Tenhle klučina má maminku Aničku, se kterou se právě odstěhovali od otce zpátky domů k dědovi. Tam bydlí ještě její paraplegický bratr, který začne rád chodit vyzvedávat synovečka ze školky, neboť tam pracuje hezká paní učitelka. Shodou okolností mají oba basety, konkrétně najitého Válečka a nenajitou Šalinu, kteří neradi chodí po schodech a kteří by v sobě taky mohli najít vzájemné zalíbení. Doma se nachází taky otec Karel, jenž šel akorát do důchodu a teď chodí na břeh Vltavy provozovat činnost, jakou vždycky chtěl. Ne, nejde o skořápkaření ani rybaření. Pouličním klaunem se přitom nestal proto, aby si přivydělal, nýbrž z čirého altruismu, pro rozesmívání kolemjdoucích. Fakt, že vedle jeho stanoviště provozuje stáneček s kafem sympatická paní Maruška, jest takovým příjemným (předvídatelným) bonusem. A nezapomeňme na souseda, co kdysi s Aničkou chodil a teď si uvědomil, že by ji docela rád získal zpátky.
Samozřejmě, že dojde i na nějaké konflikty (konfliktíčky). O najitého Válečka (Párečka) se přihlásí majitel, kterého hraje Marek Taclík, a proto je jasné, že se k pejskovi nebude chovat příkladně. Tatínek Karel nedopatřením stoupne nahý před notebook právě v momentě, kdy je na Skypu Maruščina dcera (cameo Veroniky Khek Kubařové). Takové menší faux pas se v jeho věku složitěji rozdýchává. Sama Maruška má pro změnu problém s kolenem … Alespoň, že její duši se podařilo opravit. Soused Pavel nechce pořád čekat, jak se Anička rozhodne, a tak se občas intimně stýká s jinou. Paní učitelka má přítele Míru Noska, který myslí věci dobře, ale říká je nepříjemným způsobem. Záhy dojde taky na moment, kdy klučina spadne do bazénu – za doprovodu veselé hudby, jaká zazní na více místech. Netuším, asi jsem v některých věcech staromódní, když mně na topících se nevinných, roztomilých dětech nepřipadá nic veselého.
Srdce na dlani jsou miloučká. Srdce na dlani si nehrají na něco, čím nejsou. Srdce na dlani se liší od většiny ostatních současných českých komedií. A Srdce na dlani jsou z uvedených důvodů titulem, se kterým diváci a nepřekvapivě v ještě větší míře divačky v kině šly a s postavami prožívaly jejich starosti a radosti. Ano, někdy film zachází až na hranici kýče, resp. i lehce za ní, ale to se dá odpustit, když se jedná o regulérní Chick Flick. I takové projekty jsou potřeba, byť si od začátku můžeme snadno domyslet „kde, kdo, s kým a proč“. Není pochyb, že tvůrci, podepsaní rovněž pod Ženami v běhu (recenze), patrně jednou ze tří nejlepších českých komedií minimálně poslední dekády, budou v takových nadále pokračovat.
FOTO: CinemArt