V každém případě v tomto počinu strávíme hodně času telefonováním. Poprvé mezi Johnnym a jeho ségrou Viv, která bydlí v Los Angeles a se kterou se před nějakou dobou pohádali kvůli matce trpící demencí. Přiletí tedy za ní a za jejím synem, kterému je cca devět roků. Potřebuje ho pohlídat, protože její bývalý manžel, Jesseho otec, na tom není dobře. Zjevně se jedná o nějakou mentální poruchu, takže bude nutné se o něj postarat. Johnny se ochotně ujme svého synovce. Hlídání na několik dnů přece zvládne každý. Kór člen rodiny, byť se od jeho narození prakticky nevídali. Jenže se postupně nelze zbavit dojmu, že si chce Viv od Jesseho především vorazit, takže setrvává v Oaklandu, přestože by tam už být nemusela a hledá výmluvy pro to, aby se nemusela vrátit domů.
Tohle je jedna z interpretací, na kterou režisér Mike Mills jistojistě nepomyslel. Muselo mu být ale jasné, že se pouští do zápletky, která tady byla už několikrát, nejpamátněji v Koljovi. Obecné poučení by mělo spočívat v tom, že s dětmi to někdy není snadné. Jsou zranitelné a zlobí, leč přesto je skvělé je mít. Naprostá většina z těch zpovídaných dětí (plus Jesse) jsou prezentovány jakožto přechytračená stvoření, která vlastně dospělé (zdánlivě) k ničemu nepotřebují. Dvě nejdůležitější postavy nepřekvapivě zažijí chvíle radosti i starostí a nám je brzičko jasné, že všechno dobře dopadne. Film chce totiž navzdory některým dramatičtějším momentům pohladit a okatě si zajistit přízeň tím dětským představitelem a jeho vrstevníky, kteří snad dávají v rozhovorech s Johnnym svoje autentické odpovědi, tj. nejde o text ve scénáři.
C’mon C’mon je film, který si nepochybně užijí více ti, kteří mají děti, s čímž Mike Mills počítá. Ostatní ocení především další výborné vystoupení Joaquina Phoenixe, jenž si evidentně výtečně sednul s Gaby Hoffmann, jejíž matka Viva (k níž zjevně odkazuje jméno její postavy) byla kdysi modelkou u Andyho Warhola. Vzhledem ke konceptu, kdy kupříkladu ty citace rozbíjejí plynulost vyprávění, se jen složitě daří dostat do příběhu a mít o Jesseho strach, když se ztratí. Dvakrát. Nejvíce pobaví, když si hraje na sirotka. Nejvíce zaskočí, když Johnny svého synovce učí, že si klidně může zařvat a sprostě zanadávat, když má vztek. A co nejvíce dojme? Vůbec nic. Leda kdyby Jesse býval ve vaně telefonoval sprchou matce, že se mu po ní stýská a chce, aby si pro něj už přijela. Nicméně se dá pochopit, že si tenhle biják vzhledem ke své podbízivosti vysloužil kladné ohlasy, stejně jako nepřekvapí názory, že se jedná o přeceňovaný kýč.
FOTO: Aerofilms