Vážení uživatelé, Seznam DVD je dočasně nedostupný. Na odstranění chyb se pracuje. Děkujeme za pochopení.
Vážení uživatelé, pokud jste si žádali o obnovu hesla v době 12/2020 - 2/2021 je nutné znovu požádat o zaslání hesla. Děkujeme za pochopení.

NOVĚ můžete filtrovat filmy a seriály také dle streamovacích služeb

Recenze: Noc v New Yorku

Vydáno dne 14.02.2021 (546 přečtení)
Na Valentýna si určitě můžeme dát jeden romantický filmeček.

Romantický i přesto, že – jak název naznačuje – se příběh odehrává během jedné noci, přičemž ty dvě nejdůležitější postavy se setkají na jejím počátku. Ona přišla o kabelku, rozbil se jí telefon a nestihla vlak z New Yorku domů do Bostonu, což není dobré. Telefon jí spadnul přímo před hudebníkem, který na Centrálním nádraží tráví čas hraním na trubku. Ona je krásná, takže okamžitě upoutá jeho pozornost, a proto ji nechce jen tak nechat jít. Možná, že mu ji přivál osud, že se z nějakého důvodu měli potkat. V každém případě po počáteční nedůvěře mu prozradí svoje pravé jméno a společně pak stráví několik hodin, během kterých k sobě začnou být otevření a upřímní. Někdy je holt lepší o sobě vyprávět důvěrnosti cizí osobě, než někomu, koho známe dlouhé roky. Samozřejmě není od věci mít schopnost vycítit, jestli je to dobrý nápad …

Samotný koncept nelze považovat za nějak super originální. Podobný bychom našli v Půlnočním polibku, v Jednom dni a pochopitelně v trilogii čítající filmy Před úsvitem, Před soumrakem a Před půlnocí, ve kterých si povídají Ethan Hawke a Julie Delpy. Co devět roků, to jedna část. To znamená, že příští by měla být na programu v roce 2022. Tuhle podívanou, která se pokračování patrně nedočká a která řeší složité mezilidské vztahy, ale ve své podstatě má především pohladit, režíroval coby svoji prvotinu sám Captain America, neboli Chris Evans. Vedle toho se chopil i producentských povinností, a také ztvárňuje hlavní roli. Nutno dodat, že všechno zvládá podle očekávání dobře.

Co se hraní týče, není pochyb, že mu ledacos usnadnil výběr té správné spoluhráčky, kterou se stala Alice Eve. V Londýně narozená herečka proměnila Brooke v nesmírně sympatickou postavu, se kterou by chtěl strávit noc každý chlap, nejen v tom smyslu, že by se s ní musel bezpodmínečně vyspat. Jako Brooke okamžitě upoutá naši pozornost, takže rozhodně budeme chtít znát její backstory. Jde o call girl? Jde o podvodnici s uměleckými předměty? Nebo se jedná o téměř obyčenou ženu, co se prostě (tak jako mnohé před ní a jistě i po ní) jenom dostala do nepříjemné situace? Alice Eve je výborná herečka, a proto se nelze zbavit dojmu, že by při svém talentu měla mít na kontě větší počet ambiciózních titulů. Ve Star Treku: Do temnoty se nám přece tím jediným záběrem zaryla nezapomenutelně do paměti.

Počínání Nicka a Brooke je uvěřitelné – tedy až na prosáklou standardní situaci, kdy se na oslavě vydávají za část hudební skupiny, aby získali prachy, díky kterým by ji dopravili do Massachussetts. Oba přitom řeší milostná zklamání. On nechce jít na večírek, kde se nachází jeho atraktivní bejvalka Hannah (Emma Fitzpatrick) s novým přítelem. A od chvíle, kdy ona odhalí svoji nesnáz, je o napětí svým způsobem postaráno. Dialogy přitom mají hlavu a patu a rozhodně se nejedná o provařené, tuctové probírání se vztahovými záležitostmi. Na druhou stranu, někdy se mluví až zbytečně moc. A na nahrávání vzkazů pro svoje budoucí já se mělo ještě zapracovat!

Epizodka u jasnovidce filmu uškodila v podstatě nejvíce, protože se v ní nedozvíme nic světoborného (větší význam by patrně měla pouze tehdy, když by se více pracovalo s osudovostí tohoto setkání) a protože nejvíce poutavá je Noc v New Yorku právě v momentech, kdy se Chris Evans a Alice Eve nedělí o prostor před kamerou s nikým dalším. Lhostejno, jestli jdou po ulici, sedí v bistru nebo na pokoji vytvářejí „hotelové graffiti.“ Bez jakýchkoli pochybností tvoří divácky vděčný, sympatický pár. Dokonce natolik, že jsme v historii romantických bijáků neviděli zase až tolik sympatičtějších. Ale to je čistě otázkou obsazení, nikoli kvality scénáře.

Noc v New Yorku si pro nás taky připraví několik mouder a myšlenek, z nichž některé jdou jedním uchem dovnitř a druhým ven. Jiné naopak stojí za to, abychom se jako diváci nad nimi pozastavili, protože nám můžou pomoct si uvědomit naše chyby, nebo nás utvrdí v tom, že si ve vztahu počínáme správně. A samozřejmě, jelikož se nenatáčelo pod hlavičkou velkého hollywoodského studia, a tudíž se jedná o nezávislý počin, dalo se očekávat to lehce otevřené finále, které je zároveň tajemné skoro jako obsah kufříku Marselluse Wallace. Ačkoli Brooke se příjmením jmenuje Daltonová, tj. jako jiná postava z tvorby Quentina Tarantina. To už se ale dostáváme i k jiným žánrům a k jiným tématům.

Recenze: Apocalypto

Před týdnem jsme se zaměřili na Umučení Krista, takže nebude od věci si dát ještě jeden totálně skvělý film od... celý článek

TV