Právě v New Yorku se příběh odehrává a je situován do 50. let minulého století, které jsou vyobrazeny velmi věrohodně. A protože se hlavní hrdina pasoval do role detektiva, bývalo by nemuselo být marné, kdyby byla Temná tvář Brooklynu černobílá/noirovější. Pátrání po vinících takhle závažného případu není samo o sobě jen tak. Lionel navíc není psychicky úplně v pořádku. Má určitý handicap, i když jiný než Detektiv Down. Obsedantně-kompulzivní porucha může pořádně znepříjemňovat život. A když se k tomu přidá ještě Tourettův syndrom (na rozdíl od Torettova) s tím nemístným, třebaže nezaviněným vykřikováním, není divu, že zatím neměl holku. Všechno si však pamatuje. Teď je ovšem pryč kamarád Frank, který se zřejmě zapletl do nebezpečí s někým z vyšších politických kruhů. Spolu s kolegy Lionel na popud Frankovy ségry/přítelkyně Julie (vždy kouzelná Leslie Mann) nadále pracuje v detektivní agentuře. Ostatní se moc k pátrání nemají, a tak to víceméně bere všechno na sebe, přičemž stopa povede i mezi Afroameričany.
Velké plus naopak film zasluhuje za to, že se jedná o detektivku, která působí v té současné záplavě děl tohoto žánru vcelku svěže, ale zároveň - možná paradoxně – i oldschoolově, byť se najde několik nadbytečných (nedůvěryhodná romantická linka) či dlouhých (tancování v jazzovém klubu) scén, které posouvají vývoj příběhu nesprávným, zbytečně zavádějícím směrem. A když už konečně dojdeme k té pointě, není podána s dostatečnou úderností. To hodně zamrzí, protože se snadno může stát, že si na ni třeba už týden po zhlédnutí nebudete moct vzpomenout. Tolik k tomu druhému podstatnému faktu.
Temná tvář Brooklynu znovu dokazuje, že není vůbec nic špatného na tom, když se herec chopí i režie (a scénáře a produkce). Pokud k projektu přistupuje s velkým nadšením pro věc, což je tady znát, což vždycky pomůže. Pro něho samotného to, že zároveň ztvárňuje hlavní roli, však může být občas trochu schizoidní, přestože jako herec ví například to, kam postavit kameru pro dosažení co možná nejoptimálnějšího hereckého výkonu. Tak se to dozvíme v bonusové sekci, která kromě desetiminutového FILMU O FILMU obsahuje ještě VYNECHANÉ SCÉNY a KOMENTÁŘ REŽISÉRA, který si můžeme pustit s čínskými titulky. Dobré, ale je lepší si pamatovat, že Frank šel do války za dobrou věc, i když nemusel!
FOTO: cinema.de