FROM MANGA TO SCREEN je přes dvacet minut trvající video, které popisuje cestu Ality z manga komiksu Gunnm na stříbrné plátno. „Každý frame je explozivní akční sekvence,“ prohlásí herečka Rosa Salazar. Lehoučce se dotkneme historie manga komiksu a padne i nějaké to důležité jméno, jehož nositel sehrál podstatnou úlohu ve vývoji. Dozvíme se, co musel James Cameron slíbit stvořiteli Yukitovi Kishirovi a proč je Alita: Bojový anděl důležitá pro pokračování Avataru. Robert Rodriguez řekne, co bylo podmínkou, aby mohl Alitu režírovat ... A jaká to byla radost! James Cameron zase za celou dobu natáčení přišel na plac jenom jednou, protože nechtěl, aby to vypadalo, že se chce plést do režie. On a producent Jon Landau si pak s autorem předlohy vyměnili pozoruhodné dárky.
A pochopitelně bude připomenuta stará pravda, že „Ve sci-fi je možné všechno“. To už se ale dostáváme k dokumentu EVOLUTION OF ALITA, s nímž se posouváme z fáze předprodukční k samotnému natáčení a následné postprodukci. Podíváme se na vždy zajímavé kamerové zkoušky, Rosa Salazar poodhalí něco z tréninku, ačkoli si nenechá pro sebe (nepřekvapivou) informaci, že nebyla jedinou Alitou. Řeč bude o různých tělech této hrdinky. A poté už si slovo vezmou borci z WETY, kteří si přejí, aby každá postava rozvíjela jejich technologie, a kteří taky prozradí, že tvorba Alitiných očí vyžadovala více geometrie, než celý Glum v trilogii Pán prstenů! To však nejsou veškeré vychytávky týkající se vzniku této sci-fi, která si nakonec našla svoje věrné příznivce.
2005 ART COMPILATION (2019) nabízí tzv. Concept Art, tedy výtvarné návrhy prostředí a postav. Můžeme porovnat, jak se liší ty původní, patnáct roků staré. Tehdy chtěl James Cameron ještě sám režírovat, ale teď už chce pracovat jenom na Avatarech, protože jimi rozhodně bude mít dál co říct k aktuálním problémům současnosti. SCENE DECONSTRUCTION nabízí tři pohledy – originální, animaci a finální. Čtyři scény si můžeme prohlédnout v těchto třech fázích – s herci ve speciálním obleku, pak v počítači naanimované, a pochopitelně i tak, jak se hotová sekvence objevuje ve finálním sestřihu. Mimořádně pozoruhodné porovnání, během kterého lze mezi třemi stupni vývoje de facto libovolně přepínat.
LONDON SCREENING Q&A uvádí šestici důležitých strůjců celého projektu – Roberta Rodrigueze, Jamese Camerona, Jona Landaua, Christopha Waltze, Jennifer Connelly a Rosu Salazar, kterak odpovídají na otázky lidí z internetu. Otázek padne cca deset a jinak je to taková přátelská debata, která poodhalí více ze záměrů – mimo jiných mít v realitě zakotvenou vědu, aby bylo snadnější přijmout fikci (typický postup Jamese Camerona), učinit krok do neznáma (nikdo na začátku nevěděl, jestli se z hlediska dostupných technologií podaří všechno realizovat podle představ) a vytvořit pro ženu-herečku další skvělou roli (to je podle Jennifer Connelly, resp. nejen podle Jennifer Connelly dobré vždycky). No jo, Alita: Bojový anděl je stále poněkud nedoceněná sci-fi a troufám si tvrdit, že vlastnit ji na Blu-ray pomůže k ještě hlasitějšímu ohlasu a tím pádem bude zase o krok blíže k natočení druhé části.
FOTO: CinemArt