Recenze: LEGO® příběh 2

Vydáno dne 20.02.2019
Pokračování toho pět roků starého bijáku, které ovšem do určité míry bere v potaz i LEGO® Batmana, avšak nikoli LEGO® Ninjago®, což je škoda, protože LEGO® Ninjago® je ze všech LEGO® filmů nejzdařilejší.

Začínáme úplně přesně v ten moment, kde jsme v únoru 2014 skončili. Dorazili cizáci z planety Duplo a přišli vyhladit planetu, kterou tedy obývají postavy známé z jedničky. Po pěti rokách tuhých bojů se městečko proměnilo v Apocalypseburg. Všichni jsou z toho špatní. Pouze Emmet zůstává zarytým optimistou, zatímco Hustěnku trochu uklidní pouze kafe. Chce, aby se s ním odstěhovala do parádního domečku, který je ovšem záhy zničen. Následně dojde na famózní poctu Šílenému Maxovi: Zběsilé cestě (a možná trochu i sérii Labyrint, resp. jejímu druhému a nejlepšímu dílu). A když píšu famózní, myslím tím opravdu famózní!

Zápletka spočívá v první řadě v tom, že se objeví královna Libovůle a chce si vzít Batmana!?! Jedním songem s podprahovým sdělením (viz také Záhada Silver Lake) pak jakoby chtěla všechny přetáhnout na temnou stranu síly. Do toho se nad celým tímhle LEGO® vesmírem jako Damoklův meč vznáší hrozba „armamagedonu“, což určitě hravě pochopí ti, kteří viděli první díl a pamatují si ten předvídatelný twist. Do toho se zjeví Rex Riskomil, který s sebou vozí dinosaury a je fakt hustej. Takže jeho pomoc by se určitě při záchraně mohla šiknout. Ale jak s ním souvisí planeta Prachion v Podsušičkové soustavě?

Pamatujeme si, že první část byla zběsilá, barevná a neodpustila si odkazy na některé filmy či přivedla rozličné (leč nikoliv nezbytně nutné) postavy, protože to umožňuje licence Warner Bros. Dvojka je barevná a taky si neodpustí odkazy, takže znovu dorazí Superman (kámoší s Lexem Luthorem), Aquaman (v originále namluvil Jason Momoa), Green Lantern (kterého populisticky nikdo nemá moc rád), samozřejmě Batman, přičemž v souvislosti s ním se mimo jiné zmíní všichni herci, kteří ho kdy hráli. Ale nechybí ani Abraham Lincoln se svou hláškou: „Sakra, to nestihnu jít do divadla.“ A dojde i na LEGO® Bruce Willise, kterak tráví hodně času v potrubí, což je famózní odkaz na Smrtonosnou past. A když píšu famózní, myslím tím opravdu famózní! No jo, ale vyprávějte to dětem …

Přestože se dá očekávat, že svět LEGO® postaviček s tím naším bude znovu propojen, vytvořili scenáristé Phil Lord a Christopher Miller vlastně velmi zajímavý a propracovaný příběh, ve kterém – co si budeme povídat – nechybí ani cestování časem. Loňský Spider-Man: Paralelní světy představil zřejmě ještě komplexnější zápletku, ale přesto práci a nápady těch dvou tvůrců, kteří byli kupříkladu odejiti ze Sola: Star Wars Story, stejně nelze neocenit. Ostatně za dobrý nápad se dá považovat i drobná předělávka hitu Všechno je tu boží na Všechno není boží. A tato druhá část už navíc není tolik zběsilá, což rozhodně potěší i vzhledem k té propracované animaci, kdy jsou z LEGA® i netopýr nebo kouř z výfuku.

LEGO® příběh 2 je pořád upečený tak, že není pouze pro děti. Ve dvojce se najdou postupy, které potěší a patrně i dojmou v podstatě jenom dospělé. Nicméně prodejnost oblíbené stavebnice určitě film pomůže zase zvýšit. Kvalitativně se nakonec možná přeci jen zařadí na úroveň LEGA® Ninjaga® a vypadalo to, že při tom současném trendu bude jen otázkou času, kdy vznikne celý skrz naskrz propojený LEGO® Universe. Jenomže tržby zatím úplně nesplňují očekávání. Takže kdo ví, jestli se nakonec nejedná o poslední příležitost zhlédnout v kině nějaký LEGO® film.