Recenze: Slender Man

Vydáno dne 10.09.2018 (640 přečtení)
Do patnácti roků nepřístupný horor, jehož cílovou skupinou by měli být především teenageři do patnácti roků.

Viděli jsme dva díly V zajetí démonů. Existují dva filmy o zlověstné panence Annabelle a do kin právě vstoupila Sestra. Ale aby nedošlo k nějaké mýlce. Více se zmíněná franšíza zatím ždímat nebude, jelikož Křivý pán ze dvojky a Slender Man nejsou jedna a ta samá bytost. Druhý jmenovaný představuje produkt internetové soutěže, jejíž podstata spočívala v přidání čehosi strašidelného do obyčejné fotky. Eric Knudsen (aka Victor Surge) pak vše doplnil fiktivním textem a nový fenomén byl na světě. No, nový … Slender Man by se dal teoreticky označit za Freddyho Krugera jednadvacátého století. Teoreticky.

Hallie, Wren, Chloe a Katie jsou čtyři kamarádky okolo patnácti a bydlí v jednom americkém městě. První je hezká a přemýšlivá, druhá spontánnější a lehce namyšlená, třetí nesehraje výraznější úlohu a čtvrtá se záhy ztratí při bizarní školní exkurzi na lokální krchov. Mohou snad za její zmizení bioelektrické systémy? Nebo to má co do činění s tím, že děvčata při předchozí noční seanci v lese vyvolala Candymana Slender Mana, neboli bytost, která by měla být ztělesněním nejtemnějších obav a na kterou se nesmí koukat, nebo vás uhrane podobně jako Medúza se Souboje Titánů či mexická uhrančivá žába z jižní Srí Lanky, s níž jsme se kdysi seznámili prostřednictvím South Parku?

A taky cítí váš strach, dokáže vám zavolat (ví, jak se na telefonu spouští videohovor), a když jde do tuhého, někdy pomůže obětovat mu něco cenného, tak jako to dělávaly staré mexické indiánské kultury. Dobré je se podarit s někým, kdo už s ním má zkušenosti, pokud si ovšem raději nezruší účet, eventuálně vás neodebere z přátel. Zkrátka se musí dávat bacha na to, po čem toužíte a své obavy byste neměli sdílet se stejně sugestibilními jedinci. Slender Man se vám snadno dostane do mysli a může ji začít ovládat. V jedné scéně to třeba vypadá, že bude zapotřebí muže, aby vše vyřešil, protože holky to zřejmě samy nezvládnou. Jenže Slender Man se zjevně nezastaví před nikým, komu ještě nebylo osmnáct.

Nemá obličej, ale přesto cítíme, že se na nás dívá. I tak se stane, že stejně jako se v mrzkém hororu To (fakt není dobrej) vyskytují ti šikanátoři, i ve Slender Manovi působí zdrcený/rozzuřený otec mnohem nebezpečněji než kdejaký přízrak, třebaže s největší pravděpodobností není z tohoto světa, nýbrž asi z jiné dimenze (těžko soudit, jestli se jedná o Dimenzi X). V každém případě sugestibilním teenagerkám dokáže spolehlivě poplést hlavu i při běžných činnostech, jaké představují kupříkladu pokus o soulož, návštěva knihovny nebo noční vycházka v lese.

Slender Man je postava, která určitě měla větší potenciál. Že útočí na rodinné příslušníky, aby snáze dostala vás, je sice strašidelná představa, nicméně tak činí i kdejaká mafie. Některé postavy a výrazové prostředky připomenou spíše amatérské filmečky party nadšenců (že by režisér Sylvain White takhle za osm roků od posledního celovečeráku vyšel ze cviku?) – skoro jako například těch dětí ze Super 8, avšak finále přeci jen dokáže vytáhnout celkový dojem, jelikož nás utvrdí v tom, že jsme opravdu sledovali horor a ne pokus o psychologické drama/thriller.

Recenze: Ready Player One: Hra začíná

Třebaže si knižní předloha našla spoustu příznivců, její adaptace pro stříbrné plátno byla trochu ošemetná.... celý článek

Hvězdná brána