Recenze: Sicario 2: Soldado

Vydáno dne 30.06.2018 (644 přečtení)
Tentokráte bez pravidel.
První Sicario nabídnul něco úplně jiného, než co sliboval. A sice podívanou s plíživou, pro někoho snad i deprimující atmosférou, namísto toho, aby bez obalu servíroval brutalitu mexických drogových kartelů (k tomu se naplno odhodlal pouze v náznacích). Vyznačoval se několika výbornými scénami, nápaditou režií a s tím související velice zručnou řemeslnou stránkou (která pak v Příchozích nefungovala), skvělými hereckými výkony, ponurou hudbou, nevšedními postavami a chytrým scénářem, jehož autor Tylor Sheridan vyslal ženu do ryze mužského světa na hraně temnoty. Šlo vůbec po povedené jedničce smysluplně pokračovat a eventuálně zajít ještě dál?

Tak určitě šlo, ale scenárista ani režisér to neudělali. Nutno podotknout, že Denise Villeneuvea nahradil Stefano Sollima, jenž má na kontě působivé drama Suburra, a jehož otcem nebyl nikdo jiný, než tvůrce Spaghetti Westernů Sergio Sollima. V Sicariu 2: Soldadovi se hodně snaží napodobovat styl svého kanadského předchůdce, tak jako Hildur Guðnadóttir v hudbě lehce imituje svého krajana Jóhanna Jóhannssona. Proč se prostě nerozhodli udělat všechno více po svém? Tím spíše, že ten scénář dvojky už není tolik chytrý.

Mimo jiné v tom smyslu, že pokus o mytologizaci jedné z postav nezanechává v němém úžasu, nýbrž působí poněkud úsměvně (extrémně nepravděpodobně). Zároveň se nevrátila Kate Macerová v podání Emily Blunt, což se po závěru originálu dalo čekat, avšak jaksi se za ní nedostavila žádná náhradnice. Catherine Keener se ukáže jenom občas. Isabela Moner sice stráví na plátně více času, nicméně rozhodně dění nesledujeme jejíma očima. Sicario 2: Soldado opět uhýbá před očekávaným vyústěním a setrvává v rovině komornějšího, osobnějšího příběhu.

Zisky z prodeje drog nejsou, co bývaly, a tak se kartely údajně začaly zabývat pašováním lidí do USA. Někteří z těchto lidí pak zřejmě kupříkladu vyhodili do luftu supermarket během prodejní doby (velmi dobrá scéna). Je tedy rozhodnuto: dva kartely budou lstí poštvány proti sobě, aby se ve válce navzájem zničily. Na starost tuhle misi dostane tým Matta Gravese, tedy včetně nekompromisního Alejandra. Fingovaný únos dcery drogového barona se sice podaří uskutečnit, avšak především kvůli korupci plán stejně nevyjde. Bude tedy třeba hledat jiné řešení.

V thrilleru Sicario: Nájemný vrah nám byla trochu netakticky vyzrazena Alejandrova minulost. A Soldado v ní do jisté míry setrvává, přičemž dochází na větší i menší náhody, jaké herce staví do značně ošemetných situací, z nichž vybruslit dává pořádně zabrat i hercům kalibru Joshe Brolina a Benicia Del Tora. Nehledě na to, že nám tu vzniká návaznost na El Mariachiho a Desperado z toho úhlu pohledu, že jsme minule Alejandra viděli, kterak se v nejlepší scéně filmu dočkal svojí pomsty. Jenže teď v ní hodlá pokračovat tak, že zachází ještě o patro výš.

Sicario 2: Soldado nedosahuje kvalit svého předchůdce. Ale to u pokračování obecně nebývá nic neobvyklého. Fakt, že si věci zbytečně komplikuje, mu na intelektuálnosti rozhodně nepřidá. Inteligentní akční thriller rozhodně vypadá jinak. A tentokrát nepomůže ani ponechat si po zhlédnutí filmu odstup několika dní, což bylo v případě první části nutné, jelikož ten osobitý koncept měl něco do sebe. Takže ani tolik nevadilo, že nenabídnul, co se čekalo. Ve druhé části jsme však tu fatálně vyhlížející krvavou válku mezi kartely měli vidět v plném rozsahu, nikoliv jenom prostřednictvím jedné nemastné neslané přestřelky. To už není osobitý koncept, nýbrž účelový alibismus. A jakékoliv množství lebek na plakátu na tom nic nezmění.

Recenze: Tři blízcí neznámí

Dokument z kategorie „To nevymyslíš“ o třech rozdělených a zase spřátelených trojčatech, jejichž příběh... celý článek

Recenze: Hráči se smrtí