Recenze: LEGO® Ninjago® film

Vydáno dne 22.09.2017
Další a rozhodně nikoliv poslední film inspirující se známou stavebnicí …
Začalo to příběhem, pokračovalo Batmanem a teď je tady Ninjago® film. Vzhledem k tomu, jak současný Hollywood funguje, asi bude dobré zmínit, že LEGO filmy se zatím vyloženě nesnaží o vlastní vesmír (viz Marvel, DCEU, MonsterVerse či Dark Universe), třebaže se na vzniku všech podíleli Christopher Miller a Phil Lord. To znamená, že nepotřebujeme vidět ty předchozí, abychom lépe porozuměli tomu nejnovějšímu, neboť v něm hrají nejpodstatnější úlohu jiné postavy. Zápletka ani tentokrát nepatří k nejsofistikovanějším, ale to neznamená, že by nebyla sranda. I proto, že stále dochází ke správně absurdním gagům, hláškám, i situacím.

Pulzující a v podstatě futuristické Ninjago City (klidně bychom tu mohli potkat upravenou Scarlett Johansson) čelí opakované invazi lorda Garmadona, který sídlí v nedaleké sopce se svými generály, přičemž když s nimi není spokojený, vystřeluje je z ní. Obranu města ztělesňuje šestičlenné komando ninjů, z nichž každý zastává určitý živel. Zastoupeny jsou Led, Oheň, Voda, Blesk, Země … a pak tu máme Lloyda alias Zeleného ninju, jehož živlem je … Zelená. Tenhle hrdina to nemá snadné. Proti mamince nikdo nic nemá – to je hodná paní, ale jeho otcem je ten samý lord Garmadon!!! Takže si jen obtížně hledá kamarády. Co na tom, že už řadu roků nejsou v kontaktu a že mu v den jeho šestnáctin zavolá, aby mu řekl, že jde o omyl.

I malé děti jistě poznají, že není hezké, když se rodič nezajímá o svoje potomky. Téma rodiny se do tohoto bijásku zakořenilo velmi silně a dále se lehce zamotává. Vztah mezi Llyodem a Garmadonem projde pozoruhodným vývojem, mimo jiné přes tajemný most a ještě tajemnější chrám, tedy dva bezva fantasy elementy, přičemž se ale doporučuje nad ničím příliš nepřemýšlet. Své k tomu bude mít co říct také mistr Wu (aka LEGO Pai Mei), jakýsi rádce a cvičitel ninjů. Svůj předobraz má v panu Liuovi, jenž v rámcové hrané scéně prodává v takovém tom čínském krámku, jaký jsme ve filmech mohli vidět už několikrát, a jehož ztvárňuje Jackie Chen, který se už taky ve filmech něco nahrál.

Na LEGO® Ninjago® filmu maximálně potěší, že uvádí sympatické a neploché postavy, a že není tolik zběsile nadupaný. Naopak obsahuje klidnější pasáže, které přitom stejně pobaví. Někdy pouze dospělé (vtípek o Beatles, odkaz na Spaghetti Westerny), někdy pouze děti (Lloydova „upadnutá“ ruka), někdy všechny (Mňautra/Kočzilla) a sem tam nikoho (pár takových nemastných neslaných hlášek tu taky najdeme). Příběh, ač tedy v některých ohledech bizarní, jest celkově vzato určitě poutavější, než tento z roku 2014, a zároveň se o něm dá směle tvrdit, že byl více ušitý pro příznivce fantasy a sci-fi.

LEGO® Ninjago® film
je podívaná, o které lze v předchozím odstavci uvedené tvrdit i přesto, že se ve výsledku vlastně jedná o takový hybrid. Napůl jde o sci-fi ve stylu Power Rangers: Strážci vesmíru či Transformers a napůl je to pomalu až kmotrovské rodinné drama. Jenom s menší nadsázkou. Ovšem udělat LEGO gangsterku pro dospělé – to by teprve musela být pecka! Na LEGO® Ninjago® filmu (jenž bude pochopitelně k dispozici i ve 3D) je hodně dobré, že není přeplácaný, byť některé momenty nasvědčují tomu, že se tvůrci právě takovou cestou chtěli vydat, ale nakonec si to rozmysleli. Akorát, když se to tak vezme, ninjové v pravém slova smyslu se tady vlastně nevyskytují. Zasedit děj někam do středověku (podle plakátu tak do doby, ve které se odehrává Klan létajících dýk). Nic to však nemění na tom, že se jedná o příjemně překvapivý počin, který si mohou v kině užít úplně všichni.