Recenze: Den Bastily: Francie v ohrožení

Vydáno dne 14.06.2017 (739 přečtení)
Slušný akčňák s bezohledným a nezodpovědným Idrisem Elbou.
Zoe je tak trochu naivní holka, a tak se rozhodne pomoci skupině konspirátorů, kteří po ní požadují umístění v medvídkovi ukryté bomby do kanceláří politické strany. Má jít pouze o přilákání pozornosti – nikdo nemá zahynout. Michael (ze Hry o trůny známý Richard Madden) je pouliční kapsář, který k odlákání pozornosti používá i nahou krásku, která se promenáduje mezi turisty před Sacré-Coeur. Do kanceláře však přijdou uklízečky, a tak Zoe odejde i s bombou. Na ulici si ji jako snadnou oběť vyhlédne Michael, ale v tašce nenajde nic cenného, a tak ji odhodí. Následně bomba vybuchne a zůstanou po ní mrtví. V ten moment natrvalo vstupuje na scénu agent CIA jménem Briar (je-li to jeho skutečné jméno), aby zjednal pořádek …

S tou bombou je to vlastně výborný, neotřelý nápad. I když ne tolik, jako když si zabiják a muzikant vymění kytary. Nicméně dále následuje takový ten klasický scenáristický postup, jaký už bylo možné vidět v bijácích typu Nepřítel pod ochranou, Poslední přežije, MI-5: Vyšší dobro a jim podobným. Režisér James Watkins kdysi stvořil výživné Jezero smrti, kde o napětí nebyla nouze. Ve Dni Bastily nouze je. Jednak kvůli té samotné zápletce, a jednak proto, že hlavní postavy i z fakt nebezpečných situací vesměs vyklouzávají velice snadno.

Akční scény jsou na první pohled hodně zdařilé, dynamické a intenzivní. Určitě jim vévodí útěk po střechách, kdy Briar pronásleduje Michaela, který zdrhá, ač je nevinen. Ale tady přesně sedí to, co říkal A. J. po podobně fajnové honičcePoldově švagrovi: „Look at you, you would run from you.“ Prostě když vás pronásleduje obrovitý černoch, u něhož nevíte, za koho kope, taky byste nezůstali jen tak stát. Kór v Paříži (mimochodem, kvůli teroristickému útoku z listopadu 2015 byla premiéra filmu odložena). To byl tedy první pohled. Ten druhý po vypnutí zvuku prokáže, že de facto všechny klady akce jdou za hudbou. Přece existuje celá řada akčňáků, kde honičky a souboje precizně fungují i bez využití hudebního doprovodu!!!

A zase – tak jako některé další tituly, i tenhle poukazuje na velikou sílu sociálních sítí, které mnohým naprosto změnily život. A v neposlední řadě se snaží odkazovat na možnosti moderních technologií. V předminulé a možná ještě v minulé dekádě by lupiči v bance kradli peníze, zlaté cihličky či diamanty. Tentokrát prostě přijdou s flash diskem a nahrajou si půl miliardy eur. Jak jednoduché a současně ironické! Ale co … Hlavně, že hlavní postavy nejsou tak prvoplánové, jako některé vedlejší (bohužel platí i pro Kelly Reilly), ale jsou sympatické (zvláště pak z Muže na laně a Anthropoidu známá Charlotte Le Bon) a drsné jako Idris Elba, který je v té roli opravdu výborný. Svědčí o tom i skutečnost, že je ještě drsnější než Gerald Butlertěch Pádech.

Den Bastily: Francie v ohrožení
je takovej ten líbivej biják, jaký originalitou neoplývá (nikdy není skvělé, když víte, co přesně udělá hlavní záporák předtím, než to ví a udělá on sám – na druhou stranu to vysvětluje Michaelovu a Briarovu schopnost tak dokonale předvídat), nicméně příznivce žánru dozajista potěší, takže možná nezůstane u jednoho zhlédnutí. Pěkně zakomponovány jsou i mexické paty, avšak zamrzí třeba i to, že se dočkáme v podstatě pouze jednoho nečekaného twistu. Proto by asi úplně celkově vzato bývalo nebylo od věci se místo světa terorismu soustředit na zjevně zábavnější svět kapesních zlodějíčků (viz také Focus), a tedy patrně přilákat více nahých krásek.

Soutěžte s Viasat History a novým seriálem Poslední váleční králové Evropy

Viasat History nabízí moderní pohled na historii v novém pojetí: kvalitně podložené pořady v inteligentním podání nejcharismatičtějších historiků, které... celý článek
apple android wp bb