Recenze: Příšerky pod hladinou

Vydáno dne 19.05.2017 (494 přečtení)
Pěkný animák pro děti a pro (skoro) všechny, kteří někdy byli dětmi.
Příběh z dob, kdy lidé už dočista zničili Zemi. Proto nás bude zajímat jedna jeskyně v oceánu, kde si skupina podmořských živočichů zřídila svou kolonii. Včetně Krakena, což je v tomto případě ovšem taková hodná, mírumilovná chobotnice se silně vyvinutým smyslem pro spravedlnost, a zároveň se jedná o dědu hlavního hrdiny, malé chobotničky jménem Deep (odtud původní název filmu). Ten jednou svou nešikovností odpálí torpédo, načež dojde k zavalení ostatních a stoupání lávy pod nimi. Spolu se svými kamarády – krevetou Alice a mořským ďasem Evo – se bude muset vydat za silnou bílou velrybou, aby potřebným z té šlamastyky vypomohla.

Čili se bude putovat oceánem a cestou natrefíme na další pozoruhodná místa a ještě pozoruhodnější postavičky, tj. nejen kraby a dosti hloupého delfína. Výraznější prostor dostává muréna Maura, která zjevně trávila většinu času sama. Protože proč? Protože patrně strávila všechny kamarády, co kdy měla. Nebudu asi napínat – bude si chtít pochutnat i na těch třech (neboť to má všechno trochu popletené jako Glum), ale dobře to dopadne. Nutno dodat, že se setkají ještě s jednou osamělou bytostí, ale tady bych se nerad pouštěl do nějakých větších akcí.

Tenhle roztomilý filmeček taky trochu připomenul Žraloky na s(o)uši, ačkoliv se pohybujeme v oceánu a nikdo tu nemá AMP Suit. A propós, ten oceán. Ono to docela často vypadá, že ty postavičky neplavou, ale vznášejí se. Na vodu se jaksi v jinak na pohled příjemné animaci občas pozapomíná, nicméně vzhledem k těm úsměvným vtípkům, nenápadným odkazům, dvěma legračnějším písničkám a vůbec díky tomu celkovému optimistickému vyznění se dá Příšerkám pod hladinou tento drobný nedostatek odpustit. Vlastně to pomůže specifičtější atmosféře …

… a přinutí k zamyšlení, že 3D verze by mohla být i kvůli většímu množství k tomu evidentně přizpůsobených záběrů na pohled ještě roztomilejší. Přitom se musí dodat, že se, podobně jako v případě Psa ro(c)ku, nejedná o studiový animák (byť se na něm údajně podílel několik málo osob, co mají na svědomí Madagascar, hlavní tvůrčí základna se skládala ze Španělů), tedy v originále žádnou z postav nenamluvily hollywoodské hvězdy. Naopak české znění se zase velmi povedlo a uslyšíme v něm notoricky známé hlasy. To vždycky pomůže, že?!?

Příšerky pod hladinou
jsou animovaným filmem určeným v první řadě pro nejmenší děti. V ústřední zápletce se sice nepřichází s žádným v jistém smyslu revolučním nápadem (jaký byl ke zhlédnutí třeba tady), ale ti nejmenší diváci se z něj mohou ledasčemu přiučit a vzhledem k tomu, co je napsáno v úvodu, by se měl líbit i rodičům. Škoda jen té zhruba desetiminutové méně záživné pasáži ve druhé polovině, kdy se v téměř ideálním tempu ubíhající děj poněkud zpomalí. Nic to však zase nezmění na tom, že Příšerky pod hladinou jsou celkově vzato velmi příjemným překvapením (čemuž dopomáhá i ta konkrétní scéna se „spícím obrem“).

Recenze: Brána válečníků

Dobrodružná cesta do starověké Číny podle Luca Bessona a Roberta Marka Kamena. Asi tušíte, že to nebude úplně... celý článek

Soutěžte s Viasat History a novým seriálem Poslední váleční králové Evropy