Recenze: Dítě Bridget Jonesové

Vydáno dne 03.05.2017
Do jakých situací se asi populární hrdinka dostane tentokrát?
Tak ten název to v podstatě všechno prozrazuje, že ano? Ale neprozrazuje, jestli Bridget taky konečně řekne někomu své „ano“. A jestli ano, tak komu. Ale ano, i tuto otázku Dítě Bridget Jonesové rozřeší. Já na ni odpověď samozřejmě neprozradím. Zato prozradím, že během svých třiačtyřicátin toho hlavní hrdinka stihne tolik, až je to zvláštní. Rozloučí se s Danielem (Hugh Grant), který MOŽNÁ zahynul v letadle (evidentně nepilotoval pan Sullenberger), potká se s Markem (Colin Firth) a jeho ženou, což není úplně příjemné. A pak hurá šéfovat prvotřídnímu televiznímu zpravodajství.

Následně se s kamarádkou Mirandou (Sarah Solemani) vydá na hudební festival, kde natrefí na Eda Sheerana, přičemž tenhle vtípek se mine účinkem, když víte, že má na svědomí kupříkladu song ke Šmakově dračí poušti, nicméně nevíte, jak vypadá. Následně se vydá do jurty, které ovšem nepatří jí, nýbrž jistému Jackovi Qwantovi (Patrick Dempsey). Jedná se o amerického boháče typu Elona Muska, akorát s tím rozdílem, že neposílá Macheteho do vesmíru, ale vytváří algoritmy lásky. Bridgit na něj natrefí … a skončí to sexem. Nedlouho poté natrefí na Marka … a skončí to sexem. Čí je to dítě? Toť otázka.

Nejnovější část o nejslavnější ženě, která nemá chlapa, napsali Dan Mazer (Borat, Dávám tomu rok) a Emma Thompson (Zachraňte pana Bankse, Kráska a zvíře a menší roli si střihla i tady), takže asi nepřekvapí, že je přehnaná, občas zbytečně sprostá, ale jindy zase docela příhodně nadsazená. Naštěstí se občas znovu podaří nějaký ten vtipný bonmot, které se od Bridget Jonesové čekají. Jenom trochu škoda, že se tentokrát nedostane do žádné extrémní situace á la thajská věznice ve dvojce (nejlepší) a že z těch romantických scén zaujme svým vyzněním jediná – ta se střevíčkem v blátě.

Celý film tak stojí na hereckém výkonu a osobním kouzlu Renée Zellweger, které si vcelku snadno dokáže získat diváky a divačky na svou stranu, takže není pochyb, že s ní půjdou, ať už ji scenáristé uvrtají do lecjakých situací a vůbec nebudou řešit, že je na nich trochu zvláštní to či ono. Tvůrci tentokrát představitelku ani nenutili, aby přibrala, ale to vůbec nevadí. I trojka byla hojně navštěvovaná. Samozřejmě i u nás. Bonusům na DVD, byť se z nich nedozvíme nic senzačního, tak nechybí české titulky. A nutno podotknout, že se díky hlasu Martiny Hudečkové přímo nabízí pustit si film v českém znění.

Dítě Bridget Jonesové
je prvoplánovou komedií, jaké by nesmírně prospěl alespoň jeden chytrý twist. Naštěstí se daří probudit zájem o to, kdo je otec, i u necílové skupiny. Že se o Bridget oba tak starají, jest však místy až absurdní. Neprospívá ani skutečnosti, že film je až nevkusně jednoduše natočený. Ještě, že příjemně zapůsobí ona kratičká flashbacková pasáž a že scéna za deště před domem nepostrádá osobitou atmosféru, ačkoliv pro někoho by mohla být lehce kýčovitá. Z filmu se taky dá něčemu přiučit. Vedle toho, jak zhruba funguje televizní zpravodajství, se můžete dozvědět třeba i to, co vlastně znamená Gangnam. Pokud jste to tedy už nevěděli. Nicméně od pokračování série s tak oblíbenou a výraznou hrdinkou toho trojka nabízí prostě málo. Podle některých indicií však zřejmě nezůstane u ní.