Recenze: Pařmeni

Vydáno dne 22.06.2012
Komedie o jedné výjimečné" svatbě ...
Na dovolené na Tuvalu potkal David nejskvělejší, nejkrásnější a nejinteligentnější dívku Miu. Netrvalo dlouho a zamilovali se do sebe. Dokonce natolik, že zrovna naplánovali svatbu v luxusní vile ve vnitrozemí Austrálie, odkud Mia pochází. David tak doma v Anglii jen vyzvedne své tři kamarády-svědky a vyrazí k protinožcům. Jenže každý z nich má nějaké trable. S jedním se rozešla přítelkyně, druhý nosí velmi provokativní knírek a třetí rád lehké drogy. Proto se cestou zastaví na odlehlém místě u jednoho drogového dealera pro „zbožíčko“, ale omylem si s ním vymění tašku, takže místo oblečení najdou žehličku, balíčky s kokainem a pistoli. Postupně pak začnou kupit jeden průšvih za druhým, což může, vzhledem k tomu, že otec nevěsty Jim je v zemi významným a vlivným politikem, dopadnout úplně všelijak.

Musím říct, že od tohoto filmu jsem čekal opravdu málo. Vznikl v Austrálii, jedinou vyloženě známou herečkou je Olivia-Newton John, které navíc stačila k velké slávě jen jedna role. Jinak žádná vyloženě hvězdná jména. Též relativně neznámý scenárista a režisér, který s komediálním žánrem slavil úspěchy naposledy před 18 lety. Trailer na Pařmeny ke všemu vypadal tak, že půjde spíše o poloprofesionálně natočený nízkorozpočtový film, který bude, přestože není hollywoodský, kopírovat známou šablonu amerických (nejen) romantických komedií. Ano, ona šablona sice zůstává víceméně stejná, ale to zase tak nevadí. Záleží na tom, čím (jakými scénami) se vyplní.

A díky tomu se Pařmeni stávají velmi příjemným překvapením, protože scenárista nejenže přisoudil každé z postav docela jiný charakter, díky čemuž se pak i ve vypjatějších momentech budete jistě smát, nebo naopak soucítit s hlavním hrdinou. Každý totiž na danou situaci reaguje jinak. A hlavně, všechny ty maléry, které svědkové způsobí nebo se do nich dostanou jaksi omylem, nejsou nikterak nadsazené, ale naopak uvěříte, že by se klidně mohli na nějaké svatbě stát. Ať už se jedná o „únos“ Ramsyho, téměř posvátné ovce, která se zásadním způsobem zasloužila o Jimovu úspěšnou politickou kariéru. Nebo o odbrždění auta se spícím kamarádem, či záměna videozáznamu. Možná jen cesta za zmíněným dealerem je poněkud přehnaná, protože se nechce věřit, že by kdokoliv takovému cizímu člověku důvěřoval. Zvláště když to může znamenat, že nestihne svatbu. Zvláště když se kvůli tomu musí vydat na jinak zcela neobydlené místo. A zvláště když předtím viděl Wolf Creek. Na druhou stranu díky tomu pak dění na svatbě ještě více vygraduje.

Režisér Stephan Elliott zvládl celý projekt skvěle, byť naposledy režíroval celovečerní film v roce 2008. Pařmeny lze v podstatě označit za situační komedii. Nejen stylem humoru, ale i proto, že se jejich celá druhá polovina odehrává na jednom místě. Tím je ona luxusní vila, nacházející se v nádherné krajině, kde by rozhodně nebylo od věci strávit dovolenou. Ovšem pokud máte takové kamarády jako David, raději je s sebou nebrat. Ačkoliv je pravda, že i přes všechny ty výstřednosti, které vyvádějí, nejsou vyloženě nesympatičtí a spíše jim budete držet palce. Totéž by se dalo říci o ženichovi, ale tomu na druhou stranu asi budete závidět jeho nevěstu (Laura Brent). Nejen proto, jak vypadá, ale protože se jedná o komedii, můžeme poznamenat, že jelikož je její otec vlivným politikem, jistě bude velmi dobře zaopatřená i po finanční stránce. A to je vždycky výhoda, že? :-)

Pařmeni jsou opravdu příjemným překvapením. Název možná trochu svádí k tomu, že půjde o napodobeninu Pařby ve Vegas a Pařby v Bangkoku. No, nějaké podobné prvky bychom tu sice našli, ale je jich naštěstí pramálo. To už má film svým humorem blíže třeba k letošním Prcičkám, ovšem je ještě o něco zábavnější. Sice není vyloženě originální, ale příběh obsahuje tolik vtipných momentů, že tento fakt tvůrcům rádi odpustíte. A přitom to vypadalo, že tento měsíc v kinech neuvidíme žádný výrazněji nadprůměrný film.