Recenze: Chceš mě, chci tě

Vydáno dne 27.10.2009
Americká komedie o zvrhlíkovi a puntičkářce, ve které je ke shlédnutí nejeden orgasmus.

chcesmechcite6Chceš mě, chci tě je další americkou „romantokomedií“, jak já tento žánr ráda nazývám. Film využívá dvou základních motivů. Tím prvním je počáteční nenávist mezi hlavními hrdiny a tím druhým se stává předvídatelný finálový zvrat k zamilovanosti. Abych vás seznámila s dějem. Abby Richterová pracuje jako producentka jedné místní televizní stanice. Bohužel sledovanost jejího vysílání zběsile klesá, proto se musí pod nátlakem vedení spolčit s neohrabaným sexuálním deviantem Mikem Chadwayem. Tato dvojice si zpočátku absolutně nepadne do noty a dává si to okatě najevo. Nicméně v průběhu času nabídne Mike své milostné zkušenosti Abby výměnou za klid zbraní v pracovní spolupráci. Abby jeho nabídku s lehkým nutkáním přijímá a tím se roztáčí kolotoč plný flirtovacích triků, designérských rad a neuvěřitelně trapných okamžiků ze strany Abby.

chcesmechcite3Režisér Robert Luketic už natočil nejednu podobnou záležitost. Jmenujme „Rande s celebritou“ nebo „Pravou blondýnku“. Tentokrát se ovšem neostýchal použít ve filmu poněkud ostřejší slovní zásobu hlavních protagonistů, vlastně nejenom u nich. Mikovo hrubiánství mi bohužel v úvodních několika pasážích připadalo až moc kýčovité a přehrávané, ale postupné uklidňování už bylo přijatelné. Ráda bych vám představila hlavní protagonisty celého sváděcího procesu. Do role Abby byla vybrána chirurgovská Izzie alias třicetiletá Katherine Heigl. Coby její rival a následný průvodce rajcováním se předvede charizmatický Skot Gerard Butler. Souseda Colina, kterého bude Abby stíhat svým šarmem si zahrál neokoukaný Eric Winter

chcesmechcite2Komedie je prostoupena jak vtipnými, tak i za vlasy přitaženými scénami. Když si vzpomenu na situaci s vibračními kalhotkami uprostřed pracovní večeře, tak se obrací zorničky kolem dokola nad tím, jak absurdní by to vše bylo ve skutečnosti. Stejně tak jsem se nedokázala udržet nadhledu při baseballovém otírání kalhot. Ale ve své podstatě se proměna pedantky v dračici jinak neodlišovala od jiných milostných komedií. Pokud jste milovníkem nebo spíše milovnicí romancí typu „Návrh“, „Holka z města“ nebo něčeho podobného jako je „Kašlu na lásku“, tak se vám nejspíše i tento filmek líbit bude.

chcesmechcite1A máme tu jazykovou perličku. Čeští distributoři filmů opět jednou překládali do češtiny. Po anglicku „The Ugly Truth“ neboli ve správném překladu „Ošklivá pravda“, byla nejspíše nad jejich síly ke správnému přeložení. Nechme radši název názvem a rozlučme se tím, že jako relax film doporučit mohu, přece jenom to nebylo žádné fiasko, které by mohlo někoho urazit. A pohled na vymóděnou Katherine Heigl a rošťáckého Gerarda Butlera pro obě pohlaví nebyl vůbec špatný.

(Autor: Eva Bartošová)