Životopis (biografie):
Cesta budoucího filmového architekta Oldřicha Okáče k samostatnému architektu Filmového studia Barrandov byla velmi přímočará. Po absolvování reálného gymnázia a následně Speciální školy vnitřní architektury v roce 1950 sbíral nejprve zkušenosti jako asistent architekta ve Filmovém studiu Barrandov.
Významnou zkušeností pro Oldřicha Okáče byla spolupráce s architektem Karlem Škvorem na historických velkofilmech Jan Hus /1954/, Jan Žižka /1955/ a Proti všem /1957/, které režíroval Otakar Vávra. Různorodost a tím i náročnost staveb, které si tato husitská trilogie vyžádala je i dnes .....zobrazit více
1987 |
|
![]() | ![]() | '38 | ![]() |
1969 |
|
![]() | ![]() | Směšný pán [44] | ![]() |
1958 |
|
![]() | ![]() | O věcech nadpřirozených [33] | ![]() |
1962 |
|
![]() | ![]() | Blbec z Xeenemünde [37] | ![]() |
1959 |
|
![]() | ![]() | První parta ... asistent [34] | ![]() |
1962 |
|
![]() | ![]() | Blbec z Xeenemünde [37] | ![]() |
|
![]() | ![]() | Zámek pro Barborku [37] | ![]() | |
|
![]() | ![]() | Zelené obzory [37] | ![]() | |
1961 |
|
![]() | ![]() | Ďáblova past [36] | ![]() |
|
![]() | ![]() | Labyrint srdce [36] | ![]() | |
|
![]() | ![]() | Noční host [36] | ![]() | |
|
![]() | ![]() | Pohled do očí [36] | ![]() | |
|
![]() | ![]() | Pouta [36] | ![]() | |
1960 |
|
![]() | ![]() | Případ Lupínek [35] | ![]() |
|
![]() | ![]() | Smyk [35] | ![]() | |
|
![]() | ![]() | Vyšší princip [35] | ![]() | |
1959 |
|
![]() | ![]() | Probuzení [34] | ![]() |
|
![]() | ![]() | Romeo, Julie a tma [34] | ![]() | |
|
![]() | ![]() | Taková láska [34] | ![]() | |
1958 |
|
![]() | ![]() | Občan Brych [33] | ![]() |
1957 |
|
![]() | ![]() | Vlčí jáma [32] | ![]() |