Životopis (biografie) / Informace:Narodil se 9. dubna 1970 v pražských Holešovicích v hudebnické rodině. Matka dodnes učí klasickou kytaru, otec hraje profesionálně na klavír a klávesy. V dětství chtěl být pilotem, přesto ale musel od 5 let hrát denně na klavír. Studoval Strojní průmyslovku po které se přihlásil na ČVUT. Mezitím ale začal skládat a hrát s hudebními skupinami (Spray, Tonic, Parament, Trik...) a po absolvování obou stupňů desetileté Umělecké školy, obor klavír, se hlásí na Ježkovu konzervatoř, obor skladba. Tam ale vydrží jen rok, odchází, a začíná se připravovat na studium na bostonské Berklee College Of Music. Mezitím vydává u firem Popron a Aplaus několik sólových alb, nejdříve v Kalifornii míchaný Hourglass, pak Aquarius, z expedice k Amazonce o dva roky později vzniká jedinečné cd Amazonas, cesta na Srí Lanku ho inspiruje k projektu Barvy... A navíc také objevuje kouzlo filmové hudby.
Po několika multimediálních projektech s malířem, grafikem a kameramanem Miroslavem Hrdým (Český kód a Hourglass ve staroměstských sklepeních, Stars v pražském Planetáriu, Aquarius na Křižíkově fontáně...) a pokusech doplnit studentské filmy FAMU hudbou odjíždí v roce 1996 na Berklee College Of Music, kde se začíná vážně zabývat profesionální kompozicí filmové hudby. Několikrát se vrací do Amazonie. Mezitím dokončuje několik desítek soundtracků k různým, většinou českým televizním projektům.
V roce 1999 úspěšně absolvuje na Berklee College Of Music jako student Kenettha Greenhouse 64 kreditový bakalářsky program, obor skladba filmové hudby, a vrací se z USA domů. První projekt, na kterém hned dostává příležitost pracovat, je celovečerní film Ani málo ani moc Petra Strnada, na kterém spolupracuje s vynikajícím chlapeckým sborem Boni Pueri z Hradce Králové. Následuje série dokumentů pro Českou televizi a Galerii Rudolfinum, projekt Santini (s Talichovým kvartetem), Phantom (se Symfonickým orchestrem Slovinské televize a rozhlasu), pro Národní muzeum hudební instalace k multimediální výstavě Voda a život a její doprovodné neverbální dvd Aquamarine (první Surround Sound nahrávka hudebního dvd u nás) a mnoho dalších.
Komponuje a aranžuje vánoční projekt Supraphonu Kouzelné Vánoce s Lucií Bílou, Karlem Gottem, sborem Boni Pueri a hvězdami českého klasického hudebního nebe, které následně dostává ocenění platinová deska.
Kromě čistě uměleckých a filmových projektů se také věnuje natáčení meditačních a terapeutických cd (vydavatelství Aplaus a Nextera), které pro své praxe využívají i profesionální psychiatři a psychologové, a desítek reklamních nahrávek (JVC, ADRA, Nissan, Lesy ČR, ING, Tic-Tac a mnohých dalších).
V současné době pracuje například na hudbě k dalšímu celovečernímu filmu Petra Strnada Křídla, k celovečernímu 3D animovanému filmu Petra Tománka Pověsti staré Prahy, americkému filmu Connected, a po platinovém úspěchu posledních cd Pět Tibet'anů a Hlasy lesa začíná připravovat sérii několika alternativnějších cd a dvd-audio na pomezí vážné a terapeutické hudby.
Na základě svých studií u vynikajících profesorů i vlastních zkušeností věří, že filmová hudba, pokud je komponovaná skutečně profesionálně, dokáže sloužit filmu ještě lépe než toho zatím mnoho našich filmařů využívá. Pracuje s podvědomím diváka což jí dává ohromné možnosti v oblasti manipulace s jeho pocity a vedením jeho vnímaní celého filmu, nejen jeho fragmentů. Mrzí ho dnešní situace, kdy jsou jinak vynikající projekty často podbarveny jen neefektivním hudebním podkresem bez hlubší psychologické logiky, nebo dokonce jen písničkami které nemají se zápletkou a příbehy jednotlivých postav nic společného. Díky této nedůslednosti zůstává potenciál takových projektů nevyužitý. Sám se vždy, i u těch nejskromnějších filmů, snaží o kompozici co nejefektivnějšího soundtracku který by projekt nejen hudebně obohatil, ale hlavně mu maximálně dramaticky posloužil.
Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.