Začínal jako herec ve vaudevillech. V polovině dvacátých let působil jako kameraman a v roce 1927 debutoval jako režisér sérií řadových veseloher Rozpustilé baby (Naughty Baby), Strýčkové z Brodwaye (Broadway Babies/Broadway Daddies) a Vrcholná rychlost (Top Speed). V roce 1930 upoutal pozornost filmem
Malý Caesar s Edwardem G. Robinsonem, v němž se kriticky podíval na gangsterské podsvětí, 1931 nastavil ve filmu
Finále pěti hvězd zrcadlo neserióznosti bulvárního tisku, 1932 natočil drama
Jsem uprchlý galejník s Paulem Munim, nejznámější dílo celé své režisérské dráhy. Film vypovídá o oběti justiční křivdy, s kritikou systémů trestaneckých táborů. 1933 natočil v choreografii Busbyho Berkeleye průbojný revuální film
Zlatokopové z roku 1933, 1933 režíroval ve stylu Lloydovy „Kavalkády" rodinnou kroniku
Svět se mění, 1936 zfilmoval bestseller Harveye Allena
Anthony Adverse s Fredericem Marchem, 1937 kritické drama
Nezapomenou, odsuzující jižní rasismus, 1940 sentimentální drama
Valčík na rozloučenou s Robertem Taylorem a Vivien Leighovou, v příštím roce sentimentální
Květy v prachu (Pošlapané květy) s Greer Garsonovou, 1942 drama
V zajetí minulosti (V poutech minulosti) s Ronaldem Colmanem, 1943 životopisný film o polské badatelce
Madame Curie s Garsonovou, 1944 příběh z války v Pacifiku
Třicet vteřin nad Tokiem. Z dalších, u nás již neuvedených filmů tu připomeňme první ze série výpravných historických filmů, natočených Američany v Itálii
Quo vadis (1951), novou verzi filmu Astaira a Rogersové „Roberta" pod názvem
Krásná na pohled z roku 1952, v roce 1953 romantický muzikál
Milenci z Ria a třetí filmovou verzi Frimlovy operety
Rose Marie (1954). V příštím roce dokončil za onemocnělého Johna Forda komedii
Pan Roberts s Henrym Fondou a Jamesem Cagneym, 1961 režíroval komedii
Většinou jednoho hlasu s Alecem Guinessem, 1962 natočil výpravný muzikál
Gypsy s Natálii Woodovou o známé zpěvačce Gypsy Rose Lee, 1965 dramatický příběh z Riviéry
Od jedné chvíle k druhé s Jean Sebergovou.
26. Letní filmová škola
.