Obsah filmu Zlaté časy
Dramatický příběh z druhé světové války, viděný očima vesnických dětí. Přesto, že se hrdinové stávají oběťmi válečné brutality, vítězí nad fašisty silou své solidarity a jednotou odporu.
Autor/Zdroj: Bartošková Šárka/Československé filmy
Návrat do doby posledných dní druhej svetovej vojny videný očani detí. Súčasne s ich zážitkami a ich chápaním vojny sa rozvíja tragicky ladený príbeh mladého muža s vel'kými životnými snami a mocnou túžbou ži't za každých okolností jako člivek.
Renáta Šmatláková Katalóg slovenských celovečerných filmov
Autor/Zdroj: Šmatláková Renáta/Katalóg slovenských celovečerných filmov
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 15.5.2016
Příběhy očima dětí byli vždy velice odlišné hlavně po stránce jisté odlehčenosti, naivity a hlavně krapet jiného úhlu pohledu. Týká se to i tohoto příběhu odehrávající se v jedné slovenské vesnici pojednávající o těžkých kratochvílích mladého avšak zmrzačeného muže se svým snem žít svorně a šťastně. Jenomže byla válka a ta mu to za žádnou cenu nijak neulehčovala. Ba právě naopak. A jako v každé vesnici i zde jsou děti se svým pohledem na danou věc, jejich pochopení situací a vytvoření si vlastního úsudku. Děj je na svou stopáž vcelku obsáhlý a hlavně s důrazem na tragické události, jaké mohli v této nelehké době na vesnici nastat. Tvůrci se však těch nejhorších přeci jen vyhnuli a tak třeba popravy či krádeže dobytka, koní a jídla německými vojáky se tu nedočkáme. Nejde sice o vyjímečné dílo, ale po dramatické stránce film zase nevyšel nijak nejhůř. V mnoha ohledech však atmosféra vypadá, jakoby se režisér nemohl rozhodnout, jakým směrem se má vydat. Pojmout dějství více jako dětský film, přidat do toho poetiku a nebo více zatlačit na pylu v dramatizaci? Zkrátka, jakoby tu bylo od každého něco, což vyznívá poněkud nedotaženě. Výkon Jana Vlasáka však stojí za uvážení. Jeho hlavní postava, která je v centru samotného dění, je více než zajímavá a podaná zcela adekvátně. A tak i přes nevýraznou uhrančivost celého pojetí má snímek rozhodně své místo ve slovenské kinematografii konce 70. let.