Obsah filmu Žena v taláru
"Žena v taláru". Zdálo se tehdy, že každý film, ale i divadlo, jehož děj byl vložen do soudní síně, měl tak trochu vinu na tom, že lidé vůbec pak si rádi zaměňovali i opravdové jednání v soudní síni za divadlo a senzaci. Tedy: každý film ze soudního ovzduší v první řadě z morálního hlediska, zda nezneužívá soudního prostředí k získání laciné senzačnosti, či zda skutečně přináší umělecké hodnoty, jimž kulisa soudního tribunálu není sama o sobě účelem.
Film "Žena v taláru" režiséra Fritze Petera Bucha patří rozhodně do té druhé, umělecky hodnotné kategorie. V tomto filmu obhájce má slovo, jenže v tomto případě je to mladá obhájkyně, která...
"Žena v taláru". Zdálo se tehdy, že každý film, ale i divadlo, jehož děj byl vložen do soudní síně, měl tak trochu vinu na tom, že lidé vůbec pak si rádi zaměňovali i opravdové jednání v soudní síni za divadlo a senzaci. Tedy: každý film ze soudního ovzduší v první řadě z morálního hlediska, zda nezneužívá soudního prostředí k získání laciné senzačnosti, či zda skutečně přináší umělecké hodnoty, jimž kulisa soudního tribunálu není sama o sobě účelem.
Film "Žena v taláru" režiséra Fritze Petera Bucha patří rozhodně do té druhé, umělecky hodnotné kategorie. V tomto filmu obhájce má slovo, jenže v tomto případě je to mladá obhájkyně, která je sama lidsky účastna na projednávaném případě. Hájí totiž svou přítelkyni, obžalovanou z vraždy manžela, nevědouc, že otcem dítěte obžalované je - její vlastní manžel. Tento silný dramatický motiv je filmově velmi dobře zpracován a po poněkud skicovitě nahozeném začátku, rozrůstá se v silně psychologické drama lidských charakterů, jemuž režisér Buch dovedl dát potřebnou hloubku i vzrůstající dramatické vypětí.
Film dal několika poměrně málo známým hercům velkou příležitost k vyniknutí. Byla to v první řadě Lotte Kochová, jejíž výrazová síla uplatňuje se zejména v krásné scéně závěrečné obhajovací řeči. Herecky obtížnou roli obžalované zvládla velmi pozoruhodně Kirsten Heibergová, muže mezi oběma ženami, trochu lehkomyslného malíře, vhodně charakterizoval Richard Häussler a dvojici starých pánů představují výrazně Otto Tressler a Max Gülstorff, aby byli zmíněni hlavní představitelé. Z množství epizod si zaslouží pozornost zvlášť humorný Willi Rose v svědecké úložce originálního berlínského železničáře. Diskrétní hudbu k filmu složil Werner Bochmann. Tento film nepředcházela žádná větší reklama, proto tím víc překvapil filmovostí svého námětu a jeho obratným zpracováním. < Zobrazit méně
Autor: Asmodej, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
režie:
hraje:
 | Lotte Koch | ..... | Maria Boddinová, advokátka [30] |
 | Otto Treßler | ..... | baron Friedberg [72] |
 | Max Gülstorff | ..... | Mahr, učitel [61] |
 | Richard Häussler | ..... | Uwe Boddin, malíř [35] |
 | Kirsten Heiberg | ..... | Irene Friedbergová [36] |
 | Peter Widmann | ..... | dr. Bergius, archeolog |
 | Ludwig Körner | ..... | předseda zemského soudu Matthies [53] |
 | Franz Schafheitlin | ..... | dr. Lindener, prokurátor [48] |
 | Ursula Voß | ..... | Anna Felbingerová |
 | Luise Hohorst | ..... | paní Kernová [59] |
 | Anneliese Würtz | ..... | Lisa, služka [43] |
 | Willi Rose | ..... | Schulz, svědek [42] |
 | Toni von Bukovics | ..... | Bawettová, hospodyně [62] |
 | Margarete Sachse | ..... | slečna Schnellová, vedoucí kanceláře |
 | Tine Schneider | ..... | Rosa Burgerová |
 | Hanns Waschatko | ..... | Franz, sluha [66] |
scénář:
hudba:
kamera:
střih:
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Žena v taláru >
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.