Obsah filmu Vystavení
Staňte se svědky zrodu hnutí Dogma 95. Známý dánský režisér Lars von Trier přetvořil na dobu dvou měsíců prostory Muzea umění v Kodani v jednu obrovskou živou instalaci. Tvůrčí principy, které při tom použil, se později staly základem pro práci na hraných filmech režisérů tohoto hnutí jako kupříkladu Idioti nebo Rodinná oslava. V devatenácti místnostech bylo rozmístěno celkem 53 herců, kteří na základě nevypočitatelného pohybu mravenců v dalekém Novém Mexiku postupně překračují takřka nepatrnou hranici mezi fikcí a skutečností. Nemilosrdně, jako pod mikroskopem, můžeme v tomto těsném životním prostoru pozorovat základní lidské...
Staňte se svědky zrodu hnutí Dogma 95. Známý dánský režisér Lars von Trier přetvořil na dobu dvou měsíců prostory Muzea umění v Kodani v jednu obrovskou živou instalaci. Tvůrčí principy, které při tom použil, se později staly základem pro práci na hraných filmech režisérů tohoto hnutí jako kupříkladu Idioti nebo Rodinná oslava. V devatenácti místnostech bylo rozmístěno celkem 53 herců, kteří na základě nevypočitatelného pohybu mravenců v dalekém Novém Mexiku postupně překračují takřka nepatrnou hranici mezi fikcí a skutečností. Nemilosrdně, jako pod mikroskopem, můžeme v tomto těsném životním prostoru pozorovat základní lidské instinkty.
28. Letní filmová škola
Autor/Zdroj: /Letní filmová škola
V roce 1996 vytvořil Trier na objednávku kodaňského Sdružení umělců (Kunstforeningen) výstavu pod názvem Psychomobil #1: Světové hodiny (Psykomobil #1: Verdensuret). Koncepce výstavy spočívala v tom, že se v 19 místnostech sdružení zabydlelo 53 účinkujících, kteří byli vybaveni stručnou charakteristikou své postavy a měli improvizovat děj. Charakteristiku postav, jakýsi velmi řídký scénář, vytvořil Niels Vorsel. Změny v náladě a chování postav určovala čtyři různobarevná světla, jejichž změnu zase řídily pohyby mravenců v mraveništi na poušti v Novém Mexiku. Pohyby mravenců byly natáčeny na videokameru a přenášeny pomocí satelitu na stěnu v budově sdružení, kde byly vyhodnocovány počítačem, který pak měnil barvu světel v oněch 19 místnostech. Mravenci v poušti u El Pasa tedy rozhodovaly o činech a rozpoložení 53 osob v centru Kodaně. Vyspekulovaná pravidla světových hodin měla klást otázku řádu a chaosu. Konceptuální výstava – performace byla každodenně otevřená 3 hodiny a během 50 dnů, kdy trvala, ji navštívilo přes 18 tisíc diváků, kteří se volně pohybovali mezi účinkujícími. Režie na místě se ujal Trierův dlouholetý spolupracovník Morten Arnfred, který byl s Trierem v telefonickém spojení. Režisér Jesper Jargil pořídil z výstavy 70 hodin záznamu, které sestříhal do dokumentu Vystavení.
Autor/Zdroj: /Kino AERO < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.