Duben
ohodnotit

Vysněný život andělů

La vie révée des anges

Země:
Rok:
1998
Délka:
113 minut
Premiéra v ČR:
11.11.1999
„Ve svých dvaceti chtěly jen létat, milovat a brát si od života to, co jim patřilo.“
Popis / Obsah / Info k filmu Vysněný život andělů
Distribuční list:
Opravdový život je jinde, říkají někteří básníci. Dva andělé spadlí na zem - náhodou nebo z nepozornosti - již mají za sebou hořké a matoucí zkušenosti. Je zima, na severu Francie. Isa (Elodie Bouchez), které je dvacet let, tulačka srdcem i duší, přijela za chlapcem který na ní zapomněl čekat.
Místo něho potkává Marii (Natacha Régnier), sedřenou, ztracenou a vyčerpávající stejně jako Isa. Ale Marie se neusmívá, Marie uniká životu, Marie umírá touhou po životě o kterém sní. Nikdo jí nezadržuje, ani Isa, která je naopak důvěřivá, životem si jistá, šťastná i když má spát pod mostem. Při sebezničující zahořklosti a mrzutosti se Marie zamilovává do lhostejného synka z bohaté rodiny zatímco Isa chodí každý den navštěvovat polomrtvou dívku jejíž deníček objevila v bytě ve kterém našly prozatímní útočiště; zatím - než se třeba naskytne princ z pohádky, práce, milosrdná duše ke které by se šlo přisát jako mušle k útesu, jiný život....

Autor/Zdroj: /reklamní materiály distributora


DISTRIBUČNÍ SPOLEČNOST ARTCAM UVÁDÍ:
VYSNĚNÝ ŽIVOT ANDĚLU
(La vie révée des ai~ges)
Francie 1998, 113 min., české titulky, od 15 let, 1:1,85
Žánr: drama Internet: www.artcam.cz, www.spe.sony.com/classics/dreamlifeofangels
Křehký příběh dvou dívek, které hledají své štěstí. Představitelky hlavních rolích získaly společně Cenu za ženský herecký výkon na MFF Cannes.
Režie: Erick Zonca
Scénář: Erick Zonca, Roger Bohbot, Virgínie Wagon
Kamera: Agnés Godard
Hudba: Yann Thiersen
Hrají: Elodie Bouchez (Isa), Natacha Régnier (Marie), Grégoire Colin (Chris), Jo Prestia (Fredo), Patrick Mercado (Charty)
Premiéra: 11. listopadu 1999
Opravdový život je jinde, říkají někteří básníci. Dva andělé spadlí na zem - náhodou nebo z nepozornosti - již mají za sebou hořké a matoucí zkušenosti. Je zima na severu Francie. Isa (Elodie Bouchez), které je jedenadvacet let, tulačka srdcem i duší, přijela za chlapcem který na ní zapomněl čekat. Místo něho potkává Marii (Natacha Régnier), sedřenou, ztracenou a vyčerpanou stejně jako Isa. Marie se neusmívá, Marie uniká životu, Marie zároveň umírá touhou po životě, o kterém sní. Isa je naopak srdečná, otevřená, milující život i když má spát pod mostem. Se sebezničující zahořklostí se Marie zamilovává do lhostejného synka z bohaté rodiny, zatímco. Isa chodí každý den navštěvovat těžce nemocnou dívku, jejíž Jeníček objevila v bytě, ve kterém našly prozatímní útočiště; zatím - než se třeba naskytne princ z pohádky, práce, milosrdná duše, jiný život...
Vysněný život andělů je jeho prvním celovečerním filmem Ericka Zoncy. Snímek získal zaslouženou pozornost na řadě světových festivalů i při udílení výročních filmových cen: MFF Cannes - Cena za ženský herecký výkon, Cesar - m.j. nejlepší film roku a nejlepší ženský herecký výkon, European Film Awards: evropský objev roku, nejlepší ženský herecký výkon a.j.
Programování: Film Distribution Artcam, tel.lfax: 01917220641, Jagellonská 7, Plzeň, 301 36
Film Distribution Artcam, s r.o., Rašínovo nábř. 6, Praha 2, tel: (02) 24918833, e-mail: artcam@artcam.cz

Autor/Zdroj: /reklamní materiály distributora


Spletenec osudů dvou mladých dívek, samotářek, které se náhodou setkají v Lille. Ise je 20 let. Nemá práci, ale má velký batoh plný svérázné filozofie do nepohody. Marie je divoká, rozevlátá, vzpurná a chce se celému světu pomstít za to, že nemůže žít jinak, než musí. Osudy dívek jsou vykreslené s obdivuhodnou jemností. Do realistických, popisných pasáží se vkrádá zvláštní citová hloubka, která příběhu o neštěstí dává smysl a prosvěcuje ho.
Evropa mládí a film 1998

Autor/Zdroj: /


Isa je dvacetiletá dívka. Veškerý svůj majetek si nese na zádech v batohu. Je zvyklá cestovat z města do města a střídat zaměstnání. Její postoj k životu je veskrze pozitivní a bezstarostný. Jednou přijíždí do Lille, kde potkává stejně starou Marii. Ta však nikdy neopustila sever Francie. Žije také sama, ale z jiného důvodu než Isa. Marie je nepřizpůsobivá, přecitlivělá a revoltuje proti sociální vrstvě, ze které vzešla. Společné mají jedno - touhu po svobodě a nezávislosti, každá si však cestu k ní představuje poněkud jinak. Příběh natočený v „neatraktivním" sociálním prostředí má univerzální vypovídací schopnost.
„Režisér bez zbytečných ozdob a okázalých dramatických efektů vypráví smutný příběh dvou dívek, z nichž jedna reaguje na střety hrdostí
a vzdorem, zatímco druhá si osvojuje realitu přátelským parazitováním. Je to film o deprimující chudobě mladých nezaměstnaných, kteří pro pár franků berou jakoukoli nekvalifikovanou práci, film o ponížení a také
o nástrahách, jež číhají na hrdost mladých žen, když zvažují za co a komu se dát. Jejich příběh sleduje publikum se zatajeným dechem, ba
s pocitem osobního smutku za bolest světa. Sociální vnímavost Zonkova překrásného filmuje přitom zcela přirozená."
(J. Blažejovský, Rovnost 5.5. 1999)
Program ART

Autor/Zdroj: /Kino ART


Ocenění: E. Bouchezová získala Césara za ženský herecký výkon, N. Régnierová Césara v kategorii nejslibnější ženská herecká naděje, obě herečky dále získaly rovným dílem Cenu za herecký výkon na MFF v Cannes 1998. Film obdržel Nestatutární Cenu Pierrot pro evropský film tamtéž, Césara za francouzský film roku, Fassbinderovu cenu (Evropský objev roku) pro E. Zoncu při udělování Evropských cen (Felixů) a Cenu FIPRESCI na Viennale 1998
Isa je dvacetiletá dívka. Veškerý svůj majetek si nese na zádech v batohu. Je zvyklá cestovat z města do města a střídat zaměstnání. Její postoj k životu je veskrze pozitivní a bezstarostný. Jednou přijíždí do Lille, kde potkává stejně starou Marii. Ta však nikdy neopustila sever Francie. Žije také sama, ale z jiného důvodu než Isa. Marie je nepřizpůsobivá, přecitlivělá a revoltuje proti sociální vrstvě, ze které vzešla. Společné mají jedno -touhu po svobodě a nezávislosti, každá si však trnitou cestu k ní představuje poněkud jinak.
Příběh natočený v neatraktivním sociálním prostředí má univerzální vypovídací schopnost. Předností filmu, nasnímaného téměř dokumentárním stylem, jsou ženské herecké výkony. Zonca se svým debutem suverénně zapojil do současného, byť trochu konjunkturálního proudu francouzské a evropské sociální kinematografie.
Kino ART

Autor/Zdroj: /Kino ART


Talentovaný a už v minulosti nejednou oceněný režisér televizních dokumentárních filmů Erick Zonca (nar. 1956) natočil Vysněný život andělů ve svých dvaačtyřiceti letech jako svůj celovečerní hraný debut. Snímek je sondou do života dvou dvacetiletých outsiderských děvčat, která se spolu skamarádí v severofrancouzském městečku Lille. Žijí spolu ve vypůjčeném bytě, doslova ze dne na den, převážně bez práce, bez společenské i partnerské perspektivy. Postupně se však jedna z nich zamiluje do bohatého majitele nočního klubu a dochází k dramatické konfrontaci představ obou dívek o štěstí, o tom, v čem spočívá naplněný smysl života. Scénář se s inteligentní pokorou vzdává jakéhokoli typu autorského komentáře, o to hlouběji ale postihuje problematičnost nonkonformního přístupu k životu. Tvůrci bez mravoličnosti zobrazují, co obnáší opravdová, nekonvenční lidská vnímavost a solidarita a proč je tolik těžké si ji udržet. Režijnímu stylu dominuje dokumentaristicky syrový smysl pro detailní drobnokresbu ubíjejícího pracovního i zábavního prostředí. Režijní a herecký cit pro jemné nuance se projevuje též v chování jednotlivých postav. Výsledkem této vzácně poctivé práce je snímek, který působí zejména v kontrastu s moderní filmovou produkcí nevšedně autenticky. Ze Zoncova Vysněného života andělů dýchá naděje, aniž by ale tvůrci realitu dnešního života v čemkoli kašírovali na růžovo a aniž by si vypomáhali berličkami umělých dramatických konstrukcí. Tím tento neokázale pravdivý film výrazně převyšuje také poslední Tavernierovu sociální sondu Vše začíná dnes i kvalitní společenskou tragikomedii Kena Loache Jmenuji se Joe. Vysněný život andělů se svým charakterem blíží spíše nejlepším snímkům nové vlny 60. let.
Obě hlavní herecké představitelky, Elodie Bouchezová a Natacha Régnierová, obdržely na MFF v Cannes 1998 Cenu za nejlepší herecký výkon a další prestižní ocenění. Snímek získal mj. Césara za nejlepší francouzský film, Evropskou filmovou cenu a Cenu FIPRESCI na Viennale 1998.

Autor/Zdroj: /Kino AERO


Popis / Obsah / Info k filmu Vysněný život andělů
Dvacetiletá tulačka Isa přijela za klukem, který na ni zapomněl počkat, Marie se bezútěšně ubíjí prací v textilní továrně. Dvě osamělé, ztracené duše se spřátelí a zabydlí se ve
vypůjčeném bytě - jedna důvěřivá a vstřícná, druhá
unikajicí životu a snící o lásce, jíž se bojí - dva an-dělé, spadlí na zem. Neokázalými hvězdami režijního debutu Ericka Zoncy, ověnčeného řadou cen, jsou Elodie Bouchezová a Natascha Régnierová.

Autor/Zdroj: /Cinema


Francouzský režisér Erick Zonca ve svém hraném debutu Vysněný život andělů nahlédl do života dívek, žijících na okraji společnosti. lsa a Marie, hlavní hrdinky jeho dramatu, jsou většinou bez práce. Přebývají ve vypůjčeném bytě, jehož majitelka s dcerou skončily po těžké autonehodě v nemocnici. Obě dívky žijí bez starostí ze dne na den. Věčně dobře naladěné lse to stačí, ale hrdá a uzavřená Marie má o štěstí jiné představy. Nebrání se nahodilému milostnému dobrodruž-ství s bohatým majitelem nočního klubu Chrisem, ačkoliv jen se sebezapřením snáší jeho necitelné zacházení. Isa najde v bytě deník patřící Sandrině, v jejímž pokoji spí. Začne docházet do nemocnice za dívkou, ležící v kómatu. Je přirozené, že obě spolubydlící chtějí jít každá svou vlastní cestou, ale čím víc se od sebe vzdalují, tím zřetelnější jsou jejich individuální problémy. - Téměř dokumentárním stylem zaznamenává film necelé dva měsíce všedního života představitelů mladé generace. lsa se zdá být zprvu naivní a jednoduchou lidskou bytostí, postupně se však stává ve svém uvažování dospělejší než zaslepeně svéhlavá a ambiciózní Marie, jejíž emocionální potřeby se vymykají kontrole. lsa dostává, (díky vypra-věčsky vděčnějším vlastnostem) ve filmu více prostoru. Osudová blízkost smrti, spjatá se Sandrinou a nakonec i s Marií, ji vedou k přemýšlení o vlastním životě, jehož si začne více vážit. - Předností filmu, jímž se Zonca výrazně zapojil do proudu francouzské sociální kinematografie, jsou mimo jiné i herecké výkony.

Autor/Zdroj: /Filmový přehled


Isa a Marie nemají rodokmen cherubínů a k nebi to mají z Lille hodně daleko

Fiktivní dokument ze života dívek na konci tohoto tisíciletí

Rád bych vám je představil. Asi proto, že se mi vůbec nechce psát standardní recenzi, ale hlavně vám chci sdělit svůj pocit. Vydržte to prosím pro jednou, protože se mi zdá, že o tenhle pocit jim šlo. 0 jejich, můj i váš pocit z toho letmého zastavení v Lille, na sklonku roku, kdy se v ledovém dešti, smíchaném s prvními špinavými vločkami mokrého sněhu, tak těžko hledá závan vstřícného tepla. Tak tady jsou - jak jsem je viděl, poznal a snad (s jejich laskavým svolením) i trochu pochopil.
Isa: Určitě znáte ten typ. Možná, že právě teď s vámi vystoupila z metra a namířila si to rovnou přes ulici jako někdo, kdo bydlí za rohem a pravidelně si tudy zkracuje cestu domů ze školy. Nebo jste ji zahlédli, jak na venkovském peronu vyhlíží svůj vlak, který ji má odvézt na prázdniny k moři a tak si krátí v nádražní restauraci čas klábosením s místními štamgasty. Určitě vás už alespoň jednou stopla. Drobná postava s baťůžkem na krajnici výpadovky do neznáma, a když jste zastavili, nastoupila a řekla jenom `jeďte!', jakoby věděla, že jedete jejím směrem nebo si snad vzala ten váš pro tuhle chvíli za svůj. Dokázala s vámi konverzovat a uměla mlčet, když vám nebylo do řeči, a seděla vedle vás s tím soustředěným úsměvem, jaký mají lidé, když cestují ve svých představách. V sepraných džínách a svetru se toulala po svých hvězdách, a vám se ji třeba chtělo obejmout, ale nikdy jste to neudělali, abyste nevstoupili do jejího malého andělského snu. A ať už jste jí zastavili kdekoli, vždycky jste měli pocit, že za rohem mají její rodiče místní pekárnu a nad ní v podkroví je její pokoj s výhledem na nebe. Tak to je ona, Isa-Élodie Bouchezová, načepýřený vrabčák s černou čupřinou, který se dokáže napít ranní rosy a vždycky když ho uvidíte, vypadá jakoby se právě odněkud vracel domů. Ale je to jen zdání neboť on naopak směřuje stále kamsi dál a výš. Základním rozměrem jejího života je cesta, na jejímž konci není nikdy konečná, ale jen další tranzit. Ale přesto (či právě proto) dokáže lásku rozdávat i brát, bezstarostně se milovat ve chvíli, kdy cítí, že je milována, svobodně, jakoby to bylo zároveň poprvé i jednou provždy. Ted' právě přijíždí do Lille, které pro člověka v pozdním podzimu není nejveselejším místem na světě, obzvlášť když zjistíte, že přítel, u kterého jste chtěli na pár dní složit hlavu, se odstěhoval neznámo kam. Je možné pokračovat dál nebo se porozhlédnout po náhradním řešení. Všechno ale nasvědčuje tomu, že tady Iza svůj neklidný let přece jen na nějakou dobu přeruší...
Marie: Najdete ji třeba v kavárně, kde se scházíte s přáteli. Sedává u okna, sama u malého stolku pro dva, jakoby stále na někoho ti-še a urputně čekala. Jakoby nic a nikdo kolem ní neexistoval. Jakoby si chtěla sama za sebe a pro sebe vyvzdorovat sen, z kterého se pomalu stává neodbytná noční můra. Její mladá samota přitahuje pohledy mužů, ale pod jejím nepřátelským pohledem taje vybuzený testosteron jako svíčka na plátech rozpálených kamen. Dokáže vzbuzovat pocit, že se o sebe umí po-starat, ale uvnitř se chvěje strachy kdy, s kým a zda někdy vůbec, dokáže překročit hranice kruhu, ve kterém se líně, nespokojeně a planě převaluje její život. Zbývá tu po ní popelník plný nervózně pokroucených nedopalků a vy máte pocit, že byste to rádi riskli a pronikli do té uzavřené kružnice jejího života. Ale ona odchází sama, energicky, agresivně a rozhodně, jakoby dobře věděla, proč a kam směřuje, a když pro-jde kolem vašeho stolu, možná se vám na okamžik bude zdát, že jste ucítili vůni hořkých mandlí a zaslechli tichý vyděšený výkřik. Možná se za ní jednou vydáte, a když ji konečně rozpačitě oslovíte před jejím domem, vykřikne na vás `táhni šmíráku!', a pak se bezmocně rozpláče v samotě svého příliš velkého bytu. Marie--Natacha Régnierová, které by slušelo trochu víc úsměvu a trochu víc štěstí. Miluje horečně, bez rozmyslu a beze zbytku, což je fatální kombinace, na kterou se v životě zákonitě doplácí. Vemte jed na to, že o milost ale prosit nebude, a také vy ji od ní pro jistotu nečekejte.
Ty dvě se potkaly v nevlídném podzimním Lille, a ona by sama možná dokázala jen těžko vysvětlit, jak se to stalo, že vzala Isu k sobě. Jsme na konci roku, za chvíli skončí milenium, ale jim je oběma dvacet a všechno pro ně teprve začíná...
Co k tomu říci, když mám ted' pocit, že všechno podstatné už bylo řečeno. Snad jenom to, že i v dvaačtyřiceti Ize úspěšně debutovat, tak jak se to podařilo rodákovi z Orléansu Ericku Zoncovi, jenž zručně surfuje na současné vlně tzv. "nouveau naturalisme", v němž se snoubí poetika, politika i reálný sociální kontext. Prostředí je snímáno stejně natvrdo jako osudy lidí, kteří se v něm pohybují, divák je provokován, aby se ptal a "necháván napospas", aby si našel svoji odpověd'- a tohle všechno se mu docela líbí a kupodivu se v tom nezřídka shodne i s kritikou. Zonca tenhle soudobý (evropský) žánr zvládl s delikátním nadhledem i francouzským šarmem, ale hlavně do něj vložil srdce a rozhodující podporu svých hereckých hvězd - Élodie Bouchezové a belgického importu Natachi Régnierové. Tyhle dvě příliš mladé dospělé dívky své party nehrají, ale žijí, a možná proto v nich i vy najdete leccos blízkého či důvěrně známého. Jakoby vstoupily do vašich dní, pocitů a snů, které si necháváte jen pro sebe. Cítila to tak i porota loňského MFF v Cannes, která jim ex aequo přiznala Cenu za nejlepší ženský herecký výkon. Nenechte si ho ujít!
Nechtěl jsem vám vyprávět jejich příběh, to rád přenechám Zoncovi, který to umí výmluvněji a líp. Chtěl jsem vám jenom představit dvě dívky na konci tohoto tisíciletí a jemně vás upozornit, že jedna z nich je možná docela blízko vás. Možná ji jenom míjíte, ale neměli byste ji přehlédnout. Tak už přestaňte číst a zvedněte oči. Vidíte?

Autor/Zdroj: Šobr Michal/Cinema


Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište


Hodnocení:n12345678910

TV Program

ČT1 - Vražda Rogera Ackroyda (1999) ...

22:05 - 23:45

17 minut již uběhlo
83 minut zbývá do konce

ČT2 - Kozoroh jedna (1978)

21:35 - 23:40

47 minut již uběhlo
78 minut zbývá do konce

NOVA - Inferno (2016)

20:20 - 22:45

122 minut již uběhlo
23 minut zbývá do konce

Prima - Máme rádi Česko (2013) [TV poř...

22:00 - 23:45

22 minut již uběhlo
83 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 190499
Osobností: 697752
Fotografií: 763812
Plakátů: 376392
Obsahů a biografií: 178214

Poslední komentáře

Jízda králů (1989) [TV inscenace...

Jízda králů
Jako rodáka z jižní Moravy   mě tady pár věcí   potěšilo, ale obecně vzato   si myslím, že tenhle   televizní kousek potěší   asi víc milovníky více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 5 / 10

In Nacht und Eis (1912)

In Nacht und Eis
První filmové   převyprávění   katastrofální události   Titaniku, na kterém se prý   začalo pracovat pouhé dva   měsíce poté, tedy v době, více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 8 / 10

Město v obkličení (2010)

Město v obkličení
Tentokrát si hongkongská   ikona akčních filmů v   podobě Bennyho Chana vzala na   paškál americké superhrdiny   a superpadouchy s   více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 6 / 10

Na nože: Glass Onion (2022)

Na nože: Glass Onion
Zajímavý film ala Agáta   Christie. James Bond pomalu   rozmotává klubíčko   vztahů, příležitostí a   motivů až se dostane k   samotnému vrahovi. Hodně   mně to připomíná film Zlo   pod sluncem.

Autor: red.mann | Hodnocení: 7 / 10

Brýle (1969) [TV inscenace]

Brýle
Při patnáctiminutové   stopáži se určitě nedají   čekat velké zázraky a   vodopády humoru a tahle   televizní mikrokomedie není   rozhodně více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 6 / 10