Obsah filmu Útok slepých mrtvol
Slavná tetralogie představuje vzorek původního španělského námětu i zpracování v rámci mezinárodních hororových trendů. Nestvůrní templáři směšující archetyp řady nemrtvých stvůr se v tomto díle opět vydávají hledat lidské oběti a trestat.
Rozpohybovaný obraz Triumf smrti Pietera Brueghela st. - slavná Ossoriova tetralogie představuje vzácný vzorek původního španělského námětu i zpracování. Nestvůrní templáři, směšující archetyp mumií - duchů - zombií - upírů - kostlivců, reprezentovali subverzivní symbol zkostnatělého frankistického režimu, krvelačně potlačujícího hodnoty nastupující mladé generace. Jde o druhý film v pořadí a jeden z...
Slavná tetralogie představuje vzorek původního španělského námětu i zpracování v rámci mezinárodních hororových trendů. Nestvůrní templáři směšující archetyp řady nemrtvých stvůr se v tomto díle opět vydávají hledat lidské oběti a trestat.
Rozpohybovaný obraz Triumf smrti Pietera Brueghela st. - slavná Ossoriova tetralogie představuje vzácný vzorek původního španělského námětu i zpracování. Nestvůrní templáři, směšující archetyp mumií - duchů - zombií - upírů - kostlivců, reprezentovali subverzivní symbol zkostnatělého frankistického režimu, krvelačně potlačujícího hodnoty nastupující mladé generace. Jde o druhý film v pořadí a jeden z vydařenějších článků volně svázané tetralogie o krvežíznivých templářích. Ač tetralogie ve svém základu vychází ze žánru zombie, svým tématem i zpracováním představuje vzácnou ukázku původní španělské látky, obohacující mezinárodní hororové směry. Novátorský byl už profil monster-rytířů, v jedinečné kombinaci sdružujících něco ze skeletonů, zombií, upírů, mumií a duchů. Stejně jako bývá z ideologického pohledu jako subverzivní viděna Romerova Noc oživlých mrtvol (Night of the Living Dead, 1968) i nemrtví templáři „monjes-soldados" (mniši-válečníci) jsou spatřováni jako kritický symbol katolicko-militaristického režimu generála Franca. V Ossoriově tetralogii se takto typizovaná monstra pohybují v časovém horizontu minulosti a potlačují atributy nového Španělska 70. let spolu s životním stylem nastupující generace - od moderní hudby přes turismus až po sexuální nevázanost. Třebaže prvoplánová atraktivnost, bazírující na krvavě erotické podívané, a podřadné produkční podmínky (klasicky recyklované ikonické záběry z prvního dílu) řadí snímek jednoznačně do sféry „euro-trash" kinematografie, Ossoriovi nelze upřít ambicióznost i talent, s jakým se do svých nízkorozpočtových projektů pouštěl. Motiv invaze nemrtvých rytířů nepostrádá klasické Ossoriovy značky: hrůzu, která má němou tvář, v podobě unikátně stylizovaných nestvůr, důmyslnou časovou rytmiku scén rozehrávající zápas minulosti a přítomnosti a hudební doprovod vyvolávající zneklidňující dojem autoritářské atmosféry, jež povstává ze zašlých časů. Dané elementy jinak brakovému projektu přece jen dodávají jistý punc kultivovanosti a nápaditosti. Z umělých náhrobků valící se apokalyptická estetika Triumfu smrti (1562) tentokráte postihuje pohanské rituály a zkaženou maloměšťáckou morálku.
Jiří Blažek, LFŠ 2014 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 11.5.2022
Příliš mnoho času zabralo řešení jiných problémů. Ovšem stejně to bylo jen volné pokračování prvního filmu, které nepřineslo vůbec nic nového. Ani kostýmy, ani masky ani nápad. V zápise z roku 1995 v mém filmovém deníku uvádím toto: Jde o dobrý film. Na začátku s vypálením očí, ale pak již jen ojeté klišé z předchozí části. Dokonce mám dojem, že se některé záběry opakovaly. Chyběl nový nápad, rychlejší spád děj a více hororových efektů. Doplněno výstřižky.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 9.12.2014
El ataque de los muertos sin ojos
Som videl dve časti z tejto serie ale nadšený som z nich nebol a preto som ani nič od tejto nečakal.Príbeh je všedný a neoriginálny.Tu sa mi páčilo že film nemal skoro žiadnu predohru ale za asi dvadsať minút začali rytieri úradovať,v tom vidím pozitívum filmu.Zatiaľ v každej časti ma nasierala ťarbavosť a neskutočné uspávacie tempo rytierov.Ako oni môžu niekoho dostať a aj zabiť mi je stále záhadou.Spracovanie bolo mizerné,či to bolo chovaním postáv alebo nudnosťou,ktorú priniesli rytieri svojou chôdzou.Mal o niečo väčšie grády ako tie dve časti,ktoré som videl a to hlavne preto že rytieri útočili vo velkéj skupine na dav nič netušiacich ľudí.Je to starší film ale normálne bolo vidieť,keď vybuchovali ty rytieri,že to boli len podhodené figuríny.Po gore stránke môžem byť spokojný.Ale ako celok to bolo pre mňa utrpenie dopozerať.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 16.1.2012
Druhý díl templářské série Blind Dead. Potěšilo mě, že kostlivci jsou ve filmu prakticky od začátku až do konce, takže jsem se tolik nenudil, jako u jedničky. Ale celkem dost mi vadila spousta záběrů vystříhaných z prvního dílu (ty, kde jsou templáři na koních), hlavně v první polovině filmu. Gore je zbytečně detailní a některé postavy jsou oprvadu na facku. Jinak ovšem pěkný postarší horor, který si určitě trochu pozornosti zaslouží.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.2.2010
tento hororik je už viac strašidelnejší než the Night of seagulls. tú tieto príšerky nie sú len nemotorné, ale i slepé ako patron. a dokonca ked boli títo kostlivci živí ľudia, aj rozprávali. bol to strašidelnejší film, než ktorý som vyššie spomínala, ale za to prostredie bolo krajšíe.
ale za to tu boli niektoré veľmi nevhodné scény. Napríklad ked templári zabili dievča a potom ukazovali nechutnú scénu. a druhá nechutná scéna bola, ked Pedro snasilnil ženu na cintoríne.
viac sa mi páčil už ten spomínaný film the Night of the Seagulls.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film