Obsah filmu Skok
Původní televizní inscenace Skok, inspirovaná skutečnou událostí, chce ukázat, že schopnost vykonat v určitém kritickém okamžiku hrdinský čin, se skrývá i v lidech, do nichž bychom to na první pohled neřekli, v lidech svým způsobem plachých a neprůbojných, jakým je i hlavní postava této hry. Nerozhodný, bázlivý hrdina v závěrečné scéně dokáže, že opravdovým hrdinou skutečně je. Autorem scénáře byl
Josef Klíma a hlavní roli si zahrál
Viktor Preiss.
Zdroj: Česká televize
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 2.5.2021
Tady se bohužel neprotnuly dvě důležité roviny. Herecky je to za daných okolností určitě dobré (zejména Bronislav Poloczek byl excelentní panelákový primitiv) ale příběh samotný je jen málo přesvědčivý. Navíc mu režisér Sokolovský neopomenul dát svůj nezbytný kopanec angažované tendenčnosti. Výsledek je ne sice úplně špatný ale každopádně rozpačitý.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 27.9.2020
Aspoň pro něco je to coronavirové období prospěšné. Díky němu vznikla ČT3, která začala každý den vysílat minimálně tři inscenace nebo malé televizní filmy, z nichž velká většina na televizní obrazovce nikdy nebyla. A že se v Národním archívu takových věcí válí, to je stará známá věc. Tahle hodinová inscenace má všechny atributy lidského dramatu. Výborné herecké výkony přidávají ohromnou věrohodnost. Jak Viktor Preiss v roli ušlápnutého pana Kučery, Hana Maciuchová jako jeho žena nebo Bronislav Poloczek v roli agresivního ožralce a Kučerovic souseda Parmy. Příběh o soužití lidí v paneláku, kteří jsou lhostejní k násilnostem ke své ženě a dceři věčně opilého Parmy stojí hlavně na zmíněných hereckých kvalitách. Celou dobu jsem si říkal, proč se inscenace jmenuje Skok, v závěru jsem pochopil. Zajímavou a místy disharmonickou hudbu složil Pavel Eliáš.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 2.12.2015
Nepřestává mě překvapovat Bronislav Poloczek. Podobných rolí odehrál dost, ale pokaždý si to náramně užiju. Naopak Preissovo mudrování s dost otřesnou Švehlovu je na hranici snesitelnosti. Takže po velmi slibném začátku následuje téměř hodina ničeho. Námět dobrej, ale vystačilo by to na dvacet minut.