Duben
ohodnotit

Sekretářka: Sekret lásky

OL no aidžiru: rabu džúsu

Další název:
OL no aijiru: Rabu jûsu
Země:
Rok:
1999
Délka:
58 minut
Popis / Obsah / Info k filmu Sekretářka: Sekret lásky
Pinku ze své povahy představují exploatační snímky, které stimulují publikum inscenováním situací, jež utvrzují určité předsudky, v případě tohoto žánru spojené s genderovými i sexuálními rolemi či vázané na představy o úchylkách a skrytých tužbách lidí. Ačkoli řada tvůrců se snaží v žánru zanechat osobitý otisk odlišující jejich dílo od konkurence, pouze výjimečně se diváci setkají s filmem, který by zcela odvrhl výchozí premisu žánru. Sekretářka: Sekret lásky, ověnčená výročními cenami časopisu PG, věnujícího se pinku filmům, přesně takovýmto ojedinělým titulem je. Příběh lásky třicátnice, která smířeně přijímá stereotyp kancelářské práce, a studenta, jenž ke všemu přistupuje idealisticky a nehodlá slevovat ze svých zásad, je zde zpracovaný nikoli nabízejícím se stylem prvoplánového šovinistického snu o náruživé úřednici, jejímuž nenasytnému libidu padne za oběť mladíček. Júdži Tadžiri proměnil skvělý scénář Kósukeho Takedy do delikátně pojaté romance vyprávěné z pohledu hrdinky. Podřízení ženské optice eliminuje tradiční machismus a naopak přináší citlivě odstíněnou psychologii titulní postavy (uhrančivě ztvárněné okouzlující Acumi Kubotou). Sex, jenž zde zabírá ještě více prostoru než v jiných pinku, má nejen opravdový erotický náboj, neboť namísto teatrálního skotačení ukazuje milování, ale především je pojatý jako komunikace mezi hrdinkou a jejími partnery. Júdži Tadžiri náleží mezi tzv. šičifukudžin (Sedm božstev štěstí), tedy skupinu pinku režisérů, kteří začínali jako asistenti předchozí generace tvůrců a debutovali ve druhé polovině 90. let. Ačkoli se nejedná o programově sdruženou skupinu, jejich snímky se vyznačují zájmem o intimitu a vztahy postav, namísto sociálně kritických či politických významů typických pro starší autory. Tadžiri začal v roce 1990 pracovat ve firmě Kana Mukaie Šiši Production jako asistent a podílel se na filmech režisérů Takahisa Zeze či Hisajasu Sató. Debutoval o sedm let později u firmy Kokuei. Jeho pozdější genderovou burlesku Sexuální mašina: Sezóna obscenit (Sekusu mašin: Hiwai na kisecu, 2005) mohli čeští diváci vidět v rámci Festivalu otrlého diváka v roce 2008.
Jiří Flígl
Letní filmová škola 2011


oficiální text distributora

Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište


Hodnocení:n12345678910

TV Program

ČT1 - Události (1993) [TV pořad]

19:00 - 19:56

31 minut již uběhlo
25 minut zbývá do konce

ČT2 - Spolu na hranici

19:10 - 19:40

21 minut již uběhlo
9 minut zbývá do konce

NOVA - Televizní noviny (1994) [TV po...

19:30 - 20:20

1 minut již uběhlo
49 minut zbývá do konce

Prima - Hlavní zprávy (2020) [TV pořad...

18:55 - 19:40

36 minut již uběhlo
9 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 190499
Osobností: 697748
Fotografií: 763807
Plakátů: 376382
Obsahů a biografií: 178214

Poslední komentáře

In Nacht und Eis (1912)

In Nacht und Eis
První filmové   převyprávění   katastrofální události   Titaniku, na kterém se prý   začalo pracovat pouhé dva   měsíce poté, tedy v době, více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 8 / 10

Město v obkličení (2010)

Město v obkličení
Tentokrát si hongkongská   ikona akčních filmů v   podobě Bennyho Chana vzala na   paškál americké superhrdiny   a superpadouchy s   více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 6 / 10

Na nože: Glass Onion (2022)

Na nože: Glass Onion
Zajímavý film ala Agáta   Christie. James Bond pomalu   rozmotává klubíčko   vztahů, příležitostí a   motivů až se dostane k   samotnému vrahovi. Hodně   mně to připomíná film Zlo   pod sluncem.

Autor: red.mann | Hodnocení: 7 / 10

Brýle (1969) [TV inscenace]

Brýle
Při patnáctiminutové   stopáži se určitě nedají   čekat velké zázraky a   vodopády humoru a tahle   televizní mikrokomedie není   rozhodně více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 6 / 10

Na nože (2019)

Na nože
Chyba. Omylem napsaný   komnet.***********************   ******************************   ******************************   ******************************   ************

Autor: red.mann