Obsah filmu Šarlatová ulice
V další filmové trilogii spojené ústřední herečkou, tentokrát Joan Bennett, upustil Fritz Lang od sociální kritiky a pozornost zaměřil na téma potlačované milostné touhy. Konkrétně se jednalo o noiry Žena za výlohou (The Woman in the Window, 1944), Šarlatová ulice (1945) a Tajemství za dveřmi (1948), k nimž lze přiřadit i pozdější, neprávem opomíjený Langův noir House by the River (1950). V prvních dvou sekundoval Joan Bennett herec Edward G. Robinson v roli postaršího muže žijícího v neuspokojivém manželství s dominantní ženou, od níž utíká ke smyslné a tajemné femme fatale, jež do jeho stereotypního života přináší vzrušení a nepoznanou...
V další filmové trilogii spojené ústřední herečkou, tentokrát Joan Bennett, upustil Fritz Lang od sociální kritiky a pozornost zaměřil na téma potlačované milostné touhy. Konkrétně se jednalo o noiry Žena za výlohou (The Woman in the Window, 1944), Šarlatová ulice (1945) a Tajemství za dveřmi (1948), k nimž lze přiřadit i pozdější, neprávem opomíjený Langův noir House by the River (1950). V prvních dvou sekundoval Joan Bennett herec Edward G. Robinson v roli postaršího muže žijícího v neuspokojivém manželství s dominantní ženou, od níž utíká ke smyslné a tajemné femme fatale, jež do jeho stereotypního života přináší vzrušení a nepoznanou vášeň. Kvůli ní se zaplétá do vraždy a jeho klidný život se mění v noční můru. Jako v řadě jiných filmů 40. let se i zde se odráží dobové vlivy psychoanalýzy a freudismu.
Jana Bébarová - Noir Film Festival 2019 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.