Obsah filmu Rozkoš
Posedlost láskou, posedlost uměním, posedlost originalitou, posedlost napodobováním, posedlost úspěchem, posedlost penězi a… posedlost sám sebou. Každá posedlost nás dříve či později dovede k zániku, pokud nad ní ztratíme nadhled, pokud se jí necháme uvláčet. Jenomže jedině při tom „vláčení“ – i přes všechny odřeniny a šrámy, můžeme na několik málo okamžiků dojít k nalezení jedinečné ROZKOŠE – a o co jiného v životě vlastně jde?
Milena (Jana Plodková) je jako úspěšná filmová střihačka součástí specifického uměleckého prostředí. Čím déle v něm setrvává, tím silnější má pocit, že se postupně ze všeho nějak vytrácí smysl. Vše se stává...
Posedlost láskou, posedlost uměním, posedlost originalitou, posedlost napodobováním, posedlost úspěchem, posedlost penězi a… posedlost sám sebou. Každá posedlost nás dříve či později dovede k zániku, pokud nad ní ztratíme nadhled, pokud se jí necháme uvláčet. Jenomže jedině při tom „vláčení“ – i přes všechny odřeniny a šrámy, můžeme na několik málo okamžiků dojít k nalezení jedinečné ROZKOŠE – a o co jiného v životě vlastně jde?
Milena (Jana Plodková) je jako úspěšná filmová střihačka součástí specifického uměleckého prostředí. Čím déle v něm setrvává, tím silnější má pocit, že se postupně ze všeho nějak vytrácí smysl. Vše se stává banálnějším, vše se technologizuje, vše se opakuje a imituje, přičemž kopie je leckdy ceněna více, nežli originál.
Milena je zamilovaná do Vladimíra (Martin Myšička), svůj vztah však žije na základě iluze, iluze vztahu, kde hlavní slovo má mobilní telefon. Ten v nás vzbuzuje pocit neustálé blízkosti a přítomnosti milované osoby. Jsme neustále k zastižení, můžeme volat, chceme být voláni, ale hlavně můžeme psát a přijímat – esemesky. Většina jejich komunikace totiž probíhá pouze přes zprávy. Fyzicky jako by Vladimír ani nebyl přítomen. K jejich vzájemnému setkání dochází relativně řídce a většinou se jedná o „sexuální vybití“, ovšem z její strany vždy z lásky, v jeho případě je to komplikovanější a pro Milenu stále bolestivě nerozluštitelné. Píší si denně – přeci kdyby mu na ni nezáleželo, tak by jí přeci stále nepsal - stala se z toho pro ni past, ze které se snaží racionálně vymanit, emocionálně však stejně vždy upadá zpět. Snaží se vše ukončit, jenže stále neúspěšně.
Režisérkou a scenáristkou filmu je Jitka Rudolfová, která v roce 2009 úspěšně debutovala filmem Zoufalci.
Zdroj: ČT < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (6)
Související odkaz
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
režie:
hraje:
scénář:
hudba:
kamera:
střih:

Distributor v ČR: |
CinemArt CZ |
|
|
Barevný: |
Ano |
|
|
Jazykové verze: |
česká, slovenská, anglická |
|
|
Distribuční verze: |
s titulky |
|
|
Přístupno: |
od 15 let |
|
|
|
|
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Rozkoš >
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 11.8.2020
Co k tomu dodat? Jestli to měla být jakási psychologická sonda tak je to skoro stejně velký průšvih jako jestli to měla být avizovaná tragikomedie. Ze všeho nejspíš je to zcela nepokrytě vyumělkovaná slátanina. "Režisérka" Jitka Rudolfová na filmový art nemá ani zdaleka a asi by udělala lépe kdyby své umělecké ambice uplatnila někde v reklamě. Pár bodů se dát připsat za některé herecké výkony a za dobrou hudbu ale i tak to není ani průměr.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 30.10.2019
No jo, páni umělci. Tak jestli je tohle čistokrevný filmový art, tak to do mne nalijte litr slivovice a pak to pochválím. Já to viděl střízlivý, ale nevím, proč jsem nabyl dojmu, že tohle vypustil ven nějaký ožrala. Stále se to plácá od ničeho k ničemu a stále to nikam nevede. Nota bene, trans je mi z duše protivný, někdy i na blití. Koncert po půlhodině snímku mne definitivně utvrdil v tom, co si o tomto filmu myslet. Do konce jsem se díval jen silou vůle. Ale v paměti mi zcela jistě zůstane scéna s houmelesákem. Ta opravdu „sedla“. I když byla zcela mimo děj.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 17.2.2018
Příjemné překvapení. Nejsem většinou dvakrát nadšený filmy mladých (mladších do 50) režisérek, ale tentokrát se mi film líbil. O den dřív jsem viděl film Terezy Nvotové "Špina" a je to velký rozdíl. Jak diváka pobavit anebo diváka deprimovat. Jsem také ovlivněn účastí mých oblíbených herců, kteří nezklamali, a z poněkud vykonstruovaného příběhu vytvořil báječnou zábavu.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 25.9.2014
dejte desetikačku bezdomovcoj,,,
Dobrá kamera, zajímavá hudba, pěkné vizuální nápady, například ta velkoplošná projekce za okny hlavní hrdinky, slušní herci. Ale jinak prázdnota, nepochopení, zdlouhavé scény, divné dialogy, film vlastně o čem? O dnešní odcizené a přetechnizované době? O nenaplněné lásce? Jednou stačilo, jo a nejlepší na filmu byla scéna s bezdomovcem, která ale není moc k tématu, ale mě pobavila:-)
Reklama
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.9.2014
Dobrý pokus o pomalou postmodernu se skvělou kamerou. Film o nesnesitelné lehkosti bytí dnešních třicátníků intelektuálů z ženského pohledu. Občas nenápadně vtipný, často podmanivý (až na několik dlouhých minut v druhé polovině), vyborní generační herci.
(Druhé zhlédnutí - přidávám osmou hvězdičku.)
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film