Obsah filmu Prší nám na lásku
9. listopadu 1946 měl ve Stockholmu, v kině Astoria, premiéru Bergmanův druhý celovečerní film Prší nám na lásku. Po nepříliš úspěšném debutu Krize (1946) si tentokrát vzal Bergman ke zpracování divadelní hru norského autora Oscara Braathena Dobří lidé. Prší nám na lásku je jakousi sociální pohádkou, ve které nezaměstnaný chlapec z města potkává půvabné venkovské děvče. Zamilují se do sebe a snaží se žít normální život zamilovaných. Nic však není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Předsudky okolí jsou k bývalému trestanci a k těhotné svobodné dívce nemilosrdné a jejich vztah se musí podrobit prvním velkým zkouškám, při kterých se...
9. listopadu 1946 měl ve Stockholmu, v kině Astoria, premiéru Bergmanův druhý celovečerní film Prší nám na lásku. Po nepříliš úspěšném debutu Krize (1946) si tentokrát vzal Bergman ke zpracování divadelní hru norského autora Oscara Braathena Dobří lidé. Prší nám na lásku je jakousi sociální pohádkou, ve které nezaměstnaný chlapec z města potkává půvabné venkovské děvče. Zamilují se do sebe a snaží se žít normální život zamilovaných. Nic však není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Předsudky okolí jsou k bývalému trestanci a k těhotné svobodné dívce nemilosrdné a jejich vztah se musí podrobit prvním velkým zkouškám, při kterých se projeví jejich skutečný charakter.
Prší nám na lásku je štiplavou kritikou tehdejší kultury, která nutí lidi ke zločinu a k životu na okraji společnosti. Je příběhem o tvrdosti, kterou musí člověk vydržet, aby zůstal upřímný a čestný ve světě plném korupce a egoismu. Chamtivost je zde nemocí, která zabíjí dobro, infekcí, která šíří temnotu do duší lidí a která si drží lásku na mušce.
Zdroj: Film Europe Media Company < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 30.11.2021
Jeden z prvních filmů Ingmara Bergmana. Romantický příběh lásky dvou životních outsiderů, kteří se setkají na nádraží, působí skoro až naivně, ale už zde probleskují Bergmanovy pozdější kvality zobrazit ve filmu vztahy mezi mužem a ženou. Bezvadně vystižené charaktery vedlejších postav, zejména šejdíře Häkansona anebo jedubaby zahradnice Anderssonové. Optimisticky působí závěr filmu, který připomíná naše budovatelské filmy s kráčející dvojicí ke světlým zítřkům. Příběh mě zaujal a doplnil jsem si téměř kompletní filmografii slavného Švéda.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 12.10.2020
HLOUPÝ SCÉNÁŘ
Podívaná podle tohoto scénáře se nedá: ona oblečená jak hollywoodská dáma u okénka smlouvá na lístek na vlak – takže z bodu A nepojede do bodu B, ale o tři zastávky méně, protože nemá na lístek prachy. Člověk si říká – a jak se do toho bodu B dostane? Pěškobusem? – při tom je zřejmé, že ostatní jedou do práce atd. No dobře. Doba byla těžká i ve Švédsku. Probudí se ve vlaku a obtěžuje ji mladík tak vehementně, že tomu jeden nemůže uvěřit. Lehce ji přemluví, že když nebude mít kde přespat, má on jakousi slevu na nocleh v církevní ubytovně, která ovšem pak vypadá jak špičkový hotel. Přestože ji mladík předem slíbí, že se jí ani nedotkne, na pokoji se na ni vrhne přímo násilnicky a nutí jí k líbání…ona dělá chvíli drahoty a pak mu dá… No prostě nedávám to – možná že takové poměry ve Švédsku v té době byly, ale pro mě nestravitelné, když film pro pamětníky, dám přednost české provenienci.