Obsah filmu PŘEPRACOVÁNÍ VERTIKÁLNÍCH CHARAKTERISTIK
V anglické krajině, která má velmi horizontální charakter, Greenaway hledal nejrůznější vertikální prvky. Natočený materiál sestříhal podle několika různých klíčů a postupně uvidíme všechny verze. Formalistický přístup je ale odlehčen humorným komentářem. Kromě hudby Greenawayova dlouholetého spolupracovníka Michaela Nymana v titulkové sekvenci uslyšíme také Briana Ena. Greenaway přiznává vliv land artu, zejména Richarda Longa a Hamishe Fultona, konkrétně jejich snahy o zmapování krajiny prostřednictvím nových, konceptuálních forem. Šlo jim o osobní přístup ke krajině, a zároveň se chtěli vyhnout onomu spatřování kvazi-magického charakteru...
V anglické krajině, která má velmi horizontální charakter, Greenaway hledal nejrůznější vertikální prvky. Natočený materiál sestříhal podle několika různých klíčů a postupně uvidíme všechny verze. Formalistický přístup je ale odlehčen humorným komentářem. Kromě hudby Greenawayova dlouholetého spolupracovníka Michaela Nymana v titulkové sekvenci uslyšíme také Briana Ena. Greenaway přiznává vliv land artu, zejména Richarda Longa a Hamishe Fultona, konkrétně jejich snahy o zmapování krajiny prostřednictvím nových, konceptuálních forem. Šlo jim o osobní přístup ke krajině, a zároveň se chtěli vyhnout onomu spatřování kvazi-magického charakteru určitého místa, shrnutého pojmem „genius loci". Krajina jako antiromantické téma potřebuje své mapy - a inventář taky může být užitečný. Greenaway: „Myslím, že v podstatě jsem úředník, katalogizátor. Mám rád ono redukování, obnažování, základní formu organizace."
Autor/Zdroj: /Kino AERO < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.