Obsah filmu Postel
Říká se: žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé… To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy.
Příběh obyčejného tělocvikáře Luboše začíná v okamžiku jeho smrti, kdy mu v jakési posmrtné rekapitulaci před očima proletí celý jeho život, přičemž všechny postavy se svými malými příběhy defilují jeho vzpomínkami jako figurky v panoptiku: matka, babička, manželka Olga, dcery, kamarádky… tedy především ženy. Ženský svět, který ho od nejútlejšího dětství obklopuje jako záchranný kruh, se nakonec mění v obojek, který se mu svírá kolem krku....
Říká se: žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé… To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy.
Příběh obyčejného tělocvikáře Luboše začíná v okamžiku jeho smrti, kdy mu v jakési posmrtné rekapitulaci před očima proletí celý jeho život, přičemž všechny postavy se svými malými příběhy defilují jeho vzpomínkami jako figurky v panoptiku: matka, babička, manželka Olga, dcery, kamarádky… tedy především ženy. Ženský svět, který ho od nejútlejšího dětství obklopuje jako záchranný kruh, se nakonec mění v obojek, který se mu svírá kolem krku. Luboš – dítě, které vyrůstalo bez otce – je poznamenán ženským viděním světa a ženskými sny jako cejchem…
Černá komedie o muži v drtivém soukolí žen, kterou natočil v roce 1998 režisér Oleg Reif, získala Českého lva za filmový plakát a byla nominována ještě v dalších šesti kategoriích (film, režie, scénář, herečka ve vedlejší roli, kamera, výtvarné řešení).
Zdroj: ČT < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (4)
Související odkaz
RECENZE: Mrtvej brouk a Postel sledují stopu Knoflíkářů
Předznamenali Knoflíkáři režiséra Petra Zelenky přelom v současné české kinematografii, anebo sehráli pouze roli ojedinělého zjevení, kolem něhož budou nadále křepčící poldové trhat fialky dynamitem? První premiéry roku, Postel, která právě vstoupila do kin, a Mrtvej brouk, jenž do nich vejde za dva týdny po okružní jízdě s Febiofestem, přitakávají spíše té nadějné variantě. číst dál
Hodnocení: 60 %
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 4.8.2019
Absurdní fantaskní bizár, ve kterém se hlavní hrdina Luboš ocitá ve světě žen a kde hledá svoje místo. Nevím, jak to více popsat, jenom bych hýřil samými superlativy. Postel je nejoriginálnějším porevolučním snímkem, jaký u nás byl natočen. Prakticky je neznámý, přitom je tak zručně a chytře vymyšlený, že to bere dech. Produkoval ho Václav Marhoul a je to tam znát. Nic podobného jsem v československé kinematografii nezaznamenal a už ani nezaznamenám, poněvadž v dnešní době by film nemohl projít, ženská emancipace by ho určitě zarazila a přitom o to ani tak nejde, Luboš se jen snaží být pořádným chlapem :D. Třeba scénka s cigánkou, která mu ho vykouří a on ji zadusí svým spermatem a pak je souzen za vraždu, kde ho soudí jen samé ženy. To prostě nevymyslíš, masakr!! Anebo když zjistí, že Bůh je žena :D :D. ORIGINÁL!!! Těch scén je tam snad celá stovka a obrazivosti se meze nekladou! Oskar Reif natočil svůj autorský snímek s takovým umem a potenciálem (námět, scénář, hudební dramaturgie a režie), bohužel Postel je jeho výtvor poslední. Už před ním dal o sobě vědět krátkým filmem Pumelice lesní moudrosti, kde dal prostor divadlu Sklep a to je taky sakra palba! Teď už točí jen dokumenty 13. komnaty a celovečerní snímek je v nedohlednu. Tomuto filmu prospívají i neokoukané tváře a černobílý negativ, nasnímaný širokoúhlým formátem kameramana Igora Luthera. Ze známějších hereček se mě moc líbila Stanislava Jachnická, známá především jako dabérka, hrající Lubošovu ženu a prvorepubliková herečka Sylva Langová, která zahrála jeho babičku (a to naprosto dokonale!) a byl to její první filmový návrat do Česka od roku 1947. Musím pochválit i perfektní zvuk a hudbu, která je vybraná z díla Georgese Bizeta a Antonína Dvořáka. Natáčelo se hodně v Jaroměři a Josefově a každý návštěvník festivalu Brutal Assault to musí určitě hned poznat :). A to jsem na začátku komentáře avizoval, že bych hýřil jen superlativy a je to tady. Musel jsem to všechno napsat, protože něco takového v naší zemi nemá, ale opravdu nemá obdoby. A to logo filmu i filmový plakát je geniální!! Mám už jen na to poslední tři slova a to jsou - KULT JAKO PRASE!!!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 6.11.2012
Takový výjimečný film by si zasluhoval mnohem víc cen než jen tu za plakát. Napadá mě třeba cena za nejlepší kameru desetiletí, za nejlepší širokoúhlý film dvacetiletí, cena za uplatnění fantazie ve filmovém umění, cena za zdravou provokativnost anebo ocenění zvláštní mužské poroty za přínos pro maskulinismus. Tento film je však zřejmě natolik výjimečný, že se vymknul pozornosti dokonce i u odborníků - z čehož je vidět, že ani ti ničemu ze svého oboru nerozumějí.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 22.4.2011
Originalni!!!!!!!
Na to ze film byl natocen uz v roce 1995, pusobi se svym sirokouhlem nadcasove. Vynikajici prace kamery. Strasne me mrzi, ze tento snimek byva opomijen. Zna ho vice divaku v zahranici, kde byl taky ocenen nez tady u nas. Klenot. Mistrovske dilo. Neopakovatelne.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 11.3.2011
někdy může přemíra umění i uškodit
Postel je výborný, velmi originální film, určitě pozvedající laťku české filmografie. Jen těch uměleckých jinotajů a podobenství měl v sobě v některých okamžicích víc, než by mi bylo milo. Podle mě skvělá ukázka toho, že někdy méně může být více. Jakoby mi ta realita, kterou měl film především ztvárňovat, úplně utíkala mezi prsty. Jinak opravdu výborná vizualizace absurdity našeho bytí, pohlaví, optimismu i pesimismu vztahu mezi muži a ženami, nárůstu feminizace a úpadku mužství. Sáhnutí režiséra do krabice s černobílým materiálem bylo v tomto případě velmi šťastným. Jen by mě zajímalo, kam se Oskar Reif poděl. Absolutně se ztratit nebývá po podobném úspěchu až tak běžné. A že film úspěchem byl, o tom vůbec nelze pochybovat. Je jen škoda, že se v době vzniku sešlo více negativních okolností, které film předurčily k těm méně propagovaným a tím pádem i méně vyhledávaným. Vím, že je dodnes poměrně hodně filmových fanoušků, které prostě obešel. Je to vážně škoda, protože jednoznačně je na co se podívat. Po stránce tvůrčí, i po stránce herecké. Na základě opakovaného shlédnutí už také vím, že obsahuje i pár scén, které se jistě stanou českou filmovou klasikou. I přes drobné výhrady jednoznačně doporučuji.
Reklama
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 2.3.2011
Originalita
Podlě mě nejoriginálnější českej film. Nejlepší scéna je ta od soudu ale i venčení manželů jako psů je supr
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 6.3.2010
rozhodně zajímavý a na svou dobu i poměry zcela netradiční je snímek s názvem postel, nepostrádající ani dostatek úderných razantních komických hlášek a gagů, které by správná komedie neměla postrádat. postel má navíc i velmi neotřelé černobílé zpracování a námět se scénářem naprosto se vymykajícím všem dosud zažitým konvencím, což filmu pomohlo dostat se do nejvyšších kinematografických příček, kde ale nakonec pro přílišnou překombinovanost a kolísavý děj zůstane v té spodní polovině.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 6.3.2006
Pro chlapi poněkud depresivní pohled na lidskou společnost, bohužel však pravdivý..... Moc chválím naše filmaře, kteří opět dokázali jaké zázemí má český film.
Dobrý příběh skvělým způsobem odvyprávěný podtržený báječnou kamerou a moc zajímavou kompozicí, u nás určitě unikátní dílko, které by měl každej fanda filmu vidět.
Víte že to je jedinej novodobej českej film, kterej se dostal do oficiálního výběru festivalu festivalů v Cannes....
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film