Popis / Obsah / Info k filmu PoltergeistJeden z řady rodinných domků na idylickém americkém předměstí se působením nadpřirozených sil mění v dům hrůzy a bizarních událostí. Zářný talent strašidelného žánru Tobe Hooper a génius hollywoodského blockbusteru Steven Spielberg společně startují fenomén osmdesátkových hororů pro děti a mládež.
Strach patří k podstatným pocitům, které rozehrává každé dobré vyprávění pro děti, a to již od dob lidových pohádek. Děti se do jisté míry rády bojí, obzvláště když mohou tuto emoci sdílet s druhými, což stvrzuje popularita táborákových povídaček, bojovek, ale také společného sledování strašidelných filmů. Fenomén hororově laděných osmdesátkových snímků pro starší děti a mládež vychází právě z tohoto faktu.
Formativní tituly zmíněného trendu vytvořili filmaři, kteří vyrůstali v 50. a 60. letech a hltali večerní vysílání béčkových hororů či fantaskních seriálů typu The Twilight Zone (Pásmo soumraku, 1959–1964). Jejich vlastní tvorba působí jako filmové rozvedení jejich dětských her okouzlených televizí. Fantaskní elementy v revolučním trikovém provedení přenesli do důvěrně známého prostředí obyčejného předměstí a jako protagonisty si místo dospěláckých hrdinů zvolili děti či teenagery.
Platí to nejen pro Stevena Spielberga, který na vyladění brakových žánrů založil přední úspěchy své kariéry, ale také pro klíčové členy jeho společnosti Amblin Entertainment jako Joe Dante či Chris Columbus. Již první Spielbergovy produkce, Poltergeist a E.T. – Mimozemšťan (E.T.: The Extra-Terrestrial, 1982), prokázaly nejen funkčnost, ale i komerční lukrativnost popsaného modelu. Tu následně zopakovaly další amblinovky Gremlins (1984), Rošťáci (The Goonies, 1985) i Návrat do budoucnosti (Back to the Future, 1985).
Kolem Poltergeista se hojně spekulovalo, do jaké míry je dílem režiséra Tobeho Hoopera, velebeného za milník hororu Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chain Saw Massacre, 1974), a jak moc se v něm odráží Spielberg. Ten je vedle produkce podepsaný i pod scénářem, do kterého projektoval vlastní strachy z dospívání. Nedávná výpověď člena štábu navíc stvrdila, že film také z větší části sám režíroval.
Jiří Flígl
Letní filmová škola Uherské Hradiště 2018
Popis / Obsah / Info k filmu PoltergeistTak strhující film jste ještě neviděli. "Poltergeist" je fascinující, hrůzostrašná a hlavně dynamická podívaná, která vám naočkuje koňskou dávku napětí. Producent Steven Spielberg tu prezentuje nejlepší výdobytky moderní filmařiny.
Poklidný život jednékalifornské rodiny naruší síly z onoho světa, které se zabydlí v jejím domě na předměstí. Zpočátku jsou vetřelci jen dva, ale brzy se celý dům změní v strašidelný zámek. "Návštěva" se v žádném případě nechová přátelsky - a naší nešťastné rodince nejspíš nezbyde, než co nejrychleji vyklidit pole, aby nepadla za oběť přízrakům.
Autor/Zdroj: /reklamní materiály videodistributora
Popis / Obsah / Info k filmu PoltergeistHoror z dílny amerického mistra zábavy Stevena Spielberga nese osobitou pečeť tohoto tvůrce, přestože jako režisér je pod Poltergeistem podepsán Tobe Hooper. Spielberg je totiž nejen producentem snímku a autorem námětu, ale podílel se na scértáři a zčásti zřejmě i na režii (ačkoliv ho v té době poutal projekt jeho srdce, ,E.T. Mimozemšťan). Charakteristické "spielbergovské" reálie a (malé městečko, svět dětského pokoje, rodina v předměstském domě, jejíž citové odcizení je potrestáno vpádem nadpřirozených sil) však ústí do Hooperova pojetí hororu (závěrečná ryze comicsová exhibice umrlců a duchů, nepřátelská technika symbolizovaná televizorem, kritika společenského konzumu). - Rodina Freelingových žije pokojně ve svém novém domku. Nikdo však netuší, že čtvrt' byla postavena vinou stavitele nad starým hřbitovem, jehož nespokojení "obyvatelé" se začnou projevovat prostřednictvím televizoru zprvu jako domácí duch - poltergeist. Potom však zaútočí na děti a unesou malou Carol Anne do zásvětí, odkud ji nemohou vysvobodit vědomosti parapsychologického komanda, nýbrž jen matčina láska. - Deset let starý snímek je efektní a zábavnou podívanou, přestože stylistická roztříštěnost naznačuje konflikt dvojího autorství.
Autor/Zdroj: Prokopová Alena/Filmový přehled
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište