Obsah filmu Nebo, peklo ... zem
Hlavní hrdinkou příběhu je mladičká Klára, které v životě zdánlivě nic nechybí. Má před sebou úspěšnou kariéru baletky v uznávaném světovém souboru, avšak během několika okamžiků se všechny její jistoty zhroutí. Náhlé zranění přeruší nejen její strmý vzestup, ale i vztah s dlouholetým přítelem, kterého přistihne při nevěře. V citovém propadu potkává čtyřiapadesátiletého Rudolfa s třináctiletou dcerou, kterého opustila manželka. Klára hledá oporu v hlubokém lidském vztahu, ale zaplétá se do nové hry na lásku, nedostupnost i zodpovědnost k vlastní profesi a práci. Přesto nachází ztracené jistoty a kariéra už pro ni není tou nejdůležitější...
Hlavní hrdinkou příběhu je mladičká Klára, které v životě zdánlivě nic nechybí. Má před sebou úspěšnou kariéru baletky v uznávaném světovém souboru, avšak během několika okamžiků se všechny její jistoty zhroutí. Náhlé zranění přeruší nejen její strmý vzestup, ale i vztah s dlouholetým přítelem, kterého přistihne při nevěře. V citovém propadu potkává čtyřiapadesátiletého Rudolfa s třináctiletou dcerou, kterého opustila manželka. Klára hledá oporu v hlubokém lidském vztahu, ale zaplétá se do nové hry na lásku, nedostupnost i zodpovědnost k vlastní profesi a práci. Přesto nachází ztracené jistoty a kariéra už pro ni není tou nejdůležitější věcí v životě. Teprve zhroucení iluzí ji dodá skutečnou životní sebejistotu.
„Ženu z velké části utvářejí muži, kteří ji mohou i potopit. Ale také to může být šance k objevení vlastních sil“, říká o své látce režisérka Laura Siváková.
Mladá, sebevědomá baletka Klára (Zuzana Kanócz) dostane nabídku tančit v jenom z nejlepších baletních souborů na světě. Trénuje jako o život, aby si splnila svůj sen. V této emočně vypjaté době, kdy potřebuje spřízněnou duši, přistihne svého přítele Tomáše při nevěře. Jejich dlouhodobý vztah se rozpadá a složitá rodinná situace vše jen komplikuje...
Aby toho nebylo málo, zlomí si nohu a životní sen se jí vzdaluje čím dál víc. Cítí se mizerně a v okamžiku, kdy si myslí, že nemůže být hůř, se setká s charismatickým 54letým chirurgem Rudolfem (Bronislav Wroclawski), se kterým ji spojuje podobný osud. Opustila ho manželka Marta a on se teď stará sám o jejich 13letou dceru. Klára si s ní postupem času vybuduje kamarádský vztah a kariéra pro ni rázem přestává být číslem jedna. Všechno vypadá ideálně, ale jen do chvíle, kdy se opět na scéně objeví manželka Marta...
Zdroj: ČT < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (4)
Související odkaz
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 2.11.2016
Jedná se o vztahový příběh zabývající se mladou, sebevědomou baletkou, která po odhalení nevěry svého přítele začne hledat své místo v životě a hlavně pevnou půdu pod nohama. Podobných snímků je v České kinematografii vcelku hodně, avšak tento překvapuje hlavně tím, že se jedná o snímek slovenský, což není zase až tak časté. Příběh sleduje veškeré počínaní hrdinky děje a vlastně se dá říci, že jejíma očima. Její osud je tak trochu k zamyšlení. Má být varováním pro ostatní? Snové sekvence směřují laťku do artových končin, čímž je přizpůsobena i veškerá atmosféra vyprávění. Na city se tu v žádném případě nehraje, i když je to místy tak tak na hraně. Film je určen hlavně pro dámskou část publika, mezi nimiž se určitě najde někdo s podobnými zážitky a starostmi. Tak trochu vážné téma, které je vedeno s lehkostí a ohromnou skromností.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 25.5.2015
Takové nijaké, film plyne, nastřeluje určité situace, ale nevtáhne do děje ani není nijak dramatický. Ano na Zuzanku Kánoczovou se hezky kouká, ale to je tak vše, bohužel.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.4.2009
etos-nadpriemerny divak
vo vasej recenzii je uplne vsetko:
film je podla vas artovy, akademicky, povrchny a zaroven urceny priemernemu nepoucenemu divakovi :)
pozdravuju vas teda priemerni divaci, ktorym sa film pacil a dojal ich. ach ta sladka priemernost..pan etos
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 14.4.2009
Nebo,peklo, ..zem, Dir.: L.Siváková
.
Nebo, peklo,...zem je dráma a autorkin druhý celovečerný opus. Siváková rozkýva postoj mladíckej infantilnosti, svoju mladosť v úvahe o čomsi zrelšom a ucelenejšom.
Jej Nebo,peklo,...zem - (ďalej aj skrátene Nebo) sa opiera o "dojmológiu baletky" stvárnenú Zuzanou Kanócz.
Talentovanej Kláre sa po náročnej, ale v celku ničím nenarušenej kariére podvrtne noha. Čo bude znamenať tento klárkin sádrový útlm ? Je impulzom k zmene vnímania?
Primadonna pristihne pri zálete svojho "ročníkového" frajera a opúšťa ho. Prekvapivo bez slzičky. Tušila to?
Klárka zažíva na rozlúčku s dychom - vášnivo kolorujúce intermezzo urobené ako exhibícia: "ešte posledný raz a poriadne živočíšne vyspia", - feministický a marketingový modernizmus?
Klára sa kontaktuje s novým a "objektom na ženské obohatenie". Šoférom pri autostope je 54-ročný Rudolf.
Herecky skvelým "oteckom" je B.Wroclawski (38 poľských filmov). Vyrazová väčšina jeho autenticity je v hlase, nenáležite mimopocitovo "nadabovanom" akoby nepodareným slovenským interpretačným hovorcom, čo veľmi skresľuje percepciu i pochopenie filmu.
Z novej známosti sa vykľuje spoločensky žiaduci chirurg. Človek príjemný, zotpovedný, jednoducho zabezpečený nápadník. A minulosťou, ktorú Klára altruisticky otvára (pomáha dieťaťu chirurga nájsť cestu k matke) bez toho, aby sa do nej skutočne vložila (trochu málo pikantný milenecký motív).
Divák nevie, čo vlastne Klára od Rudolfa potrebuje. Je jej sympatický? Na lásku to veru nevyzerá.
Klára sa nasťahuje k nemu. U Klárky doma je "tolerantná matka",ktorá trpí zotrvačnosťou. Stereotyp dlhodobého záletnictva nekomentuje-nerieši. (Ne)šťastná matka privádza nové dieťatko do rodiny bez potreby vzťahovej premeny.
Aspoň komentár k vzťahovému bahnu?Bez životnej i diváckej logiky.
Autorka je lapidárna, nepýta sa ako z kola von.
Formulovať otázky je nad jej kompetencie?
Príbeh je viac autorkin ako vonkajší svet,lebo kto je muž, buď "neodolateľný gejzír, avšak zásadne bez charakteru". Alebo len taký "materiálne obmedzený, komediálne roztomilý niktoško".
Nevyrovnaná Klára a jej "zabezpečujúci chirurg" sa zbližujú. Bez motivácie,obaja školometsky s obojstannými komplexami.
V Nebi je obohacujúce klárkino starostlivé zanietenie k dvanásťročnej hiphopovej Júlii. Milenecky lišiacke poškuľovanie "na otecka", nič viac. Filmová podoba Klárky je žiaľ minimálne korešponduje s hľadaním inej vzťahovej (či profesijnej) paradigmy.
Divák ťažko definuje aký druh chémie ich vlastne navzájom spája, či priťahahuje.
Keď po mnohých náznakoch a stupňovaní Klára čosi aj vykoná, už sme nelogicky až v závere filmu.
Tu je zrazu veľkému vzťahu koniec.
Chirurgova rozvadená žena sa vracia. Zrazu je tou asi ľudsky správnou fúriou. Spamätala sa konečne "po vyprchaní vlastného románika"?
Vo vani nadránom uštedruje mladej sokini Klárke dobrých pár faciek ako lekciu.
Postava matky je umeleckým priestorom skromne obklopená Dada Krajčírová.
V Nebi je po vrchole(deus ex machina)obradného prefackovania ako na povel všetko na správnom mieste.
A "rodinka" je opäť komplet, a akoby nič - ani muk.
Fackovacia pointa ako kľúč?
Našu protagonistku Kláru fackujú rovnakým štýľom vlastná matka,"femisticky hrdo podvádzaná", ale aj "druhá" matka dievčatka, ktorej pomáha či zaskakuje s výchovou (naša Klárka).
Civilnú profesionalitu starostlivo vybraného hereckého kolektívu oslabuje prepílený "dabing" poľskej hviezdy či chýbajúci jazykový poradca v postave španielskeho choreografa stvárneného Jirkom Kornom.
Vierohodný španielsky choreograf môže artikulovať lepšou angličtinou!
Jednoznačne sa javí, že Nebo má len "obrysovú režijnú povahokresbu", ktorá pocitmi kľže po povrchu. Je výrazovo i konštrukciou nevieryhodé, a postavy nie sú logicky poskladané do deja.
Tempo filmu je pozitívne svižné.
Ale: "artové kino, páni producenti?"
Esteticky najprínosnejšia je obnažená Klárka v bazéne azúrových vôd snenia a túžob.To je Sivákovej poeticky snivé protagonistické sebaspytovanie.
Klárka (Zuzka Kanócz s driemajúcim potenciálom) je možno o poschodie vyššie, než Nebo,peklo..zem.
Hudba akademicky televízna je stereotypne vtieravá. Na O.Rószu s jazz-rockovým feelingom, je to prešlap.
Siváková je namiesto poctivého ponoru navonok garážovo grotesktktná. Mladícky irituje a žensky koketuje, ale charakterovou sviežosťou len obrysová ostrosť.
Takže svet "filmových zázrakov a domáceho podhubia" nikdy nie je dostatočne paradoxný.
..................................... ............
+ Pozorný divák neprehliadne v titulkoch, že Nebo, peklo...zem má až šesť dramaturgov, troch producentov a hojných sponzorov,pričom vznikal štyri roky.
........................................... .............
Kto by chcel porovnať reálnejšie podobenstvo o vekom nerovnorodých milencoch, máme tu novú Penélope Cruz a Ben Kingsleya v roliach majstrovského D.Kepesha a božskej Consuely v Umierajúcom zvierati.
Tam je pán režisér a páni herci - v pánovi príbehu a skutočne "pozitívne"
Reklama
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film