Obsah filmu Měsíční tónina
Drama osudových setkání tří geniálních hudebníků – Roberta Schumanna, Kláry Wieckové a Johannese Brahmse.
Na konci 30. let 19. století byla Klára Wiecková slavnou a uznávanou umělkyní, obdivovanou nejen obecenstvem, ale i tak významnými osobnostmi, jako byli Goethe, Chopin a Mendelssohn. Tato nadaná, křehká, ale neústupná dívka se zamilovala do žáka svého otce, tehdy neznámého Roberta Schumanna. Otcovy hrozby způsobily jen to, že odešla z domu, aby mohla Schumannovi pomáhat v komponování a v proniknutí na veřejnost. Ona jediná bezvýhradně věřila v jeho génia. Na koncertech hrála jeho skladby a nakonec se vzdala své kariéry, protože...
Drama osudových setkání tří geniálních hudebníků – Roberta Schumanna, Kláry Wieckové a Johannese Brahmse.
Na konci 30. let 19. století byla Klára Wiecková slavnou a uznávanou umělkyní, obdivovanou nejen obecenstvem, ale i tak významnými osobnostmi, jako byli Goethe, Chopin a Mendelssohn. Tato nadaná, křehká, ale neústupná dívka se zamilovala do žáka svého otce, tehdy neznámého Roberta Schumanna. Otcovy hrozby způsobily jen to, že odešla z domu, aby mohla Schumannovi pomáhat v komponování a v proniknutí na veřejnost. Ona jediná bezvýhradně věřila v jeho génia. Na koncertech hrála jeho skladby a nakonec se vzdala své kariéry, protože Schumann trpěl její nepřítomností a nemohl komponovat. Zůstala věrně po boku muže, jehož hudbu a význam pochopil svět plně až po jeho tragické smrti. Ani Schumannova smrt však neuzavřela kruh lásky a obětavosti. Klára jasnozřivě poznala výjimečný talent Schumannova oblíbeného žáka Johanese Brahmse a znovu se odmítla vrátit na koncertní pódium. Pokračuje ve službě talentu, protože věděla, jakou cenu má pro mladého umělce důvěra a přátelská pomoc.
Inscenaci podle románu Věry Adlové Jarní symfonie natočila v roce 1981 režisérka Eva Sadková. < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 18.7.2021
Obdivuji režisérský talent a rozsah různých námětů, podle kterých Eva Sadková své inscenace točila. Žádné politické nebo režimu angažované bláboly, ale vždy nějaké hry z jakéhokoliv historického období, většinou natočené podle skutečnosti. A to je co říct. Proto je u mě Eva Sadková definitivně nejlepší českou režisérkou televizní tvorby. Měsíční tónina vypráví o hudebním skladateli Robertovi Schumannovi, kterému se uznání dostalo až po jeho smrti. Viktor Preiss ho ztvárnil skvěle, jeho maniodepresivní stavy byly šílené. Parádně zahrál i Jan Kačer v roli doktora nebo Jana Preissová jako Schumannova manželka Klára. Tyhle inscenace mohou posloužit i jako vzdělávací dokumenty. Díky za ně a díky ČT3, že je vytahuje z archívu na televizní obrazovku.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 15.7.2020
Tato televizní studiovka režisérky Evy Sadkové je životopisnou inscenací o skladateli Robertu Schumannovi. Z mého pohledu je to opravdu povedená věc. Manželé Preissovi odvedli perfektní práci v hlavních rolích a pozadu nezůstali ani Oldřich Kaiser v roli mladého Johannese Brahmse a Radovan Lukavský coby profesor Wieck. Pro někoho navíc hodně kvalitní hudby.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 12.1.2017
Zlata doba
televiznich inscenaci.Zde , v teto incenaci se sesli ti nejlepsi herci a autori z doby real.socialismu.Proto take vznikl velice poutavy pribeh ze zivota svetovych skladatelu 19.stoleti v Nemecku...Dnes by takovyto vykon nedokazal nikdo predvest.Kvuli penezum i kvuli talentu-nemame bohuzel kvalitni nastupce odchazejici generace hercu.Smutny to vysledek mamonu a konzumismu nejen v politickem,hospodarskem zivote statu,ale i v kulture.Jsem zvedava,jak budou historici umeni tuto udesnou soucasnost hodnotit.Ale co vim urcite,nebude v zadnem pripade srovnatelna s urovni minulych generaci hercu,spisovatelu,umelcu..doba preje podprumeru- a to ve vsem..