Obsah filmu Konformista
Italský režisér Bernardo Bertolucci použil ve svém filmu Konformista jako předlohy stejnojmenného románu svého krajana, významného spisovatele Alberta Moravii, aby se zaměřil na nedávnou minulost a podal psychologický portrét muže, který se zaprodal fašistickému režimu. Záporným hrdinou je mladý intelektuál, jenž si z rodinného prostředí a mladistvých prožitků vypěstoval komplexy, pocit viny a výlučnosti, podvědomě i záměrně se snaží překonat vnitřní zábrany přizpůsobením, zařazením do normálnosti, průměru. A tím je pro něho nejen co nejkonvenčnější sňatek a typicky maloměšťácká domácnost, nýbrž i co nejtěsnější přimknutí k oficiálnímu...
Italský režisér Bernardo Bertolucci použil ve svém filmu Konformista jako předlohy stejnojmenného románu svého krajana, významného spisovatele Alberta Moravii, aby se zaměřil na nedávnou minulost a podal psychologický portrét muže, který se zaprodal fašistickému režimu. Záporným hrdinou je mladý intelektuál, jenž si z rodinného prostředí a mladistvých prožitků vypěstoval komplexy, pocit viny a výlučnosti, podvědomě i záměrně se snaží překonat vnitřní zábrany přizpůsobením, zařazením do normálnosti, průměru. A tím je pro něho nejen co nejkonvenčnější sňatek a typicky maloměšťácká domácnost, nýbrž i co nejtěsnější přimknutí k oficiálnímu proudu doby. Jelikož žije v Itálii třicátých let, znamená to službu fašistickému režimu - bez skrupulí. Proto přijme i úkol provést politickou vraždu na antifašistickém emigrantovi - a na podstatě věci nic nemění, že neuspěje. Po Missoliniho pádu se okamžitě zříká všeho, čemu dosud slepě sloužil, a je ochoten být znovu konformistou, přizpůsobit se komukoliv a čemukoliv.
Seminář italského filmu 2003
Autor/Zdroj: / < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 21.2.2009
Jsem nadšenec, co se týká románů Alberta Moravii a i dalších spisovatelů z jihu Evropy. A tenhle přepis považuji za velmi zdařilý. A právě historická doba třicátých let minulého století, nástup fašismu v Itálii, Benito M., mě velice zajímá. Jean Louis Trintignant, Sandrelli a D. Sanda, perfektní. Příběh Marcella Clericiho, který žije se svým se svým komplexem, že jako třináctiletý zastřelil dotěrného muže. Žije svou vinnou a všemu se přizpůsobuje. Po nástupu fašismu se přidá k novým vládcům země a v marné naději v morální spásu se nakonec podílí i na politické vraždě. Perfektní kamera Vittoria Storana.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 4.11.2007
Nemůžu si pomoci, ale tento snímek, který je snad ve všech recenzích a knihách chválen, na mě příliš velký dojem neudělal. Ano, Trintignantův Marcello je velmi zajímavý a výborně pojatý, psychologicky ztvárněný, ale ani to mě neochránilo od nudy. Na obhajobu však musím říct, že filmy velkých italských režisérů mě nikdy příliš nebavily, což bude asi problém můj a ne těch filmů.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 18.10.2007
Marcello jako prototyp nerozhodného zbabělce proplouvajícího obdobím druhé světové války se zaplete s tajnou policií a manželkou profesora, kterého má za úkol zlikvidovat. Film nikterak oslňující, snad kromě skutečně nádherných postav ženských hrdinek. Stefania Sandrelli a Dominique Sanda jsou tady zkrátka okouzlující :)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 16.10.2007
Mladý filozof si z mládí přináší komplexy, kvůli kterým se snaží přizpůsobovat svému okolí a být tzv. normální. To pro něj znamená oženit se s povrchní měšťáckou dívku, mít rodinu a plout s proudem doby. Jenže přichází druhá světová válka a v Itálii být normální znamená být fašista...
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 11.10.2007
Velmi zajímavý film. Marcello touží po jediné věci na světě. A to být normální. Splynout s davem, oženit se s průměrnou měštanskou dívkou a žít jako milióny anonnymních lidí. A právě tím, jak se snaží nebýt jiný je jiný.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film