Obsah filmu Klíček
Film vypráví příběh chlapce a dívky, kteří vniknou jedné letní noci do opuštěného komunistického vězení, kde se pomilují. Nad ránem zjistí, že v opuštěné budově nejsou sami. Dostali se zpět v čase do roku 1953. Následuje pokus o útěk, zadržení, vyšetřování a nesmyslné mučení nevinných s použitím elektřiny. Chlapci se podaří z vězení za dramatických okolností uniknout. Jeho dívka však zůstane uvězněná v minulosti, zatímco on se vrátí do roku 2008. Nikdo mu nechce rozumět, když se snaží vysvětlit, co se stalo. Nakonec se setká se svou dívkou – které je však už přes sedmdesát let. Námět vznikl během natáčení Příběhů železné opony v opuštěném...
Film vypráví příběh chlapce a dívky, kteří vniknou jedné letní noci do opuštěného komunistického vězení, kde se pomilují. Nad ránem zjistí, že v opuštěné budově nejsou sami. Dostali se zpět v čase do roku 1953. Následuje pokus o útěk, zadržení, vyšetřování a nesmyslné mučení nevinných s použitím elektřiny. Chlapci se podaří z vězení za dramatických okolností uniknout. Jeho dívka však zůstane uvězněná v minulosti, zatímco on se vrátí do roku 2008. Nikdo mu nechce rozumět, když se snaží vysvětlit, co se stalo. Nakonec se setká se svou dívkou – které je však už přes sedmdesát let. Námět vznikl během natáčení Příběhů železné opony v opuštěném vězení v Uherském Hradišti. Tamní vězení bylo patrně nejkrutější v tehdejším Československu, pověstné mučením elektrickým proudem a popravami, kterých tam bylo vykonáno nejvíc po Praze. Velitel věznice Ludvík Hlavačka se později stal velitelem celé československé pohraniční stráže a nařídil napustit železnou oponu elektřinou. < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 25.8.2009
To není žádný scifi,maximálně v tom přenesení časem,ale naprostá realita 50.let,výslechy stb byly opravdu kruté.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 17.8.2009
Po shlédnutí filmu dám ve svém úsudku hodně na vnitřní pocity a stopu, kterou ve mně film zanechal. Je-li to dobrá komedie, utkvějí mi v hlavě veselé hlášky, je-li to dobrý muzikál, snažím si vybavit pěkné písně, je-li to drama či krimi, přemýšlím nad hloubkou a problémem, o čem ten film je. Tím se dostávám k filmu Klíček. Dalo by se mu vytknout dost nedostatků. V prvé řadě opravdu krátká stopáž, mohl být rozveden do trochu širších souvislostí. Ve druhé řadě ozvučení - hudba je stupňovitě s nepříjemnými pisklavými zvuky zřejmě zvolena záměrně - aby vyjadřovala metaforu hrůz, o kterých film pojednává. Budiž, tomu se dá přizpůsobit. Postsynchrony ale nejsou zrovna dvakrát dobré, takové bezbarvé. Přesto film hodnotím poměrně vysokou známkou. Z plátna jsem po celou dobu nespustila oči, přišlo mi to skutečně takové syrové a scény ve věznici velmi tvrdé a realisticky pojaté. Pan Přeučil prokázal opět svou naprostou profesionalitu hereckou, neboť člověk velmi milý, jemný zdvořilý (měla jsem tu čest se s ním setkat), hraje roli krutou, zlou, fanaticky oddanou své práci (šéf věznice). Jeho žena Eva v roli mírné vězenkyně Marie překvapuje po dlouhé době návratem na filmové plátno - překvapení příjemné. O filmu jsem přemýšlela celou cestu z kina. Byť si tvůrci mohli s tématem poradit technicky i scénáristicky lépe, v mých očích jde o jeden z hodně dobrých českých filmů poslední doby. Není to film, na který se člověk by chtěl podívat každý den, ale o němž minimálně bude hodně dlouho přemýšlet...
Symbolika klíčku - byla jsem zvědavá, proč tento téměř pohádkový název u filmu s tématikou komunistického věznění z let padesátých. Teď už to samozřejmě vím, klíček je symbolika spojená s mladými lidmi přenášejícími se v časoprostoru. Pro ty, co film ještě neviděli, nebudu prozrazovat...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 14.8.2009
Marně přemýšlím o motivech k natočení filmu Klíček. Má se jednat o thriller se sci-fi prvky. Podobný motiv, který přináší film Klíček nalezneme v legendární Tajemné záři nad Pacifikem.
V obou případech dojde k časové smyčce, kdy se hrdinové filmu dostanou do minulosti. Snad jedině ten motiv lze u tohoto filmu ohodnotit kladně. Je to docela nápad, kdy se současný mladý páreček s chutí si spolu zadovádět (ona však je stále ještě panna) se dostanou do období padesátých let, kdy v naší zemi vládla komunistická strana. Ale pouze tím nápadem kladné stránky filmu končí. Realizace je hrozná, trapná a nepovedená.
Tento mladý páreček (Jakub a Dominika) současní teenageři si chtějí udělat hezky. Ve filmu odněkud někam jezdí na motorce a furt je doprovází starší dáma. Jak stíhá doběhnout ten moped je jedna záhada. Jako místo soulože si páreček vybere kapli v bývalé místní věznici. Snad slouží dnes jako muzeum, ale ve filmu je najednou toto místo opuštěné. Dostanou se dovnitř i skrze varování té staré babky. Po milostném aktu dojde k působení té časové smyčky. Proč, jak – tvůrci se nenamáhají vysvětlit. Dochází k efektům průměrných béčkových hororů. Bouchání dveří v dáli atp. A tak naši milí poskočili o nějakých těch pár desítek let nazpět. Pak dochází k nepochopitelnému střihu. Kdy nevidíme, jak a proč naši mladí byli čapnuti. Jakým způsobem se dostali do cel.
Atmosféra věznice padesátých let působí komicky a bachaři věznice padesátých let jsou spíše karikováni. Na filmu je vidět křečovitá snaha tvůrců komunisty a systém padesátých let za každou cenu shodit. A v podstatě se jim to ani nemůže podařit. Dnešní děcka jim na ten film nepůjdou, pokud to nedostanou jako povinné navštívení představení. Metráž je až zoufale krátká. Snad žádný z herců nepředvedl dobrý herecký výkon. Film samotný je prvoplánový. Tím jeho hodnota rovněž klesá.
Tvůrci se netají tím, že se filmem snaží odebrat komunistům hlasy. Zřejmě jim chybí zkušenosti. Protože: Přátelé, tudy ne! Minulost vždy ukázala, jak fungují propagandistické filmy. Většinou se v konečném efektu míjí účinkem. Tak jako agitky padesátých let bude mít stejný efekt i film Klíček.
Můžeme litovat peněz, které na toto dílo poskytl Národní fond na podporu kinematografie. Ale prostě, stalo se. Kdosi ve slabé chvilce působení zdravého rozumu ty peníze poskytl.
Film Klíček rozhodně není dobrý a patří k tomu nehoršímu, co v naší kinematografii vzniklo.