Obsah filmu Hranice života
V prostoru mezi touhou a strachem, realitou a iluzí a životem a smrtí se rozkládá celý alternativní svět, který ožívá ve filmovém thrilleru Hranice života. Režisér filmů Ples příšer a Hledání Země Nezemě Marc Forster přivádí na stříbrné plátno příběh, který zachází pod práh všední reality a stahuje diváka do víru tajemné hry s identitami, sny a schématy lidské existence.
Hranice života je napínavým příběhem o newyorském psychiatrovi Samu Fosterovi (Ewan McGregor) a jeho snaze zabránit uzavřenému a zvláštnímu mladému pacientovi Henrymu Lethemovi (Ryan Gosling) v uskutečnění sebevraždy, kterou si naplánoval na den svých 21. narozenin. Na...
V prostoru mezi touhou a strachem, realitou a iluzí a životem a smrtí se rozkládá celý alternativní svět, který ožívá ve filmovém thrilleru Hranice života. Režisér filmů Ples příšer a Hledání Země Nezemě Marc Forster přivádí na stříbrné plátno příběh, který zachází pod práh všední reality a stahuje diváka do víru tajemné hry s identitami, sny a schématy lidské existence.
Hranice života je napínavým příběhem o newyorském psychiatrovi Samu Fosterovi (Ewan McGregor) a jeho snaze zabránit uzavřenému a zvláštnímu mladému pacientovi Henrymu Lethemovi (Ryan Gosling) v uskutečnění sebevraždy, kterou si naplánoval na den svých 21. narozenin. Na pozadí tohoto příběhu se však odehrávají mnohem tajemnější a děsivější skutečnosti – Sam je postupně vtahován do Henryho života a posléze i do labyrintu jeho podvědomí. Zpočátku má tato skutečnost vliv pouze na vztah s jeho přítelkyní a bývalou pacientkou Lilou (Naomi Watts), ale brzy se začne hroutit i Samovo přísně racionální vnímání reality. Sam, který se náhle místo na Manhattanu ocitá v divoce se měnící snové krajině a setkává se se stále bizarnějšími věcmi, přestává rozlišovat, co je skutečnost a co se odehrává pouze v jeho hlavě.
Kdo je Henry Lethem a proč se mu tak daří tříštit Samovu realitu?
Zatímco napětí dosahuje maxima a příběh spěje ke svému vyvrcholení na Brooklynském mostě, musí Sam najít odpovědi na otázky o vnímání reality, stavu svého vědomí, odpuštění a posledních okamžicích vykoupení. Brzy se totiž ukáže, že to, co se děje mezi ním a Henrym, se neodehrává v tomto světě, ale na pomezí života a smrti. Na místě, kde nikdo nemůže zůstat příliš dlouho.
„Tento příběh pojednává o věcech, které mě velice zajímají, zejména pak způsob fungování vnímání a identity. Myslím si, že v současné době je to více než relevantní téma – žijeme ve světě, v němž jsme obklopeni vlivem médií a mnoha různými verzemi ‚reality‘, přičemž způsob vnímání se stal ve velké míře součástí toho, kým jsme a co víme nebo nevíme“, říká Forster, který viděl film jako příležitost položit provokativní otázky, týkající se toho, jak si každý člověk na základě mozaiky prchavých vzpomínek, okamžiků, pocitů, myšlenek, obav a nadějí vytváří vlastní životní zkušenost a snaží se formovat jeho smysl. < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 28.12.2013
Stay
Film ma velky potencial,dokaze zaujat nielen pribehom ale aj mysteriozitou ktorej je tam pozehnane.V zavere filmu cakate na velke vyvrcholenie,drama graduje a... a nic absolutne nevysvetleny koniec,ktory vam film pokazi.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 21.1.2013
Velká filmová záhada se odehrávala v mých očích a uších... To celé byla představa i vzhledem k vizuálním efektům, které jsme mohli spatřit a to nás vtáhlo do úplně jiného světa. Henry Lethem se po bouračce ocitl v povědomí, kde si představoval to, co jsme vlastně celý film viděli. V tom případě nebudu už dále hledat žádnou spojitost, poněvadž to byla jen dobře zpracovaná iluze, která nechá člověka dumat. Fakt je ten, že film mě nebavil a nudil, ale vzhledem k natočení a zajímavého námětu říkám dobrý. Teda aspoň tak jsem to pochopil.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 29.2.2012
Lieky s alkoholom sa nehodia
Tvorcom zrejme šlo o to, natočiť zložité inteligentné dráma, či prepracovaný psychologický príbeh, o ktorom sa bude ešte dlho hovoriť, prípadne sa bude snímok v intelektuálnych kruhoch dosť rozoberať. Či sa to podarilo, to neviem. Nepatrím k filmovej intelektuálnej elite, ktorá hodiny času trávi rozoberaním a premýšľaním o európskej nezávislej filmovej scéne (často ide samozrejme o nezmyselný odpad), prípadne či Trier konečne natočil životný zásek a vrchol, ja sa na rozdiel od nich filmami bavím. Vysoké ambície upútať, a dostať sa do filmovej histórie mal asi aj tento film. Ja to vidím tak, že sa nepodarilo. Vždy som nechápal ako môže niekto napísať koment tipu "totálny nezmysel a úplná zlátanina", čo si mám akože pod tým predstaviť? Po zhliadnutí tohto filmu som to pochopil. Nič viac sa k tomu nedá dodať. Nuda, nezmyselnosť, chaos. Údajne to má vysvetlenie, údajne viac. Ale k čomu? Interpretácií plno, to je jedno. Čo mrzí, že samotný film je úplne o ničom. Nechápem Naomi Watts, že do niečoho takéhoto išla. Bod pridávam za Ewana, ktorého mám rád, a skutočne tu nebol najhorší a plus za celkom dobrú hudbu. No a ešte dodám, nepochopil som, to bez debaty
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 21.2.2012
Natočit surealistický film se musí sakra umět. Psychedelické scény dobré, děj docela napínavý a zpočátku dobře zauzlovaný. Pořád čekáte, jak to vlastně je a kdo je ve skutečnosti ten blázen. Nevíte, co je realita a co halucinace.... Poslední třetina už ale začne trochu zavánět nesmyslem a konec to vše bohužel úplně smete. Veliká škoda!
Reklama
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 24.11.2011
A zase se objevil jeden psychologický thriller, který dokáže v divákovi vzbudit pocit nejistoty z dalšího průběhu celého dění a především ho umí přimět k zamyšlení. A že je k tomu důvod, není pochyb. Otázky se více a více hromadí až do samotného finále, kde dojde k rozuzlení. Jistě, ne každý může ten smysluplný konec spatřit. A ten kdo jej spatří, může to pochopit zcela po svém. Sféry realit se tříští v jediném okamžiku, aby se ukázal pravý význam Henryho života. Všechny kousky do sebe zapadají a divák pak zůstává a dívá se na závěrečné titulky s nevěřícným pohledem... a tak by to mělo být.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 28.2.2011
ani na konci som nepochopila ako to bolo. film bol od začiatku napínavý. len ten koniec a dej mohol byť trocha jasnejší.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 10.11.2010
Moc pěkně zpracovaný film, u kterého si celou dobu nejste vůbec jistý dějem. Pak zjistíte, že to je úplně jinak, ale ve skutečnosti jste měli celou dobu indicie o té realitě. Moc pěkný.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 8.9.2009
Hodně solidními hereckými výkony i psycho-atmosférou nabitý film, ale tenhle typ vyprávění prostě neni pro mě.
Reklama
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 9.1.2009
Kombinace McGregora a lynchoviny znela slibne, nakonec me film dost zklamal. Pomale, unyle, bez naboje. Surrealisticke sceny ploche - misto psychedelickych vyjevu rozsekana a zasmyckovana timeline, tady jsem opravdu cekal vice.
Zaver povedeny, i kdyz predvidatelny, neco ve stylu filmu Danika ci Identity. Jen dluzno rici ze tyto dva filmy zahrivaly me mozkove zavity mnohem vice. Stay me nutil premyslet jen o tom, v cize hlave se to cele odehrava ... A finalni scena s "predavkou" vzpominek Henryho na Sama uz mi prisla hodne lacina.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 29.9.2008
Rád bych tvrdil, že jsem to pochopil, ale neříkal bych tak úplně pravdu :-). Samotná podstata příběhu týkající se odpuštění a toho, zda si vůbec zasloužíme žít, není podle mne až tak složitá. Režisér říká dost věcí na rovinu a nenechává diváka zcela se utopit v příběhu a složité symbolice, jako to například dělává Lynch, za což má u mne plus. Kolem toho je ale spousta „mesiášských“ věcí, kterým jsem nerozuměl a které mě dost mátly. Navíc natahování příběhu v druhé půli a sklouzávání hlouběji a hlouběji do tajů lidské psychiky ala Mulholland Drive mne trochu otravovalo a až mi připadalo, že se jen krouží kolem toho podstatného. Poněkud komplexnější a průhlednější scénář by tu nezaškodil. V závěru naštěstí přijde masakr v podobě ne zcela jasného vybruslení, které může, ale také nemusí vše objasnit. Jinak se jedná o další atmosférický zářez na pažbě Marca Forstera. Prolínání obrazů, kouzelná kamera a ovlivňování divákovy nálady pomocí barev, jako to dělal v Plesu příšer (všudypřítomná modrá barva evokuje klid a smír, stejně jako něco, co v životě nelze pochopit, něco vzdáleného). Ewan McGregor a Ryan Gosling podávají fantastické výkony, krásná Naomi spíše jenom přicmrndává, ale neztrácí se, a neuvěřitelně potěší i Bob Hoskins. Přesto se jedná o nejslabší kousek, jaký jsem od „mistra filmové nálady“ Marca Forstera zatím viděl.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film