Obsah filmu Hrabě Monte Christo
V pořadí druhé zpracování slavného románu Alexandra Dumase Le Comte de Monte-Cristo (1845). První vzniklo v éře němého filmu v roce 1913.
V roce 1815 po vypovězení Napoleona Ludvíkem XVIII na Elbu, leží kapitán Leclere, příznivec bývalého císaře, na své lodi zmítané bouří v horečkách. Těsně před smrtí svěří Leclere Edmondu Dantesovi, svému prvnímu důstojníkovi, dopis od Napoleona, který má být doručen příjemci v Marseille. Zatímco Edmond přijímá rozkazy, druhý důstojník Danglers naslouchá u kapitánových dveří. V Marseille Edmonda, který byl povýšen na kapitána, vášnivě vítá jeho krásná a oddaná láska Mercedes De Rosas...
Autor: Petrkey
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 4.9.2023
Umím ocenit kvalitu v závislosti na době vzniku, ale za sebe se musím přiznat, že dávám přednost pozdějším zpracováním tohoto slavného románu se kterým mimochodem Alexandre Dumas mladší nemá naprosto nic společného (to je jen malé upozornění pro pisatele předcházejícího komentáře). Bez ohledu na své preference však musím uznat, že tohle je povedená a výrazně nadstandardní filmová podívaná.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 12.8.2023
První zvuková filmová adaptace jednoho z dalších slavných románů Alexandra Dumase mladšího, který není třeba představovat, s anglickým hercem Robertem Donatem, pro něhož to zůstává jediný hollywoodský film v jeho herecké kariéře. Tvůrci sice příběh trochu ozvláštnili, ale komerčnímu úspěchu to nezabránilo. Právě naopak, takže se producenti později rozhodli natočit ještě volnější pokračování pod názvem "Syn Monte Christa" (1940) a "Návrat Monte Christa" (1946), v nichž se Robert Donat bohužel už neobjevil. Příběh filmového převyprávění románu je zpočátku působivý svou poutavou atmosférou a místy i temnější. Děj se dobře rozvíjí, ale je možná až příliš zbytečně zdlouhavý, neboť závěrečná sekvence pomsty je již zrychlená, což při stopáži necelých dvou hodin působí poněkud zvláštně. Přestože se jedná o starou školu třicet let staré filmařiny, stejně jako u jiných kostýmních filmů se zde nešetřilo a je to vidět na každé scéně. Dokonce i bouře na moři na samém začátku je dechberoucí. U nás je nejznámější televizní verze z roku 1975 s Richardem Chamberlainem, a to jen proto, že byla ve své době tak často reprízována. V rámci filmové klasiky by vůbec nebylo na škodu, kdyby se tento mnohem starší film představil i českým divákům, i když je fakt, že by to ocenili jen opravdoví filmoví fanoušci.