Obsah filmu Kdo hledá zlaté dno
Mladý hodinář Láďa Kratochvíl (J. Hrušínský) se po vojně vrátí ke své lásce, kadeřnici Petře (J. Giergielová). Chce se s ní oženit, ale nemá ani byt, ani slušnější příjem. Proto se rozhodne odjet z Prahy na stavbu nového vodního díla v Dalešicích, kde získá dobře placenou práci jako řidič náklaďáku. Pozná tam řadu nových lidí, z nichž se spřátelí hlavně se starším slovenským kolegou Mikym (J. Pántik). Jedinou stinnou stránkou Láďova nového života je, že se s Petrou vidí jen o víkendech. Když kvůli jednomu setkání s milovanou dívkou Láďa zanedbá své povinnosti, je přeřazen na méně placené místo údržbáře. Důvěru ostatních si musí zase...
Mladý hodinář Láďa Kratochvíl (J. Hrušínský) se po vojně vrátí ke své lásce, kadeřnici Petře (J. Giergielová). Chce se s ní oženit, ale nemá ani byt, ani slušnější příjem. Proto se rozhodne odjet z Prahy na stavbu nového vodního díla v Dalešicích, kde získá dobře placenou práci jako řidič náklaďáku. Pozná tam řadu nových lidí, z nichž se spřátelí hlavně se starším slovenským kolegou Mikym (J. Pántik). Jedinou stinnou stránkou Láďova nového života je, že se s Petrou vidí jen o víkendech. Když kvůli jednomu setkání s milovanou dívkou Láďa zanedbá své povinnosti, je přeřazen na méně placené místo údržbáře. Důvěru ostatních si musí zase vydobýt. To ovšem netuší, že daleko větší zkouška jej čeká právě ve vztahu s Petrou…
Zdroj: ČT < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (5)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 21.4.2020
Tohle by byla dost velká normalizační surovost nebýt toho, že je to precizně odvedená filmařská práce. Jiří Menzel asi musel jako ostatní občas natočit něco podobného když chtěl mít klid. Nevěřil bych podle obsahu, že se na scénáři mohl podílet Zdeněk Svěrák ale tahle doba byla už taková. Pár dost slušných výkonů od herců z toho nakonec spolu s již zmíněnou filmařinou udělalo průměrný biják i když s výhradami.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 23.9.2019
Úlitba jednoho z našich nejlepších režisérů komunistickému normalizačnímu procesu, aby mohl zpracovat jiné vynikající filmy podle románů páně Hrabala nebo scénářů Smoljaka - Svěráka. To vše mělo následovat a zapsat se do Zlatého fondu české kinematografie. Příběh ze stavby je naprosto banální, bližší rozpracování motivů pracovníků, kteří se ocitli na montáži, jak se tenkrát říkalo, chybí. Sukovitá postava zemitého Slováka Polievky je právě tak normalizačně uvědomělá, aby soudruhy z Barrandova včetně ředitel Purše, vedoucího kultury ÚV KSČ Müllera a ředitele FSB Fábery, uspokojila a mohli přimhouřit očička ve ztučnělých tvářích.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 13.2.2014
Tak to byl nervák. Přes půl filmu čumět na jezdící tatrovku, to tedy byl nářez. Neskutečně hluboký kulturní zážitek. A dialogy ještě trapnější než v Atomové katedrále. A vůbec mně nezajímá, kdo film natočil. Navíc se mi i v tomto snímku jeví špatný postsynchron, při opakování vtipu vypravěč neotvírá pusu. 201110158935/9104
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 17.9.2013
Normalizační snímek, kde relativně kvalita filmařské práce převýšila nad nijakostí příběhu. Hlavní hrdina klaďas až za cenu ztráty přítelkyně, většina jeho vrstevníků už by dávno podlehla a snažila se mrštně plavat v tom malém českém rybníčku. Záběry na stavbu přehrady někdy zdlouhavé, přesto celkem zajímavé, politiky minimum, i když potrestání za jednu černou jízdu bylo dle mne nereálné, že za jednu hned byl trest. Ostatní lidské příběhy také zajímavé, líbila se mi manželská dvojice Liškutín-Myslíková. Na normalizační film celkem ucházející dílko, což je dle mne zásluha hlavně režiséra.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.5.2013
Pohodový snímek o lidech, hlavně řidičích, co se podílejí na stavbě vodní přehrady. Je zde zvýrazněn jejich život. Jak pracovní, tak v době volna. Hlavní linkou příběhu je mladík vracející se z vojny a snažící si najít poctivou práci, aby si vydělal na byt. A najde ji na oné stavbě. Smůlou tohoto filmu je, že se jedná o budovatelský výrobní výtvor z dob normalizace natočený takříc z nutnosti Jiřím Menzelem a tudíž je značně proklínaný a nenáviděný. Ale popravdě, dokázal by něco podobného někdo natočit dnes? Realizace námětu je velmi kvalitní a dokáže zaujmout. Divák dívající se nato politicky bude zhnusen a dobře mu tak. Já se dívám kulturně, nevidím nic špatného a proto hodnotím vysoko.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 26.3.2012
Tento film je úplně mimo. Prostě k ničemu. Nuda. Nedá se na to vůbec dívat.Nic tam není přesvědčivé,jen vykonstruované a podbízivé. Nelíbí se mi.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 3.2.2011
Láďa(Jan Hrušínský) po příchodu z vojny odmítá se živit okrádáním zákazníků na váze banánů, kterých tehdá bylo na prodejnách a tržnicích vagóny a rozhodl se, že z něj bude chlapisko a začne na velké stavbě jezdit s nákladním autem a finančně se zhojí...
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 25.2.2009
Souhlasím s předchozími komentáři. Jiří Menzel šalamounsky vyřešil dilema tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Málokterý režisér by tohle dokázal. Bolševik byl spokojený a náročný divák mezi řádky četl a ještě se královskly bavil, jak ten Menzel to šikovně natočil. Kdo má obrazotvornost a odmyslí si ideologický balast, vidí poctivé filmové dílo, které vznikalo v nelehké době.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.1.2008
Budovatelský film nejvyššího kalibru,ale to je tak jediné co bych filmu vytknul.Plně souhlasím s kolegou thereminem a ztotožňuji se z jeho komentářem.Velmi nedoceněný film,který se ukázal býti velmi dobrým kompromisem mezi nutností a uměním a J.Hrušínský byla perfektní volba a pan Menzel prakticky dokázal zázrak,když navlékl takovýto námět do tak slušivého kabátku.
P.S. a nebylo to pěkné,jak jim ta práce šla od ruky,jak následoval ihned trest za černou jízdu ad,kruci to bylo tak dokonalé až by se toho jeden bál...
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 18.5.2005
Až jsem se polekal a musel jsem se znova a znova ujistit, kdo je režisérem tohoto snímku poplatnému době, ve které vznikl. Jenže Jiří Menzel tenkrát neměl na výběr - buďto natočit podle dodaného scénáře tohle budovatelské dílko nebo dál zůstat v zákazu, který trval již pět let. Rozhodl se točit a udělal dobře, protože pak jsme se dočkali takových filmů, jako byly například Na samotě u lesa, Postřižiny či Slavnosti sněženek.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film