Obsah filmu Chaplin v zábavním parku
Polodokumentární, exteriérový film Chaplin v zábavním parku (Kid Auto Races at Venice; 1914) byl natočen režisérem Lehrmanem 10. ledna 1914 v době konání skutečných závodů dětských aut na pláži losangelských Benátek. Jedním z diváků je i tulák (Chaplin), který zpozoroval přítomnost filmového režiséra (Lehrman) a jeho kameramana (Frank D. Williams), kteří se snaží natočit co nejlepší záběry zachycující tuto událost. Tulák se usilovně snaží dostat do záběru, ale je neustále upozorňován, aby šel z cesty. Odhodlán se ve filmu objevit, nepolevuje ve své snaze a neustále se vrací a promenáduje před kamerou a dráždí tak režiséra, který se posléze...
Polodokumentární, exteriérový film Chaplin v zábavním parku (Kid Auto Races at Venice; 1914) byl natočen režisérem Lehrmanem 10. ledna 1914 v době konání skutečných závodů dětských aut na pláži losangelských Benátek. Jedním z diváků je i tulák (Chaplin), který zpozoroval přítomnost filmového režiséra (Lehrman) a jeho kameramana (Frank D. Williams), kteří se snaží natočit co nejlepší záběry zachycující tuto událost. Tulák se usilovně snaží dostat do záběru, ale je neustále upozorňován, aby šel z cesty. Odhodlán se ve filmu objevit, nepolevuje ve své snaze a neustále se vrací a promenáduje před kamerou a dráždí tak režiséra, který se posléze uchyluje i k násilí. Film, který zaznamenává improvizované výstupy Chaplina mezi náhodnými návštěvníky automobilových závodů, měl premiéru 7. února 1914. Tohoto dne se Charles Chaplin poprvé divákům představil v nové masce - kostýmu tuláka. Přesto není tento film prvním s touto postavou. Tím se stal film Chaplin v hotelu (Mabel's Strange Predicament; 1914), který byl natočen o několik dní dříve než Chaplin v zábavním parku, ale do kin byl uveden o dva dny později. Ačkoli Chaplin v průběhu následujících let postavu tuláka obohatil o charakterové rysy, její vnější vzhled, až na malé výjimky, zůstal v podstatě stejný. Během svého keystonského období nicméně nevystupoval vždy jako tulák, vytváří i zcela odlišné postavy ve filmech jako Chaplin má sólo (Tango Tangles; 1914), Chaplin obětí nešťastné lásky (Cruel, Cruel Love; 1914), Chaplin na závodišti (Mabel at the Wheel; 1914) nebo Chaplin honí dolary (Tillie's Punctured Romance; 1914), které ale pro jeho umělecký vývoj znamenají vždy krok zpět. < Zobrazit méně
Autor: Jean-Paul, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 20.6.2010
Je to tulák, není to tulák… je to tulák!!!
Film jako takový je pouze improvisovaným a na filmové plátno zaznamenaným výstupem Chaplina na automobilových závodech dětských aut. Jako takový by samozřejmě upadl v zapomnění nebýt právě Chaplina a především jedné vpravdě historické skutečnosti… poprvé se zde americkému publiku představuje postava tuláka. Sice to ještě není přesně to, co znají milióny diváků na celém světě, ale hrubé obrysy této postavy zde již jsou. Nejedná se ani o první film Chaplina v této masce, tím je Chaplin v hotelu, ale jde o první film s touto maskou, který americké publikum mělo možnost zhlédnout, Chaplin v hotelu byl do kin uveden až o dva dny později... a zrodila se legenda, legenda zářící dodnes. Z tohoto důvodu dávám i tak vysoké hodnocení, které si tento snímek jinak nezaslouží.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 8.6.2009
A zrodila sa legenda...
V tejto krátkej groteske sa Charlie po prvý krát predstavil v kostýme tuláka, v klobúku a s paličkou.