Barva noci (1994)
Color of Night
Žánr: thriller / erotický
Země: Spojené státy americké
Premiéra v ČR: 5.1.1995
Délka: 121 min.
„Bruce Willis jako psychiatr, který se v americkém erotickém thrilleru snaží najít vraha mezi pacienty svého zavražděného kolegy.“
Erotický thriller režiséra Richarda Rushe Barva noci těží z obligátního motivu
psychiatra, který se osudově zaplete do osidel svého povoláni. - Newyorský
psychonalytik Bili Capa utrpí těžký šok, když jedna pacientka spáchá sebevraždu
skokem z okna jeho ordinace. Pomoc hledá u svého kamaráda, losangeleského
psychiatra Bobá Moorea. Ten je však brutálně zavražděn; Bili se ujme pěti jeho
pacientů, mezi nimiž hledá vraha. Zapomíná na své obavy a deprese v náručí
tajemné a náruživé Rose. Bili se stáné terčem několika vražedných útoku; nakonec vrah udeří znovu a psychiatr zjišťuje, že všechno je úplně jinak, než se na počátku zdálo. -
Tvůrci filmu pracují se zavedenými prvky, z nichž pro diváka skládají
záměrně matoucí vyprávění, plné falešných stop. Richard Rush, který se vrací k
režii po dlouhé odmlce, místy sám ztrácí orientaci, a tak se jeho příběh, plný
nečekaných zvratů, nalfonec mění v samoúčelnou, spekulativní frašku. Všechny
„hitchcockovské" motivy (postava rozervaného psychiatra, v závěru odhalená
několikanásobná identita schizofrenické postavy a la Psycho, rozjímavé scény ve
stylu Vertiga) působí až nechtěně směšně. Věrohodnosti filmu nepřidávají ani
kreace Bruče Willise, postrádajícího pevné režijní vedení, a pouze dekorativní Jane
Marchové, kterou proslavilo erotické drama Milenec a která i zde předvádí v
několika erotických scénách především své sexuální kouzlo.
-ap-, Filmový přehled 95/1/10
hraje: |
---|
Bruce Willis (Bill Capa), Jane March (Rose), Rubén Blades (Martínez), Lesley Ann Warren (Sondra), Scott Bakula (Bob Moore), Brad Dourif (Clark), Lance Henriksen (Buck), Kevin J. O'Connor (Casey), Andrew Lowery (Dale), Eriq LaSalle (Anderson), Jeff Corey (Ashland), Benji Wilhoite (Michelle), Shirley Knight (paní Niedelmeyerová), John T. Bower, Avi Korein, Steven R. Barnett |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|