Obsah filmu Americká auta na Kubě
Necelých 160 kilometrů od pobřeží Floridy leží ostrov, kde můžeme spatřit největší sbírku klasických amerických vozů 40. a 50. let 20. století na světě. Na kubánské silnice vyjíždějí každodenně tisíce automobilů vyrobených před rokem 1960: Fordy, Chevrolety, Buicky, Lincolny, Oldsmobily i Cadillaky - jsou tu všechny, jako by ztroskotaly v čase, jsou pozůstatkem doby, kdy Kuba byla americkým letoviskem.
Dokumentární film je příběhem dvou dní a nocí, během kterých se setkáme s jejich majiteli a budeme vám vyprávět jejich příběh i příběhy jejich vozů ze zlatého období Detritu. Zúčastníme se přátelského závodu mezi Fordem Crown Victoria z...
Necelých 160 kilometrů od pobřeží Floridy leží ostrov, kde můžeme spatřit největší sbírku klasických amerických vozů 40. a 50. let 20. století na světě. Na kubánské silnice vyjíždějí každodenně tisíce automobilů vyrobených před rokem 1960: Fordy, Chevrolety, Buicky, Lincolny, Oldsmobily i Cadillaky - jsou tu všechny, jako by ztroskotaly v čase, jsou pozůstatkem doby, kdy Kuba byla americkým letoviskem.
Dokumentární film je příběhem dvou dní a nocí, během kterých se setkáme s jejich majiteli a budeme vám vyprávět jejich příběh i příběhy jejich vozů ze zlatého období Detritu. Zúčastníme se přátelského závodu mezi Fordem Crown Victoria z pětapadesátého roku a Chveroletem Bel Air ze sedmapadesátého roku. Na Castrově Kubě jsou takové závody zakázány, ale stejně jako v Americe padesátých let toho mladí muži nedbají. Ford Crown řídí Renadlo, vůz patřil předtím jeho otci a předtím jeho dědečkovi. V zemi, kde platí embargo na dovoz aut, jsou staré americké vozy rodinným klenotem, jsou hýčkány, předávány z generace na generaci a přitom stále jezdí! Renaldův otec Tito je jedním z nejlepších automechaniků na Kubě.
Kuba Ameriku vždy obdivovala, o tom se můžeme přesvědčit v Havaně před Kapitolem, postaveným v roce 1920 podle amerického originálu. Nyní tu najdeme sraz reprezentantů všech modelů, které sjely z montážních linek v Detroitu v padesátých letech. Dodnes jezdí a využívají se jako peso-taxíky. V zemi s málo rozvinutou veřejnou dopravou jsou peso-taxíky lidovým dopravním prostředkem. Jsou levné a pohodlné, jezdí po pravidelných trasách jako autobusy. Stačí mávnout a přisednout si - třeba i někomu na klín, když je plno! Některé taxíky jsou otlučené, některé jako nové, ale všechny jsou miláčky svých řidičů, kovbojů silnic. Pokud se nehádají kvůli baseballu, přou se řidiči peso-taxíků kvůli autům, a každý tvrdí, že ten jeho ford, buick nebo chevrolet je ten nejlepší americký vůz, jaký byl kdy vyroben. < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 12.2.2013
funkční skanzen
Miluju americká auta, nejlépe 60. a 70. let. Takže po zhléhnutí tohoto dokumentu pochopíte, proč nemohu dát jiný počet hvězdiček. Každému milovníkovi těchto technických skvostů prostě musí zaplesat srdce, a to i s uvědoměněním si faktu, že mnohým z těchto veteránů už jejich původního výrobce připomíná pouze ten vnější obal a vše, co je pod ním skryto už je dávno mnohokrát vyměněno za díly s původem zcela jiným, než jsou USA. Přesto si tento dokument pustím vždy, když má duše potřebuje potěšit. A funguje to. Určitě doporučuji.