Komentáře k filmu Adelheid
Počet komentářů k filmu: 16
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 3.11.2016
Kamenná tvář páně Čepkova se táhne celým filmem a jen zvyšuje nudu celého příběhu. Stejně jako jeho podivný, zženštilý hlas. Jednotvárnost a šeď, to je vše, co film nabídne. Snad jen dvě nebo tři scény to trošku rozčísnou, ale to asi jen proto, aby probraly diváky z letargie. Já jsem se nemohl dočkat konce. Ten byl alespoň trošku napínavý, když už nic. Potřetí vidět nemusím.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.9.2020
Smutné příběhy
Adelheid byl filmem, který z Vláčilovy tvorby vybočoval i ,,nevybičoval", protože ukázal na zdánlivost protikladů poválečné doby, ale nic si také nemaloval..jako dnes režisér Bohdan Sláma svým filmem, který zůstane jen malým českým režisérem, který nepochopil to, že někde na počátku dějin byvá příčina a pak přicházejí následky v podobě křivdy, která je reakcí na to, co bylo předtím...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 15.1.2012
Velmi pomalu plynoucí příběh s úspornými dialogy v době, kdy si každý člověk lízal své rány, které utržil v čerstvě ukončeném válečném konfliktu. Vždycky to co Vláčil točil, kladlo větší důraz na styl než na obsah, vždycky se příběh dal vyložit tisíckrát jinak a vždycky to byla síla. Myslím, že Emma Černá už lepší hereckou příležitost nenašla a já si začínám všímat, že nový ředitel ČT konečně využívá možností, které mu poskytuje archiv, když Údolí včel a Adelheid pustil během jednoho týdne.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 14.1.2005
Vynikající filmový zážitek. František Vláčil patří bezesporu k naším nejlepším režisérům.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 1.12.2011
Smutný a depresivní film s ponurou náladou a výboným Petrem Čepkem a nejen ním. Smutné poválečné období v realistické režii Františka Vláčila. Výtvarně hodně originální a netradiční.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 27.11.2011
Film, který jsem donedávna vůbec neznal.
Je to ponurý a smutný příběh z poválečné doby.Je zajímavé, jak se tvůrcům dokonale podařilo vytvořit ponurou náladu a to převážně hudbou.Protože je fakt, že se tady moc velkých dialogů nevedlo.Ovšem je pravda, že to k tomuto filmu, tak nějak sedělo.Zkrátka film hlavně k zamyšlení.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 24.6.2007
Skvělý film z pohraničí režiséra Vláčila, postavy jsou předurčeny v té době se chovat tak , jak jim to umožní situace, člověk nesmí vybočit, jinak je čeká trest.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 3.8.2009
Vláčilovi filmy jaksi nejsou můj šálek kávy. Toto je teprve jeho druhý, který jsem viděl ale moc mě nezaujal. Ani nevím co jsem od filmu čekal ale podle dostupných obrázků to vypadalo, že by se zde mohlo něco dít. Ale bohužel. Film se vleče a nějaké dramatické "akce" by divák hledal marně. Co však vyniká je civilní herecký výkon mistra Čepka.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.9.2017
Vláčil je mistr příběhu. S minimem herců a skoro v jedné lokaci natočí komorní drama, které je postaveno na jednoduchém příběhu. Petr Čepek exceluje a Emma Černá ho výborně doplňuje. Výborný film.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 8.9.2021
Ponurý smutný film s vynikajícím Petrm Čepkem a Emou Černou. Nic méně, pro mne stačilo vidět film jednou. Děj je zdlouhavý s minimem herců i tak 80%
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.3.2011
Moje vůbec první setkání s režisérskou legendou Františkem Vláčilem. Musím konstatovat že jsem čekal něco trochu jiného, režisérův značně pomalý styl vyprávění mi ze začátku právě nesedl, ale od nějaké dvacáté minuty jsem se s tím srovnal. U tohoto příběhu to totiž snad ani nemůže být jinak – dlouhé scény bez jediného slova, sporadické dialogy, navíc z poloviny ve mně nesrozumitelném jazyce nebo Čepkovy psí oči věčně zaměřné na nešťastnou Emmu Černou. Opravdu to nepůsobí dvakrát zajímavě, jenže Adelheid je všechno jen ne nudný. Právě kvůli minimalizaci dialogů Vláčil dotváří nepříjemně beznadějnou atmosféru dvou ztracených existencí, jež v tomto světě už asi mnoho dobrého nečeká. Byl jsem upřímně překvapený, kolik se toho dá říci tím, že hlavní charaktery neříkají téměř nic. Přesto tak nějak fungují vedle sebe a patří k sobě více než leckteré osudové postavy z romantického filmu. Možná proto, že Adelheid rozhodně není romantickou podívanou – je značně depresivní, atmosféricky tíživý, krutý, po hudební stránce výborný (Bach a Strauss) a smutně realistický. Načrtnutí doby je nečekaně silné přestože je mu z globálnějšího hlediska věnováno pouze několik málo minut. Nálada doby se totiž vždy nejlépe ukazuje na osobních, na pohled zcela nevýznamných příbězích.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 24.7.2011
Dva lidé, kteří touží po troše lidského tepla a porozumění, jimiž by vyléčili hluboké rány způsobené válkou, ale ty samé šrámy jim cestu ke sblížení nenapravitelně zničí. Trojice Vláčil-Körner-Čepek po Údolí včel znovu zazářila. Kvalitní scénář, citlivá režie a úsporné herectví, to jsou tři body, na kterých stojí působivost filmu. K Petru Čepkovi musím samozřejmě přiřadit i Emmu Černou, oba tady ukázali jak účinná může být v herectví střídmost. Víc než slovy je vyjádřeno mimikou, pohyby. Taky tempo vyprávění je rozvláčné, ale bez toho aby se z něj vytratilo napětí. Krutý, nepřikrášlený výřez z naší historie, který by o pár let později už natočený být nemohl.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.10.2014
Pan Vláčil je pro mě sám o sobě fenoménem české kinematografie a když se tento fenomén spojí s fenoménem Petr Čepek, pak vznikne klenot jakým Adelheid bezesporu je. Mistrovská režie a mistrovské herectví, kterým stačí komorní kulisy.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 21.5.2009
Musím říct, že jsem byl překvapivě zklamán. To, co v Markétě tak fungovalo a dělalo ji skvělou, tady vytváří převážně jen atmosféru nudy a unylosti. Z tak silného tématu se dalo vymačkat mnohem více melancholie. A nezachrání to tentokrát ani záběry na pustý kraj, byť ani těch zde není tolik.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 29.10.2008
František Vláčil je tak trochu nedotknutelná ikona českého filmu. Přesto ve srovnání s historickými dramaty Markéta Lazarová a především Údolí včel vyznívá Adelheid poněkud ploše a nezáživně. Co přímo bije do očí je nesmyslné a naivní chování hlavního hrdiny filmu. Na jeho příkladu se zdá scénář až příliš naivní a neodpovídající skutečnosti a atmosféře poválečných měsíců.
Poručíku Chotovickému zřejmě za dlouhého pobytu v zásobovacím skladu ve Skotsku změkl mozek. Chová se totiž asi takto: raději se popere s policejní hlídkou, než aby ukázal legitimní a pravé doklady, pak se zblázní do první ženské, která se objeví v jeho přítomnosti, ačkoli ta dává celou dobu filmu najevo, že je vychovávána jako nacistka a že se toho vzdát nemíní a navíc nekomunikuje, poté se úplně nesmyslně zbaví nábojů do pistole a celou dobu trvání filmu to prokládá nářky, že už nikoho nemá, a úklidem knihovny. Vzhledem k tomu, že podléhal vedení armády, měl být souzen vojenským soudem za své chování. Ale okolo něj jako by se ani nic nedělo, i po zatčení Adelheid, kdy i konečně jemu musí být jasné, co je ona zač, jí nabízí svou ochranu, opět protiprávně.
Celý film tak vyznívá nepravděpodobně a jaksi dekadentně. Nabízí se mi (samozřejmě ne úplně přesné) srovnání s Dejdarovým Maděrou ze Zdivočelé země. Ten uměl poválečné pohraničí jinak uchopit a zamávali s ním až komunisti. To poručík Chotovický by si zřejmě únorového převratu ani nevšiml při oprašování knih v knihovně nacistického sídla....
Hodnocení:
Přidáno: 10.10.2015
skvělí film Vláčil je prostě záruka kvality, jeden z mála filmu který ryje do živého a nebere si servítky s historií. obdivuji Františka za odvahu ukázat českou mentalitu natvrdo právě v době vzniku tohoto díla. líbí se mi jak dokázal Vláčil herce perfektně rozehrát. prostě profesionál který spolupracuje zas a jen s profíky.
Poznámka: Komentáře jsou řazeny podle počtu dosažených bodů jednotlivých členů, kteří je psali. To znamená, že čím více bodů má člen, tím je jeho komentář výše.10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film