Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 8.12.2019
GG
Za mě nejenže velmi zdařilý krimi seriál ale zároveň i nejsmysluplnější tuzemská kyberbezpečnostní kampaň, kterou snad může trumfnout jen V Sítit Víta Klusáka a Barbory Chalupové, které jsem zatím neviděl, takže nemůžu posoudit.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 5.4.2020
V prvaé řadě chci poznamenat, že jsem narozen v roce 2001, takže jsem dobu, jež film zobrazuje nezažil, což má co dočinění s tím jak v mých očích vyzněl. Rozhodl jsem se, že využiju nechtěně nabytého volna k zbavení se restů v nezhlédnutých českých filmech. V tomto mě inspirovata ČT, která v reakci na současný stav mnoho filmů uvolnila ke zhédnutí zdarma. Včera jsem začal filmem Občanský průkaz, který mě natchnul natolik, že jsem se rohodnl přečíst si knižní předlohu Petra Šabacha a už jí mám nyní jako eknihu koupenou.
O to větší zklamání ve mě dnes po zhlédnutí vyvolal snímek Samotáři, který, co jsem pochopil, nabývá díky hláškám v populární kultuře až legendárního statutu. Kromě výborného hereckého výkonu Jiřího Macháčka na filmu ale bohužel nevidím v podstatě nic dobrého. Postavy nemají žádný vývoj a ve svém (dobově zasazeném?) stereotypu na mě nepůsobí uvěřitelně. Film se snaží ukázat několik (opět dobových) zajímavostí, které ale působí nuceně a tím pádem nadbytečně a rušivě. Jde např. o Japonce při večeři rodičů Hanky, videokameru se kterou prapodivně natáčí Robert to co nemá nebo celou věc s "vírou" v UFO. Příběh za mě není příliš nápaditý, což by ale nebýt neuvěřitelně působích postav a rušivých prvků až tak velký problém nebyl. Scénáristé měli spoustu nápadu, které ale příběh filmu nedovedl opodstatnit. Velký problém jsem měl ještě s hudbou, jež např. ve scéně kde se postva Vesny chystá skočit z mostu absolutně nedává smysl. Nevyžaduji od filmů epické orchestrální soudtracky ale ke komedii/dramatu mi populárně-elektronicko-hip-h opový soundtrack rozhodně nesedí (opět dobová záležitost?). Soundtrack nepůsobí uceleně a skoro mi připadá jak kdyby byl poskládán z neosuvisejících tracků z hudební banky. Kamera ve chvílích působí trochu televizním dojmem ale nic co by mi vadilo.
Nikdy jsem o žádném filmu neměl potřebu psát takovouto slohovku ale cítím, že dneska to bylo třeba, protože mě nikdy žádný natolik vychvalovaný film, jež je navíc na ČSFD v červených číslech, nezklamal. Omlouvám se všem, co mají film rádi nebo na něj mají z jakéhokoli důvodu dobré vzpomínky. Jak už jsem napsal, tak herecké výkony Jiřího Macháčka byly výborné ale rozhodně mi nestačily. Pokud Vám připadá že mi na filmu něco uniká, rozhodně dejte vědět. V tomto případě totiž nevím zda je problém ve filmu nebo ve mně.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 29.2.2020
Je pravda že tvůrci tímto filmem neobjevili nic nového ale nabídli rodičům a široké veřejnosti konkrétní pohled na problém, který je pro většinu lidi, jež si jím neprošlo, skoro nepředstavitelný a v tom je právě síla tohoto dokumentu. Jak již komentující na ČSFD poznamenali nebo alespoň naznačili, je pravda, že dokument mohl zajít více do hloubky např. v tom co muže vede k tomu, že vyhledávají právě takto mladé dívky i přesto že pouze 5% z nich mají být pedofilové a chování vyobrazených mužů nemá s pedofilií moc společného. Tvůrci mohli také zajít více do hloubky v tom, jak by bylo možné lépe regulovat tento problém ze strany poskytovatelů online služeb. Obzvláště v část filmu předtím, než se dívky se štábem vydají na osobní schůzky, se z videohovorů s predátory tolik nedozvídáme ale je to alespoň zajímavé a rozhodně mi ve filmu nevadí. Určitě nejsem jediný, kdo by ocenil director’s cut verzi s více více videohovory, které se do filmu nedostaly. Líbí se mi, kolik práce tvůrci věnovali stavbě ateliérových pokojů „dívek“. Vizuálně je film za mě rozhodně na jedničku. Co se týče výpravy, atmosféry a celkového zpracování, film rozhodně obstál a zanechal ve mně a velké části kina silný dojem. Velkou roli na tom hlavně ke konci filmu hrál pro mě docela překvapivě soundtrack, který byl asi nejlepší, jež jsem v sociálním dokumentu slyšel. Celý film bych shrnul jako velice povedené dílo, které dostálo jeho záměru, který dle mého chápání nebyl ukázat na nový problém ale na „reálné situaci“ ukázat rodičům a široké veřejnosti praxi v této problematice.