Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 1.10.2018
Po čase zdvíham na "subjektívnych" 5*, pretože ide o moju krvnú skupinu. Danny Boyle tu opäť dokazuje tvorcovskú originalitu a schopnosť skrz audiovizuálne hrátky pútavo rozprávať prakticky akýkoľvek príbeh. V komornej dráme podľa skutočnej udalosti a s jediným aktérom na scéne sa nevyhýba silným kamerovým filtrom, zrýchlovačkám, rozdelovaniu obrazu na viacej častí, či neustálemu skákaniu po flashbackoch. To sú pomôcky, ktoré by vo filme tohto žánru mohli pôsobiť nevhodne a rušivo, no 127 hodín vďaka nim naopak parádne odsýpa, ani chvíľu nenudí, a súčasne ani v najmenšom nepoľavuje zo zanietenej koncentrácie na psychické rozpoloženie hlavnej postavy. Skvelý, takmer výnimočný, vo finále slzy šťastia vyvolávajúci film.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 30.9.2018
Ups. Žiadny mega epos sa nekoná. 300 je skromný experiment podľa 10-stránkového scenáru a s peknými blue screenovým pozadiami. Dialógy sa tvária tak šialene vážne a cool, až sú na pousmiatie. Príbeh recykluje to, čo nám už povedalo Statočné srdce a Gladiátor, akurát v skratke a sústrediac sa výhradne na vizuálnu stránku. Dobre sa na to pozerá, bojové scény sú premakané, ale všetko ostatné je voda. Nebyť spomalených záberov, trvalo by to sotva 60 minút. Pekná jednohubka, ale dúfam že nepredpovedá začiatky nového filmového žánru. To by sa nám neblýskalo na duchaplnú budúcnosť.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 30.9.2018
Výsostne efektný, komiksovou krvou zaliaty fotbalový zápas s neodolateľne živočíšnou rozdávačkou v polčase (ktorá ma vzrušila), a na ňu nadväzujúcim poetickým výrokom vo finále (ktorý ma knokautoval). Pochvala tvorcom za honosné poňatie sequelu čoby mohutnej nadstavby na prvý, odteraz skromne vyznievajúci film.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 19.6.2019
Tam, kde sa Shallows zhodili, teda hlúpym záverom, tam sa 47 Meters Down vyzdvihne fajn scenáristickým prekvapením. Solídna žánrovka na silných 6*!
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 21.9.2018
Tak banální a neoriginální dějová survival linka by postačila, kdyby byl film “revenantovsky” fyzický v zasazení do reálné drsné přírody. Tohle je ovšem úplný opak - umělá, kýčovitě přebarvená omalovánka, ve které není reálné ani zapadající slunce. Ve škatulce “dobrodružná pohádka natočena před green screenem” to třeba obstojí - není to tak blbé jako Emmerichovo 10.000 B.C. a herci jsou snaživě emocionální - ale na mě bylo tý uměliny kolem nich přespříliš. Nemluvě o kameramanských nájezdech a time-lapsech jak z bombastické reklamy nebo videohry. Film, ve kterém mám s hrdinem procítit ztracení a bezmocnost v krutém nehostinném prostředí, na to přece musí jít jinak.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.2.2019
Svižně vyprávěná akční sci-fi pohádka se srdcem. Jejím tahounem je digitální Alita, překvapivě nejživější z postav. Supercute! Hodný tatínek Waltz taky moc fajn. Ostatním postavám bych věnoval více času, filmu by to pomohlo v komplexnosti, která mu malinko chybí. A nemyslím jen prohloubení charakteru super-milf Connelly a obdobně důležitých postav, ale i prostor pro vtipné vedlejšáky jako kovboj Fahey. Ve scénáři měl určitě více prostoru. Každopádně, emoce film střídá jako na horské dráze s efektní akcí, a bitky s přerodem křehkého děvčátka v ultimátní bojovkyni berou dech. Za mě spokojenost a v Atmosu nebo IMAXu klidně opakovačka. Japonci budou nadšení.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.9.2018
Mladosť, sranda, hormóny, autá, život pred sebou. Roztomilý pohľad do americkej mladosti 70-tych rokov. Skoro celý film sa zopár chalanov a dievčat preváža v autách po malom mestečku. Nostalgicky naivnučké, kultivované, príjemné. A historicky hodnotné: V koľkých filmoch môžme vidieť v jednej z hlavných rolí dnes veľkého režiséra Rona Howarda, alebo v roli frajerského rednecka mladé ucho Harrisona Forda? :)
Úsvit nového subžánru: telenovelový horor. Bez hlučných zvukových efektov v kvalitnom kine, ktoré by strašili aj pri sledovaní Toma a Jerryho, by to bolo za 1*. Trestuhodne odfláknutý scenár a na kino-release nevídano neschopná réžia. Priepastný rozdiel medzi originálom a spin-offom.
Solídne remeslo bez filmárskych chybičiek. V ohrození sú tu ale predovšetkým deti, ktorým sa v mainstream žánrovke nemôže nič stať. A to udržuje diváka v prílišnej komfort zóne.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 15.9.2018
Marvelácka záchrana sveta tridsiatyšiesty krát, v rovnakej dejovej schéme, iba trochu inými prostriedkami a vtipnejšie. A to nás ňou chcú rovnako baviť ešte ďalších päť rokov. V tom filme nie je nič zle, akurát už ma nemá čím dostať. Hoci je herecky príjemný a technicky tradične marvelovsky dokonalý. Mladý Douglas ešte lepší než mladý Arnie v T5. Až z toho mrazí...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 13.9.2018
Mimoriadne ťažký existenciálny film, ktorý vám na pár dní zaťaží žalúdok a donúti vás premýšľať, čo ste to vlastne videli. Depresívna plavba naprieč rozhorúčeným peklom. Od iných vojnových filmov sa líši tým, že to zlo, ktoré vojna stelesňuje, tu nevidíme, ale ho cítime. A i keď nás nepríjemne bolí a zaťažuje, nedokážeme sa mu otočiť chrbtom. Hypnotické, dych berúce majstrovské dielo.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.2.2019
Po pozvolném rozjezdu film nabere dramatičtější ráz beznádějnosti situace, bez thrillerových klišé, se zachováním parametrů minimalistického, uvěřitelného survival dramatu, hodného účasti mého nejoblíbenějšího evropského herce současnosti. Ale nic převratné jako bylo třeba Boylovych 127 hodin nečekejte. [Cannes]
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 30.10.2018
Vážna téma Američanov v ohrození života, uviaznutých v Iráne, citlivo odľahčená svetom hravého hollywoodského prístupu. Režijne naozaj skvelo zvládnuté, Affleck dospieva. Klišoidné scény v poslednej tretine (lístky na poslednú chvíľu, hon na lietadlo) zrejme neodpovedajú skutočným odalostiam, ale sympaticky zapadajú do konceptu fimu, kde real-life problém politických rozmerov v poslednej chvíli zachraňuje hollywoodský heroizmus komiksového rázu. Vizuálne vypiplané, obsadením lahodiace, atmosféra doby skvelá, Desplatova hudba fantastická.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 17.9.2018
Ultra-mainstreamové dobrodružstvo pre celú rodinu. Do technicky orgastického hávu zabalené, cameronovsky sebavedomým motorom poháňané dejové megaklišé, ktoré ničím neprekvapí. Jimove filmy, ak nešlo práve o komédiu (True Lies), obsahovali vedľa technickej brilantnosti vždy i istý existenciálny presah na zamyslenie. Hoci iba v náznaku. Disponovali nápadmi, na ktorých ostatní filmári stavali svoje svety. Avatar nič také neobsahuje a v zamýšľaní sa začína a končí pri prvoplánovej ekologickej agitke. Je to prvý Cameronov film poskladaný výhradne z už videných vecí (či už uňho alebo inde), ktoré akurát servíruje v ešte vypiplanejšom a nádhernejšom obale. Každý záber, káždý strih, každý tón Hornerovho soundtracku prispieva k absolútnej dokonalosti výsledného tvaru. Ale čo z toho, keď vieme čo sa stane za desať minút?
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 13.9.2018
“Mother f...!” Po třetí to samé, akorát delší, větší, s více postavama (vlastně se všema) a hlavně nejlepším záporákem a zajímavým zakončením. Tak jako žádná Marvelovka, ani tento kolos nedokázal udržet moji pozornost non-stop (občas jsem odskočil myšlenkama tam a tam), nicméně z Avengerů mě bavil nejvíc. Jiskřením mezi vážnou partou a Strážci (kteří jsou mnohem lepší jako spestření, než jako tahouni), větším prostorem pro zvážnělého Thora (kterého infantilní komedie Ragnarok mě nepotěšila), a různorodostí a početností herecké party, se kterou vám je prostě fajn. 10 let si udržet takovouhle řemeslnou profesionalitu a schopnost neustále zvyšovat spokojenost a nadšení fanoušků je obdivuhodné. Marvel je fenomén, smekám.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 13.9.2018
P. T. Anderson s kameramanom Elswitom sú filmoví vedci, Daniel Day-Lewis je pán nadherec a ich There Will Be Blood je pravdepodobný Občan Kane tohoto storočia. Cynický, originálny, epický obraz tržnej Ameriky. Masterpiece.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 4.10.2018
Príjemný letný krimi popík, rozhopsaná mladícka verzia Drive-u. Supercool "muzikálové" odľahčenie akčných i vážnych scén, hlavne zo začiatku citlivé vnímanie násilia očami Babyho, a čistota jeho romantického vzťahu k holčine. Ku skultovneniu ale filmu chýbajú vypointovanejšie dialógy a vynaliezavejšia a vybrúsenejšia réžia ostatných postáv. Skrátka Tarantino. Omg, to by bol film!
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 20.9.2018
Prvých 15 minút bolo výborným prológom. Ale potom ten prológ jaksi nie a nie skončiť a nakoniec z toho vzišiel 2 hodinový tupý, bezduchý, vizuáne prekrásny videoklip k unikátnej hudbe Basila Poledourisa. V tomto filme trvá každý záber 5x dlhšie, než je nevyhnutné!
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 20.9.2018
Predražený bulharský DVD pluvanec bez filmovej duše, predstavivosti a fantázie. Horší než ktorékoľvek veľmi zlé historické béčko, nie lepší než najhorší diel Mortal Kombatu. Akoby jeho tvorca nenávidel filmy, akoby nenávidel svojich divákov a chcel im to nandať. Jediné emócie, ktoré film sprostredkováva sú nuda, otrávenosť a odpor k samoúčelnému násiliu. A jediná skutocnosť, ktorú (po Pathfinderovi) potrdzuje, že Nispel je momentálne najhorší hollywoodský režisér v kino produkcii. Iba jedno tu mohlo dopadnúť horšie, a to sú masky a kostýmy - za ne jedna hviezdička.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 17.10.2018
Bastardi sú lepší v komediálnej polohe než dramatickej, v ktorej by chceli trumfovať. Práve humor, ktorý do filmu vnášajú decká–neherci svojou prirodzenosťou a uzemňujúcimi hláškami, odľahčuje drámu, ktorá vyznieva miestami naivne až gíčovo (scéna v kostole). Čo je škoda, pretože sa v nej stráca tiež istá výpovedná hodnota bez servítkov vyslovenej pravdy o veciach, ktoré sme v českom celovečernom filme nevideli a zrejme ani neuvidíte. Tomáš Magnusek je veľký nadšenec do procesu tvorby filmov a na rozdiel od kadejakých kecalov ich aj nakrúca. Čoby scenárista sa ale skutočného úspechu dočká asi až na poli ľudovej komédie.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 15.9.2018
Pre fandov najlepší sex ich života, pre náhodnych divákov ťažkotonážna nevstrebatelnosť. Nolanove ukotvenie Batmana v realite vystriedalo Snyderove rozprestrené komixové univerzum. Kvôli množstvu postáv a ešte väčšiemu množstvu ich motivácií by to potrebovalo kľudnejšie tempo a ešte dlhšiu stopáž. Napriek tomu veľký, vťahujúci zážitok, s povedomou hudbou z Man of Steel (po Batmanovych motívoch z Nolanovej trilógie ani stopy). V poslednej tretine nároky na pozornosť diváka poľavia a príde nerdovské finále. Super úvodné prepojenie s Man of Steel. Affleck v pohode.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 28.9.2018
Otec s dcerou se vyhýbají společnosti, snaží se žít v lesích atd. Je z jeho strany košér nezačlenit ji, nedat jí jiné než vlastní vzdělání? A jak dlouho jim pevné rodinné pouto, kde mají každý jen toho druhého, vydrží? Hezká vztahovka vnímající společnost z druhé strany ale nekritizující ani jeden z dvou světů. Téměř bez zdramatizování, v poklidném vypravěčském tempu. S menším počtem postav a bez barevnosti podobného Captain Fantastic. [Cannes]
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.9.2018
Civilní feel good pohodička s blaxploitation pomrkáváním, ostře kritizující Trumpa. Řeší se tady rasizmus, černošské hnutí a KKK, což nebude bavit každého. Ale je to chytré, na Spikea typicky s lehkostí a precizně zrežírované a Johna Davida Washingtona to může dostat do rolí, které z něj udělají novou černošskou hvězdu s parametry Denzela Washingtona. P.S.: Paulu Walterovi Hauserovi (malý tlouštík “tajný agent” z Já, Tonya) ti ultra-burani neskutečně sedí. [Cannes]
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 13.10.2018
Vizuálne a hudobne krásne a pútavo hypnotické. Ale dejovo tak príšerne rozťahané a prispaté, že som sa skoro zbláznil od nudy. Scott neovláda obsah. To je fakt, ktorý sa nedá poprieť. A tých zopár krásnych dialógov scenáristu Davida Peoplesa ešte z BLADE RUNNER nerobí hlboké filozofické dielo. Teda pokiaľ ho v ňom sami nechcete silou mocou vidieť...
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.10.2018
Sľubný rozjazd a celá prvá polovica úspešne vtiahnu do skvelej atmosféry lemovanej dizajnérskymi skvostami a monumentálnym zvukom. Rozvinutie príbehu ale v nápaditosti silne zaostáva, a chýba mu širší popis hlavného záporák. Veď ten mal byť najsilnejšou postavou filmu, ako hrozba ostatkom civilizácie a systému, v ktorom ešte ako-tak svet funguje. A velerežisér Villeneuve ho odbaví zopár scénami v jednom malom priestore, v ktorých sa o ňom nič nedozvieme. Známy androidí motív “Tears in the Rain” v závere priblíži pocity mladého Blade Runnera a vzbudí nostalgiu. Ale na 160-minútový film, ktorého pomalosť a zdĺhavosť nekorešponduje s hĺbkou a prepracovanosťou zápletky, je to málo. Efektne vizerajúca a znejúca bublina.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.10.2018
Emocemi a energií jiskřící oslava umělecké odevzdanosti, individualistické potrhlosti a důležitosti stát si za svým. Vtipné a svěží představování studiového vzniku hlavních hitovek tady odlehčuje procítěné vztahové linky budující hloubku postav, a současně je hudebním předjídlem k závěrečnému KONCERTU, který v úžasném technickém provedení sesumarizuje všechny rozebírané radosti, bolesti a životné hodnoty příběhu Mercuryho a jeho blízkých. Úžasně sestříhaný, nasvícený a především zahraný film se spoustou hravých detailů, bez jediného tvůrčího zaváhání či slabého místa. Romi Malek se objeví před kamerou a okamžitě vás má. Jste tam, s ním a ujíždíte na jeho hereckém výkonu a zasazení unikátně vyobrazené postavy do soukolí přátelských, profesních a milostných interakcí. A obdivujete ho, fandíte mu a nakonec, u toho KONCERTU, je vám ho strašně líto. Cítíte, že svět s ním přišel o něco výjimečné. Nejlepší životopisní hudební film, co jsem viděl. Obří plátno a kvalitní zvuk nevyhnutností!
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.9.2018
Stupídne i inteligentné, urážlivé i dojímavé. A vždy úprimné. Tak trochu fenomén. Minimálne pre tú svojskosť. Dúfam že ich bude celá séria a všetky budú aspoň takto dobré.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 16.9.2018
Pre bournovskú sériu potrebné asi ako Červený drak pre tú o Hannibalovi Lecterovi. Hviezdne obsadený americký thriller, remeselne dobre zvládnutý. Ale bez výnimočnej súhry zaujímavého hlavného hrdinu, originálneho režijného prístupu a strhujúcej zápletky nemá voči svojim predchodcom šancu. Na to je príliš všedný a ničím sa nelíši od agentských žánroviek nápríklad s Harrisonom Fordom, ktoré sa časom stanú iba fajn výplňou do telky. Greengrassovky žáner ozvláštnili a niekam posunuli.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 16.9.2018
Menej efektné než BOURNE IDENTITY, no zároveň psychologickejšie a dejovo pútavejšie. Scenár sa vracia do minulosti, odkrýva z nej nové veci a prehlbuje Bournovu postavu. Akcie asi najmenej zo všetkých špionážnych thrillerov za posledné roky, no inteligentne prekombinovaná zápletka, v ktorej je Bourne prďácky vždy o krôčik pred svojimi lovcami, ju nepotrebuje. A tá jediná - záverečná - nám to navyše plne vynahrádza. Powellova hudba rulez, Karl Urban je cool drsňák a zarastený Roden sa podobá na Tomáša Baldýnskeho.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 15.9.2018
Druhý Kapitán America, rozumne presunutý do "súčasnosti", je vážnejší a nabitý fyzickejšou akciou. Tá sa odohráva prevažne v uliciach (autá a streľba) a poteší, že v najlepšej scéne jej lídruje Samuel L. Jackson. Konšpiračná zápletka je ale neprekvapivá a v druhej polovici sa stáva neprehľadnou. Prvotná rôznorodosť prostredia akčných scén sa v druhej polovici taktiež vytratí. A moc akčným scénam nepomáha ani ich zakončovanie odfláknuto z prstu vycucnutými zvratmi (záchrana na poslednú chvíľu odkiaľkoľvek / akokoľvek). Divákova zvedavosť okolo identity zaujímavého záporáka ale vydrží až do konca. Ten, s historickým prepojením s Kapitánom, to celé obsahovo zachraňuje. Ako veľkolepá komiksová zábava na vypnutie hlavy je to OK.