Recenze: Policajt ze školky 2

Vydáno dne 16.09.2016
Je to tak, i filmArnoldem z roku 1990 se dočkal sequelu.
Tentokrát ovšem hlavním hrdinou není detektiv John Kimble, nýbrž agent FBI Zack Reed. A toho hraje Arnoldův postradatelný kamarád Dolph Lundgren. I v tomto případě se bude vedle nepatrných rodinných nesnází jednoho z dětí řešit především trestný čin. Někdo se vloupal do databáze lidí, kteří jsou zapojeni do programu na ochranu svědků, a data zkopíroval na flash disk. Hlavní záporák-Albánec ho chce získat, protože jeho bývalá by jinak mohla svědčit proti němu. A kdyby svědčila proti němu, musel by na dlouhou dobu do vězení. Reed se tedy vydává v utajení do školky, aby se tam stal učitelem a přitom vypátral zmíněný flash disk, který tam schoval bratr jednoho týpka. A taky tu potká učitelku Olivii, do které se prostě nejde nezakoukat.

Protože ji hraje Darla Taylor, o které ještě uslyšíme, troufám si tvrdit. Přesně takovou krásku Policajt ze školky 2 potřeboval. Teď nemyslím titulního hrdinu, i když tam bylo celkem jasné, že ji dříve či později dostane, ale samotný film. Ale jelikož jsme u toho, těch krásek se tu vyskytuje více, přičemž některé jsou spořeji oděné a režisér s kameramanem si nezřídka počínají tak, jako by je pomalu chtěli kamerou svléknout úplně. Tak kdo by krásné nahé dívky neuvítal, že ano?!? Policajtovi ze školky 2 by určitě zvedly … teď nemyslím titulního hrdinu, ale samotný film, takže hodnocení.

Nicméně pak by asi ani sami tvůrci tenhle svůj počin nepovažovali za takový, jaký by byl maximálně vhodný pro celou rodinu, tedy i pro děti, ačkoliv na nahém ženském těle přeci není vůbec nic závadného. Naopak. No, ač jistě všichni neradi, pojďme pro teď toto téma opustit a věnujme se dalším (převážně) nedostatkům Policajta ze školky 2. Raději nechme úplně stranou tu předvídatelnost a v něčem přehnanost, a rovněž skutečnost, že se postavy v dramatičtějších situacích chovají dosti nepřirozeně. Ať už jde o učitelky, ředitelky a civilisty, kteří by asi měli být vystrašenější, nebo naopak o agenty FBI, kteří by zřejmě měli být duchapřítomnější.

Na druhou stranu je totiž třeba mít neustále na paměti, že tohle přece není film, za který by herci a herečky měli brát Oscary a Zlaté glóby. Takže nějaká nadsázka musí být, avšak nesmí se to přehánět!!! Jediný, kdo by možná zasloužil nějakou tu cenu, je ono terapeutické prasátko Pivoňka. Ne, tohle je samozřejmě vtip/nadsázka, které ke komediím patří. U téhle se sice patrně příliš nezasmějete, ale to neznamená, že by byla vyloženě špatná. Najdou se v ní dobré věci, jako třeba country bál, přestřelka v sídle FBI (paradoxně), to slovíčkaření, kdy se nemůžou některé skutečnosti říci napřímo, ale jaksi v opisném tvaru, protože si to doba žádá a kdekdo by si jinak mohl stěžovat. Taky oceňme, že tyhle děti jsou doopravdy roztomilé, tj. žádní rozmazlení frackové a se zájmem poslouchají třeba příběh o Trojské válce.

Scénárista udělal dobře, že jim napsal nějaké ty dospělácké repliky nebo zmínky o dvou mámách, střílení s tátou, nebo o tom, že nám vláda bere naše práva. Nechybí ani nemnoho drobných odkazů na originál, přičemž do této škatulky lze zařadit i to, že se hlavní hrdina jmenuje Reed. Pamela Reed totiž hrála Arnoldovu kamarádku, za kterou právě musel zaskočit. Velikou potíž ale představuje fakt, že děti si na pana učitele strašně rychle zvyknou, takže veškeré to „koučování“ a radění, které z dodávky provádí pomocí nejmodernější technologie Reedův kolega, jest vlastně docela zbytečné.

Policajt ze školky 2
je film, v jehož závěru může mít divák pocit, že dojde ke twistu v tom smyslu, že se ukáže režisér a štáb, takže bude odhaleno, že všechno byl opravdu jenom film, nebo občas poněkud zamotanější hra, jako v thrilleru Hra. Jenže nic takového se nestane. Režisér Don Michael Paul, jenž se podobně jako kupříkladu Roel Reiné ujímá sequelů, o nichž mnozí povětšinou ani nevědí, že existují, zvládl tento projekt ukočírovat nad očekávání dobře. Tudíž si od studia Universal vysloužit možnost režírovat Death Race 4 (smích). Pro úplnost dodejme, že na DVD se nacházejí i bonusy, leč pouze v angličtině s volitelnými anglickými nebo ruskými titulky.