Recenze: Druhý báječný hotel Marigold

Vydáno dne 21.03.2015
Film, který bude – včetně svého předchůdce – uveden na letošním Febiofestu, jenž odstartoval tento čtvrtek.
Před třemi lety měl premiéru Báječný hotel Marigold, ve kterém se sešli britští senioři v Indii. Příliš si toho z něj nepamatuju, protože mě pramálo zaujal. Nyní je tu dvojka, která v podstatě to úplně nejdůležitější připomene a která s sebou k už tak hvězdné sestavě přináší posilu v podobě Richarda Gera, a také Davida Strathairna v epozidní, ale vítané roličce. Majitel hotelu, upřímný zmatkář Sonny, míří na začátku spolu s manažerkou Muriel do San Diega jednat o možnosti zapojení hotelu do celosvětové sítě. Investoři však podotknou, že nejprve na místo v dohledné době vyšlou svého člověka. Zápletka jak z Gogolova díla je tedy (možná) na světě.

Nicméně v tomhle filmu není jediná, což je ve finále trochu škoda. Znovu totiž sledujeme více postav, z nichž některé řeší zálety, jiné úlety, další bohaté maharádžy a ještě další by rády začaly společný vztah, jenže zřejmě pořádně nevědí, jak na to. Snad to půjde pomocí nápovědy malého chlapce, který jedné z nich (nejdřív v jiných souvislostech) vše říká přímo do sluchátka, pokud jej ovšem zrovna nezlákají kamarádi na fotbal. Rozhodně se jedná o nejvíce osvěžující nápad Druhého báječného hotelu Marigold, ačkoliv poměrně nedávno jsme jej mohli vidět třeba při zkoušce ve Vejšce. Navíc se chystá jejich velká indická svatba a Sonnymu dá pořádně zabrat, aby svou pohlednou nastávající Sunainu v jednom kuse něčím nenaštvával.

Třebaže se v hlavních rolích této (zatím dvoudílné) série objevují herci a herečky, kteří až na drobné výjimky přesáhli šedesátku, rozhodně se nedá tvrdit, že by neměla co nabídnout mladšímu publiku. Tedy, v rámci možností, samozřejmě. Film jde totiž do běžné distribuce ve stejný den jako Rychle a zběsile 7, takže je už teď jasné, co v tomto případě mladším ročníkům doporučit. Největší bonus hotelu Marigold je opravdu velmi prostý – obývá jej britská herecká elita, přičemž téměř všichni si zahráli i v oblíbených filmech určeným ryze mainstreamovému diváctvu. Navíc tvůrci se tentokrát dívají na stáří z trochu optimističtější stránky.

Nejmladší je tu Dev Patel, který se postará o většinu z toho mála dobrých vtípků, které scenárista napsal. Dohromady jich ve filmu pohříchu zazní asi tak šest! Zřejmě se z nějakého důvodu bál, aby se diváci snad až příliš nezasmáli. Přesto se mu povedla důležitá věc, neboť kdo uvidí Druhý báječný hotel Marigold, ten si s největší pravděpodobností ani nevzpomene, že hvězda oscarového Milionáře z chatrče hrála v takovém blátě, jakým je Chappie. Zbytek osazenstva tvoří Bill Nighy (to je vždycky sázka na jistotu), Judi Dench (tentokrát méně výrazná, než minule), čiperná Maggie Smith (byť tady trestuhodně hraje opak) a své role si zopakují i Ronald Pickup, Celia Imrie a Tena Desae.

Druhý báječný hotel Marigold
je určitě koukatelnější, než komerčně neuvěřitelně úspěšný první díl. Přestože scenárista Ol Parker vytvořil s Johnem Maddenem jakožto spoluautorem námětu některé (pod)zápletky poněkud přitažené za vlasy (opravdu jsme je nepotřebovali) a s nimi občas i slibně se rozvíjející, lehce mysteriózní prvky vyšší moci (abych tak řekl), které však vůbec nejsou smysluplně využity. Ten samý John Madden sice jakožto režisér dokázal celý projekt udržet takříkajíc v normě, tedy aby se divák nenudil, nicméně filmu prostě chybí výraznější pointa. Scénu svatebního tance v bollywoodském stylu rozhodně za pointu považovat nelze. Ale třeba se jí dočkáme v další části, jelikož i tato už má celkem slušně vyděláno. A k tomu naznačila, že tahle série by jistý pozoruhodný potenciál skrývat mohla. Tvůrci na to ale holt ještě nepřišli.