Recenze: Divoké vlny

Vydáno dne 10.08.2007
Je střed léta a na naše filmová plátna se pomalu dostává nový animovaný film s letní tématikou. Divoké vlny jsou dílem dvou nepříliš zkušených režisérů Asha Brannona (Toy Stroy 2) a Chrise Bucka (Tarzan). Přestože tito režiséři na svých kontech nemají mnoho filmů, snímek Divoké vlny působí dojmem zkušených tvůrců. Můžeme se na něj těšit již 9. srpna.

div1Po dlouhém roce se opět blíží největší sportovní událost všech dob. V Antarktidě je léto, a to signalizuje počátek velkého surfařského memoriálu Big Z. Konečně příležitost pro mladého tučňáka Codyho Mavericka. Přesvědčen, že zvítězí, odešel od rodiny na výběrový „casting“ do soutěže Big Z. Přes „menší“ potíže nakonec úspěšně odjel na ostrov Pin-Guí, kde se memoriál koná. Netušil ale, že tam jsou o dost jiné surfařské podmínky, než na který byl zvyklý. Vlny v Codyho rodné vesnici Mražákově se nemohou rovnat vlnám na tomto Hawajském ostrově. Jsou tu neskutečně obrovské, takové, jaké Cody v životě neviděl.

Jako poslední fanoušek Big Z, největšího surfaře všech dob, podle kterého byl nazván i velký surfařský závod, se potýká s mnoha odpůrci. Na svého zesnulého hrdinu ale nedá dopustit. Je vyzván na závod ve dvou, ve kterém již od začátku nemá šanci zvítězit. Zraněného ho odvlečou do džungle, ve které poznává starého osamělého tučňáka. S ním zjišťuje, že dojet do cíle jako první ještě neznamená celkové vítězství.

div2Po delší době konečně animovaný film, který skutečně pobaví a zároveň příjemně překvapí tím, že jen nevykrádá již vyděné - jde sebevědomě úplně jinou cestou, cestou fiktivního dokumentu! Pobaví tak, že se u něj skutečně mnohokrát zasmějete nahlas a nebudete se za to stydeť. Vtipy jsou jednoduché, ale vskutku povedené. Nejsou určeny jen pro malé diváky, jak to často u kreslených snímků bývá, spíše naopak.

Charaktery postav jsou jasně dané. Ve filmu nejsou klasické dvě strany "dobrá a špatná", které by spolu soupeřily, čímž se snímek zbavuje stereotypu podobného typu sportovních filmů.

Děj je velmi originální už jen tím, že postavy vlastně většinu času úmyslně mluví do kamery, protože o její přítomnosti vědí. Vše je hezky graficky zpracované, přičemž některé záběry vypadají jako skutečné, což dodává snímku ještě větší „živost“. Konec není přímo obvyklý, a možná nesplní touhy malých diváků. Skrývá se v něm malé ponaučení, které jsem již zmínila předtím. Hudba byla velmi dobře, avšak ne s přílišným citem vybrána k jednotlivým scénám.

Vše dohromady dává hezkou podívanou, která má docela chytrý děj. Rozhodně se nebudete nudit... to tentokrát spíš hrozí dětem, které nepobaví zvolená forma.

(Autor: Ela Cerovská)