Životopis (biografie):
Režisér Jasudžiro Ozu, který společně s Kendžim Mizogučim a Akirou Kurosawou tvoří triumvirát největších klasiků japonské kinematografie, by se 12. prosince 2003 dožil sta let. Jeho filmy i přes časovou vzdálenost vykazují stejnou přitažlivost jako v době svého vzniku právě díky tomu, že Ozu pracoval na vytvoření svého světa, který v jeho filmech stále obdivuhodně drží pohromadě. Jak tento svět vypadá a z čeho sestává, máme možnost zjistit z kteréhokoli snímku z režisérova zralého tvůrčího období, které začíná na konci čtyřicátých let. Jde tu především o mikrokosmos japonské rodiny, o vztahy .....zobrazit více
1962 |
|
Chuť makrel [58] | |||
1960 |
|
Pozdní podzim [56] | |||
1959 |
|
Dobrý den [55] | |||
|
Ukigusa [55] | ||||
1958 |
|
Květ rovnodennosti [54] | |||
1953 |
|
Příběh z Tokia [49] | |||
1952 |
|
Chuť zeleného čaje v misce rýže [48] | |||
1951 |
|
Sklizeň obilí [47] | |||
1949 |
|
Pozdní jaro [45] | |||
1948 |
|
Slepice ve větru [44] | |||
1947 |
|
Příhody pana domácího [43] | |||
1941 |
|
Todake no kyodai [37] | |||
1937 |
|
Shukujo wa nani o wasureta ka [33] | |||
1932 |
|
Narodil jsem se, ale... [28] | |||
1930 |
|
Sono yo no tsuma [26] |
1962 |
|
Chuť makrel [58] | |||
1960 |
|
Pozdní podzim [56] | |||
1959 |
|
Dobrý den [55] | |||
|
Ukigusa [55] | ||||
1958 |
|
Květ rovnodennosti [54] | |||
1953 |
|
Příběh z Tokia [49] | |||
1952 |
|
Chuť zeleného čaje v misce rýže [48] | |||
1951 |
|
Sklizeň obilí [47] | |||
1949 |
|
Pozdní jaro [45] | |||
1948 |
|
Slepice ve větru [44] | |||
1947 |
|
Příhody pana domácího [43] | |||
1941 |
|
Todake no kyodai [37] | |||
1937 |
|
Shukujo wa nani o wasureta ka [33] |