Životopis (biografie):
Nejdříve dítě zázračné, poté dítě zlobivé - tak se vyvíjela neobvyklá kariéra švédského režiséra Roye Anderssona, tvůrce obdivujícího snímky Akiry Kurosawy nebo Ingmara Berg-mana. Nepočítáme-li jeho režisérskou účast na dokumentu Bílý sporř(1968), který líčí protirasistické protesty na pozadí zápasu Davisova poháru mezi týmy Švédska a Rhodesie, tak hned jeho první celovečerní film Příběh lásky (1970), severská variace Love Story, mu vynesla pověst skandinávského génia. Rozruch způsobil i jeho druhý snímek Giliap (1975), který ovšem divácky propadl. Ale Andersson vzápětí přehodil výhybku a po .....zobrazit více
2019 |
|
![]() | ![]() | O nekonečnu [76] | ![]() |
2014 |
|
![]() | ![]() | Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě [71] | ![]() |
2007 |
|
![]() | ![]() | Ty, který žiješ [64] | ![]() |
2000 |
|
![]() | ![]() | Písně z druhého patra [57] | ![]() |
1991 |
|
![]() | ![]() | Nádherný svět [48] | ![]() |
1987 |
|
![]() | ![]() | Něco se stalo [44] | ![]() |
1975 |
|
![]() | ![]() | Giliap [32] | ![]() |
1970 |
|
![]() | ![]() | Švédská lovestory [27] | ![]() |
2019 |
|
![]() | ![]() | O nekonečnu [76] | ![]() |
2014 |
|
![]() | ![]() | Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě [71] | ![]() |
2007 |
|
![]() | ![]() | Ty, který žiješ [64] | ![]() |
2000 |
|
![]() | ![]() | Písně z druhého patra [57] | ![]() |
1991 |
|
![]() | ![]() | Nádherný svět [48] | ![]() |
1987 |
|
![]() | ![]() | Něco se stalo [44] | ![]() |
1975 |
|
![]() | ![]() | Giliap [32] | ![]() |
1970 |
|
![]() | ![]() | Švédská lovestory [27] | ![]() |
2019 |
|
![]() | ![]() | O nekonečnu [76] | ![]() |
2000 |
|
![]() | ![]() | Písně z druhého patra [57] | ![]() |
1987 |
|
![]() | ![]() | Něco se stalo [44] | ![]() |
1975 |
|
![]() | ![]() | Giliap [32] | ![]() |
2000 |
|
![]() | ![]() | Písně z druhého patra [57] | ![]() |