Obsah filmu Vlak do Hongkongu
Trasu Londýn-Hongkong lze snadno, pohodlně a poměrně rychle překonat letadlem. Známý dokumentarista Vladislav Kvasnička se na tuto dlouhou pouť vydal osobním vlakem a co nejčastěji z něho vystupoval, aby měl možnost povídat si s lidmi. Na cestě dvěma kontinenty, dlouhé přes šestnáct tisíc kilometrů vznikl velmi netradiční cestopis, plný osudů náhodných lidí. Nepřetržitý proud jejich vyprávění a osobitého autorského komentáře tak vytvořil plastickou mozaiku labyrintu světa, kterou se jako spodní tón proplétají otázky lidské svobody, odpovědnosti a demokracie.
Zdroj: Česká televize
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Typ filmu: Středometrážní
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 22.6.2020
Skutečně by stálo za to natočit po třiadvaceti letech remake. Zatímco evropský Ostblok, Mongolsko i Čína učinili skok, o jakém se Velkému kormidelníku Maovi ani nesnilo, v případě západní Evropy o tom lze úspěšně pochybovat.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.12.2019
východ-západ
dokument krásně ukazuje rozdíl mezi východem a západem.Jednoduchá cesta vlakem,a vše je jako na dlani.Skvělé.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 20.12.2017
Zajímavý dokument mapující dlouhou trasu železnicí ze západní Evropy až do již čínského Hongkongu. Cestou poznáváme vlaky jednotlivých zemí i nádraží velkoměst a na nich prodejce s tradičním rychlým občerstvením, stejně tak i osudy cestujících, kteří dojíždějí mnoho kilometrů za prací. V každé zemi mají vlaky jiný standard a v každé je i mentalita a smýšlení lidí odlišné. Tvůrcům dokumentu budiž k dobru, že do filmu příliš netahali vlastní politické názory a nechali za sebe hovořit spíše obyčejné lidi jednotlivých zemí, neboť ti mohou o politické a ekonomické situaci ve své vlasti podat nejvěrohodnější svědectví. Dokument je doprovázen podkresovou hudbou typickou pro danou zemi, kterou vlak zrovna projíždí. Co tu zde chybí je informace, kolik dnů cesta trvala a kolikrát se muselo přestupovat. Docela bych uvítal natočení téhož dokumentu po dvaceti letech po stejné trase, kolik by se toho za tu dobu změnilo. Za nevtíravé pojetí dávám vyšší průměr 70%.