Popis / Obsah / Info k filmu Synův pokojPsychologický snímek scenáristy, režiséra, producenta a herce Nanniho Morettiho (nar. 1953) zpracovává téma smrti rodinného příslušníka a následků, jež má tragická událost pro ostatní členy rodiny. Psycholog se soukromou praxí Giovanni Sermonti (hraje ho sám Nanni Moretti) je hlavou harmonické rodiny, do níž patří manželka Paola, dcera-vysokoškolačka Irene a osmnáctiletý syn Andrea. Milující a tolerantní příbuzní zvládají veškeré běžné problémy s nadhledem. Poklidný život však naruší rodinná tragédie... Režisér Moretti u tohoto nelehkého a ošidného tématu zcela eliminoval nabízející se melodramatické ladění: věnuje se zkoumání jemnějších a skrytějších důsledků tragické události. Vede všechny herce k civilnímu projevu, osvobozenému od patosu. Psychologickou drobnokresbu a smysl pro jemné paradoxy uplatnil tvůrce i v paralelním nedějovém motivu Giovanniho pacientů, vnášejících mimoděk jiný pohled na zdánlivě úzce osobní téma. U kritiky i diváků neobyčejně oceňovaný film, jdoucí snad proti všem pravidlům obvyklé komerční tvorby, získal mj. Zlatou palmu na MFF v Cannes 2001, Cenu FIPRESCI v hlavní soutěži canneského festivalu i Donatellovy Davidy za nejlepší film, za nejlepší herečku (Laura Moranteová coby manželka Paola) a za nejlepší hudbu (Nicola Piovani).
Autor/Zdroj: /Kino AERO
Popis / Obsah / Info k filmu Synův pokojPsychologický snímek scenáristy, režiséra, producenta a herce Nanniho Morettiho Synův pokoj zpracovává téma smrti dítěte a následků, jež má tragická událost pro ostatní členy rodiny. – Psycholog se soukromou praxí Giovanni Sermonti je hlavou harmonické rodiny, do níž patří manželka Paola, dcera-vysokoškolačka Irene a osmnáctiletý syn Andrea. Milující a tolerantní příbuzní zvládají veškeré běžné problémy s nadhledem. Poklidný život však naruší Andreova tragická smrt. Giovanni, jehož profesí je pomáhat lidem s psychickými problémy, je nečekaně ten poslední, kdo se s událostí dokáže vyrovnat, neboť si tragédii nesmyslně vyčítá. Dcera Irene zase trpí tím, jak se na ni rodiče upínají. Východisko z rodinné krize nakonec poskytne úplně cizí dívka Arianna, kterou Andrea zaujal při krátkém prázdninovém setkání. – U nelehkého a ošidného tématu Nanni Moretti zcela eliminoval nabízející se melodramatické ladění; věnuje se zkoumání jemnějších a skrytějších důsledků, jež rodině přináší ztráta jednoho z jejích členů. Vede herce (mezi něž ostatně sám patří) k civilnímu projevu, osvobozenému od patosu. Psychologickou drobnokresbu a smysl pro jemné paradoxy uplatnil tvůrce i v paralelním ne-dějovém motivu Giovanniho pacientů, vnášejících mimoděčně jiný pohled na zdánlivě úzce osobní téma. – Oceňovaný snímek, jdoucí snad proti všem pravidlům komerční tvorby, se u nás objevuje v omezeném počtu kopií v běžné distribuci.
Zdeno Kubina Filmový přehled 2002/1
Autor/Zdroj: Kubina Zdeno/Filmový přehled
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište